If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tycker att den är grym, dock är jag ingen expert. Om man vill ha starka ränder får man hålla sig till vanliga scalarer, denna kommer inte att få starkare svarta band med åldern, den skall vara sån.
MVH
Magnus
Det är en vanlig scalare, det vill säga en av vildformerna. Men ränderna är ojämnt skarpa. Min hanes ena mittenband är t.ex mycket svagare på mitten. Men vildformen är det.
citatet är en vanlig scalare, det vill säga en av vildformerna.
Japp, jag har aldrig sagt något annat än att det är en viltform.
citat:Men ränderna är ojämnt skarpa. Min hanes ena mittenband är t.ex mycket svagare på mitten. Men vildformen är det.
Japp, en av viltformerna. Men som du ser så är denna prickig, det är inte en "vanlig", denna har knappt några ränder, "vanliga" har mer eller mindre tydliga ränder, denna har ett blått skimmer som "vanliga" inte har. Jag gissar att denna har kostat mer än det dubbla mot en "vanlig". Snygg är den oavsett.
MVH
Magnus
Dom där brukar kallas rödprickiga scalarer (leopoldi), inte att förväxlas med rödryggad vildform. Dom får inte lika många och tydliga ränder utan en mer klart och silvrig sida. A-lagret har slängt i några sådana där tillsammans med vanliga scalarer i ett av utställningskaren. Där kan du jämföra om du har vägarna förbi.
citate är köpta som Leopoldi F2...
Dom där brukar kallas rödprickiga scalarer (leopoldi)...
Hmm ...
Jag är nästan bergsäker på att scalaren på din bild inte är en Pterophyllum leopoldi, utan snarare en (vild) färgform avP. scalare. Jag har heller aldrig hört leopoldin kallas rödprickig scalare (eller tvärtom). Stilig fisk i alla fall.
Jag gav 360 spänn för 4 st har jag för mig, köpte lite annat smått och gott åxå så jag är inte bergsäker. Dom är betydligt större än de andra affärer kallar för XL. Skall mäta i morgon när baljan är tänd.
Kommentar