Bakterie fråga

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Bakterie fråga

Har en liten fråga som jag skulle vilja ha svar på.
    Jag har tömt ett kar med troffa som det ska i nya troffa i.
    Undra nu behöver man köra någon medicinering eller liknande.
    Det är ju andra bakterie i det tomma karet och dom som gick där innan vet man ju inte om dom bar på någon bakterie.
    Hur bruka ni göra med pumpar och sådant
  • Orppo
    Användare
    • September 2004
    • 518

Jag skulle ha grovrengjort karet,kramat ur filtren,o.s.v.
    Det borde räcka.
    Vänd på frågan:Hur går jag tillväga när jag beblandar nya invånare med befintliga?
    Är du med?
    M.v.h/Johan

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

vänd på frågan igen då orrpo!Om man inte blandar in nytillskott i en befintlig grupp då?Eller? Hur man än vrider o vänder på sig så har man aschlet bak!Nä,man behöver inte snurra till det mer än nödvändigt,för att va väldigt säker kan man väl köra tanken utan fisk ett tag cirkus 2-3 veckor,så ev. busar dör ut pga brist på värdar....Nähä det fanns det inte tid till?Då finns det nog inget annat än att chocka ev baskelusker med saltlake eller nån kemikalie,detta tar ju också kål på snälla bakterier.Var dina förra troffar sjuka?

Kommentar

• bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

Nja mina förra troffa var väl inte sjuka vad ja vet men dom var väldigt upp och ner så jag vill vara säker.
        Jag tror nog jag kör salt och låter karet går 1-2veckor för det har jag tid till

Kommentar

• Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

citat:Ursprungligen skickat av hutti

vänd på frågan igen då orrpo!Om man inte blandar in nytillskott i en befintlig grupp då?Eller? Hur man än vrider o vänder på sig så har man aschlet bak!Nä,man behöver inte snurra till det mer än nödvändigt,för att va väldigt säker kan man väl köra tanken utan fisk ett tag cirkus 2-3 veckor,så ev. busar dör ut pga brist på värdar....Nähä det fanns det inte tid till?Då finns det nog inget annat än att chocka ev baskelusker med saltlake eller nån kemikalie,detta tar ju också kål på snälla bakterier.Var dina förra troffar sjuka?

[?][:0][xx(]

Kommentar

• imported_n/a
            Användare
            • November 2004
            • 572

citat:Ursprungligen skickat av Orppo

citat:Ursprungligen skickat av hutti

[?][:0][xx(]
            [8D],har du sett filmen Miffo?

Kommentar

• Affran

Ganska trevlig film vill jag minnas.[B)]

Kommentar

• ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

Jag skulle låta det stå tomt utan några tillsatser i,i ca 2 veckor.
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

Kommentar

Arbetssätt...