Kritik/kommentarer i Fototävlingen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjarne Sætrang
    Användare
    • October 2003
    • 167

Kritik/kommentarer i Fototävlingen?

Ser at det er mulighet for å kommentere bildene i Fototävlingen. Savner kommentarer/kritikk på bilder der. Ville vært spennende og interessant om alle de dyktige fotografene som ikke deltar denne runden kan kommentere bilder der. Eller??
    Mvh Bjarne
    www.aquadigital.net
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Jag skulle också vilja se lite fler kommentarer. Jag har lagt in lite kommentarer nu.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Jag anser att inga som helst kommentarer bör synas innan tävlingen är avgjord. Det påverkar ju de som röstar. Däremot skulle man ju kunna skriva kommentarer som visas först när det är avgjort. Eller är det avgjort nu eller vad?
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

ja det tycker jag med

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Jag tycker inte heller att kommentarer skall synas under tävlingen. Det kan som sagt styra bedömningen.

En annan sak som jag tagit upp med Christian är namnen på fotograferna. Jag är inte helt glad över att de är synliga då även dessa kan styra bedömningar.

Kommentera och kom gärna med förslag på ändringar...bra/dåligt osv då tävlingen är i sin början och det finns ju "alltid" saker man kan göra bättre.

Kommentar

• Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

Jag har själv inga/inget bidrag, men det kommer..(snart)
            Men att avslöja bidragsgivarnas identitet innan tävlingen är slut
            låter inte sunt. Det finns ju risk för påverkan..
            Hälsn. Patrik

Kommentar

• Bjarne Sætrang
              Användare
              • October 2003
              • 167

Navn på fotograf bør tas bort inntil fototävlingen er avgjort. Når tävlingen er avgjort bør alle bildene vises med fotografnavn og eventuelt kommentarer på bildene som er gitt i tävlingsperioden. Bildene i tävlingen bør ikke tas bort når tävlingsperioden er over. De bør bli liggende til neste tävling starter.

Jeg savner en direktelink til tävlingen fra framsiden. Mer info om tävlingen bør også finnes på tävlingsiden.

Jeg ser at det i denne runden også er bilder på mindre enn 1000px bredde!! Det er også kommet til et bilde etter (!!) at tävlingen startet. Det er ikke bra!
              Mvh Bjarne
              www.aquadigital.net

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Bjarne,

Eftersom det inte fanns en specifikt utsatt deadline för tävlingen så blev jag tvungen att tillåta de bilder som skickats in. En del hade för liten upplösning och jag gav dessa chansen att rätta till sitt misstag. Därför kom det in foto efteråt. Det var dock samma foto som skickats in tidigare så det är ingen ändring på deltagande foton då dessa låg ute en stund i början på Februari.

Det är högst olyckligt att denna månad inte blev fri ifrån dessa problem och jag var tvungen att ta ett beslut som kanske inte var helt rättvist i alla aspekter. Jag kände dock att jag inte kunde ta annat beslut med rådande regelverk.

Under Mars månads tävling kommer alla foton som inte håller vad reglerna säger att diskvalificeras. Jag kommer även att vara hård vad gäller ifyllnad av medlemsnummer i profilen och jag har en önskan om att den som skall delta även fyller i fullständigt namn och inte sitt "nick" som används på forumet.

Jag har pratat med Christian/Joakim om detta och vi skall ordna upp allt så fort som möjligt.

Kommentar

• Johan
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3029

hur blir det tex med namnen. som bjaerna skriver så är det kanske bra om man inte ser nick el namn på fotot innan tävlingen är klar. samt att man kanske inte ska kunna lägga in kometarera förrens tävligen är klar. ser fram emot att det blir bättre struktur på antal pixlar både max o min. samt att man kommer åt fototävlingen från startsidan.

hur var det nu igen med de bilder som varit med, när lägger ni in dem på resp profil?

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Fotografens namn, under tävlingen, skall inte synas.
                    Kommentarer kommer inte att kunna ges under tävling då detta kan styra röstningen precis som namnen.

De foton som ingår i tävlingen skall hålla det mått som gällt tidigare...dvs 1000pixlar i bredd eller närliggande över.

Vi kommer inte att lägga in tävlande foton i ordinarie fotoregistret över Medlemmarnas bilder då dessa mått är max 640*480. Troligen kommer det att bli en egen avdelningen för "arkiverade tävlingsbilder". Förhoppningsvis kommer de ändå att hamna under respektive fotografs samlade fotoarkiv, men det får vi försöka hitta en lösning på.

Det är många saker som skall rättas till och/eller trimmas och det jobbas på alla detaljer. Alla tips mottages dock med glädje då det är viktigt att Fototävlingen och dess funktion tilltalar medlemmarna.

Reklam för Fototävlingen måste givetvis bli mer synlig...

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Till vilken månad kommer förändringarna vara implementerade?
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Det svaret vet inte jag då jag inte har hand om programmeringen. Jag har förhoppningar om att allt ska vara satt i månadsskiftet Feb/Mar...men det beror på hur mycket våra programmerare har att göra för övrigt.

Medlemmarnas bilder är inte klart alls och där behövs det trimmas upp en hel del också...

Kommentar

• Johan
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3029

sitter på rätt duktigt stor lina här på jobbet, undrar om det bara är jag som har långsam hastighet på medlemsbilder samt fototävlingen?

Kommentar

Arbetssätt...