Fjärilsfunderingar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • edis
    Användare
    • August 2004
    • 57

Fjärilsfunderingar

Har lite funderingar angående mina fjärilsciklider. Just nu har jag 4 fjärilsciklider 2+2 i min 160liters burk. En hona är kvar sedan typ 4 månader tillbaka och dom andra tre har gått i min burk i c:a 1.5 månad. Den "gamla" honan har lekt förut innan dom nya fiskarna kom. Och hon har lekt en gång med en hane från det nya sällskapet. Men sen tog det stopp och nu vet jag inte riktigt vad dom 2 hanarna sysslar med. Dom teamar nästan alltid ihop sig, simmar omkring tillsammans i akvariet och jagar bort honorna så dom har bleknat rejält. Dom får inte vara nära överhuvudtaget. Ibland så blir dom uttråkade och bråkar med varandra istället men aldrig något allvarligt. Dom är absolut inga "mördarfiskar" för dom är inte på dom andra fiskarna utan det är bara honorna som dom bråkar med hela tiden.
    Jag är absolut säker på att det är två hanar. Någon som vet varför dom beter sig som dom gör?

Ciao!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=211153
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

Är du saäker på att det är två hannar! Honorna skiljer sig på så sätt att dom har en röd anstrykning på bröstet och hannarna är gula där.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• BAGGEN

att dom "teamar" i hopp sig har jag alldrig vart med om
      , men att dom jagar skiten ur flickorna är jag
      fullt medveten om , det är deras sätt att visa
      vem som bestämmer. Har man förlitet kar så kan dom
      dock bli ihjäl jagade , fast du verkar ha bra
      storlek på karet så du bör inte oroa dig.
      Leken kommer snart skall du se ge dom ett par månader
      att göra upp hirakin.

alla felstavningear m.m bjuder jag på.

/Baggen

Kommentar

Arbetssätt...