Jag är oxå intresserad av att dela lokal med någon/några. Bor på Medborgarplatsen och ska börja snoka lite i krokarna.
Hitta lokal
Kollaps
X
-
-
-
-
Nu har man börjat bli lite varm i kläderna.. Har kollat runt en del och börjat hitta lite olika varianter på lokal. Så nu är frågan, Ni som är sugna på att dela lokal, hur mycket vill/kan Ni betala i hyra?
Själv kan jag tänka mig att betala runt 1000-2000 i månaden om det är en bra lokal med plats för mycket burkar. Ska det vara med vatten och innanför tullarna får man nog räkna med en 1000 kr per 10 kvm och månad iaf.. Vilket betyder att man bör nog iaf vara tre personer för att dela på en 30-40 kvm lokal.Magnus LovgrenKommentar
-
-
Diffar ju såklart väldigt mycket. Min erfarenhet och referens gäller replokaler i innerstaden samt industrlokaler i ytterstan. Om vi räknar på 20 kvm i Stockholm:
Industrilokaler ligger på ca 700 kr kvm och år, alltså 20 x 700 / 12, ca 1200 kr/månad. Replokaler i innerstaden med den storleken ligger oxå där ungefär. Det är nog ett okej cirkavärde. Sedan har jag en kompis som hyr av en privat värd ca 15 kvm för 450 kronor i kvartalet, så det beror ju alltså på. Men dom som har lite koll på läget tar nog ungefär som i exemplet ovan.
Själv håller jag på att fiska hos Svenska Bostäder och Familjebostäder på Södermalm. Dom har lokaler för hobbyverksamhet till uthyrning. Har sett tidigare att folk backat för att de fått beskedet att de inte hyr till privatpersoner men det är inte helt sant, men däremot det dom normalt är vana att hantera.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kalle-Maja
Diffar ju såklart väldigt mycket. Min erfarenhet och referens gäller replokaler i innerstaden samt industrlokaler i ytterstan. Om vi räknar på 20 kvm i Stockholm:
Industrilokaler ligger på ca 700 kr kvm och år, alltså 20 x 700 / 12, ca 1200 kr/månad. Replokaler i innerstaden med den storleken ligger oxå där ungefär. Det är nog ett okej cirkavärde. Sedan har jag en kompis som hyr av en privat värd ca 15 kvm för 450 kronor i kvartalet, så det beror ju alltså på. Men dom som har lite koll på läget tar nog ungefär som i exemplet ovan.
Själv håller jag på att fiska hos Svenska Bostäder och Familjebostäder på Södermalm. Dom har lokaler för hobbyverksamhet till uthyrning. Har sett tidigare att folk backat för att de fått beskedet att de inte hyr till privatpersoner men det är inte helt sant, men däremot det dom normalt är vana att hantera.Magnus LovgrenKommentar
-
Mina ansträngningar för att 'lura' åt mig/oss en lokal i föreningen för en spottstyver gick åt skogen. Fanns inga lokaler kvar med vatten/avlopp, vilket jag tror kan vara 'braha' i sammanhanget...
Står för stunden utan några nya uppslag, men kommer väl förhoppningsvis på nåt va det lider.
För mig är endast Södermalm av intresse och helst vill jag hamna en (bra) bit under tusenlappen per månad i hyra.
Hör gärna av er ifall något av intresse dyker upp.
/F.Kommentar
-
Fick ett konkret exempel idag av Svenska Bostäder Södermalm på en källarlokal på 20 kvm för 2000kr i kvartalet. Det motsvarar 420 kr per kvadrat och år. Lovande!Kommentar
-
-
Fick ett konkret exempel idag av Svenska Bostäder Södermalm på en källarlokal på 20 kvm för 2000kr i kvartalet. Det motsvarar 420 kr per kvadrat och år. Lovande!Magnus LovgrenKommentar
-
-
-
Ja Magnus, det blir ju nästan som en lägenhetshyra, hm nåja. Var det en källarlokal?Magnus LovgrenKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av bmwpower
Har själv jagat lokal och undra om ni ha fri strömm och vatten??Magnus LovgrenKommentar
Kommentar