Huga.. Har funderat ett tag nu (typ ända sen Zaphi startade sin lokal) på att starta igång en liten lokal för min hobby. Har sökt med ljus och lykta men inte hittat någon, varken i tidningar eller på nätet. Nån som har några tips, eller kanske också är sugen på att hänga på och dela lokal i Stockholmstrakten?
Hitta lokal
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
var bor du i stockholm? jag bor på södermalm (mosebacke) och har oxå en del funderingar om lokal, min fastighetsägare är svenska bostäder och ja ska höra efter ifall det finns nånting, i min källare finns det en del intressanta utrymmemTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Jag bor på Östermalm. Letar väl ungefär inom tullarna, det där låter ju inte helt fel!Magnus LovgrenKommentar
-
jag bor i vasastan, har ringt SB, de har inget att hyra ut till privatpersoner. Jag å gosatta letar lokal / vill gärna dela med någon.
även vi letar inom tullarna.fish r friendKommentar
-
SB skriver ju att de har lokaler-bor du i en SB-fastighet? Det kan ju vara så att det gäller internt!? -ska faktiskt ta tag i det här nu i veckanTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ja, man får nog ut och leta själv tror jag, för det är nog inget som annonseras ut direkt. Jag hade tur och blev erbjuden att hyra genom en bostadsrättsförening, jag skulle kunna hyra ett till litet rum om jag ville, för de har en del gamla torkrum och grejer som inte används längre. Runt där jag bor verkar det finnas en hel del, alla hus har lixom små fönster i gånghöjd och rätt mycket verkar stå tomt, så det är väl bara att fråga runt antar jag.
Nu är ju min lokal bara 13 kvadrat. Vill man ha större är det nog mycket svårare och mycket dyrare. Jag kan iallafall meddela att man lätt får plats med 6000 liter i min lokal, om man skulle knö lite. Jag har dock valt att stanna på drygt 4000. Det kanske blir några hundra till framöver, vem vet. Jag har lämnat ett ledigt hörn för framtida projektKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
jag bor i vasastan, har ringt SB, de har inget att hyra ut till privatpersoner. Jag å gosatta letar lokal / vill gärna dela med någon.
även vi letar inom tullarna.
Låter som om vi är ett par Stockholmare som letar iaf, det är ju bra för jag tror nog det blir till att dela om man vill ha något inom tullarna utan att gå i personlig konkurs. [:p]
Min flickväns bror har precis börjat jobba på ett privat fastighetsbolag, jag ska kolla med honom så fort han är tebaxs på jobbet efter ledighet. Dom kanske har något. Ska även kolla med min bostadsrättsförening.Magnus LovgrenKommentar
-
har just ringt SB men fick ej tag på den person som har hand om mitt område (på semester) men dom sa att det finns en del lediga lokaler-så det läter ju bra, ska nu avvakta tills den här personen kommer tillbaks (nästa vecka)Tropheus Duboisi halembe, so
-
citat:Ursprungligen skickat av specmats
har just ringt SB men fick ej tag på den person som har hand om mitt område (på semester) men dom sa att det finns en del lediga lokaler-så det läter ju bra, ska nu avvakta tills den här personen kommer tillbaks (nästa vecka)Magnus LovgrenKommentar
-
låter som en bra ide-hur ser er närmaste tid ut?
Tropheus Duboisi halembe, so
-
Kan dela med mig med hur jag gick tillväga....
Började snoka omkring i närområdet (kika genom lite fönser här och där=) När jag hittat några som enligt mig skulle passa kontaktade jag mitt bostadsbolag Akelius (i Karlstad) och frågade lite angående lokalerna. Det visade sig att de inte ens visste att de fanns =) De var inte registrerade vilket är samma sak som att de inte finns för dem. Men fick med mig en fastighetsskötare ut i mitt område och gick igenom alla intressanta lokaler... han var mycket hjälpsam. Bestämde mig tillslut för 2 lokaler med vatten/brunn.. elinstallationen fixade Akelius i efterhand.
Så mitt tips är.. kika runt själv först, hyresvärden har inte alltid 100% koll på läget =)L
Lycka till!/Andreas (Karlstad)
Under uppbyggnad:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092
(1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av specmats
låter som en bra ide-hur ser er närmaste tid ut?
Pratade just med flickvännens brorsa, han ska ta en koll på möjliga lokaler så fort han börjar jobba på måndag!Magnus LovgrenKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av mpimbwe
Kan dela med mig med hur jag gick tillväga....
Började snoka omkring i närområdet (kika genom lite fönser här och där=) När jag hittat några som enligt mig skulle passa kontaktade jag mitt bostadsbolag Akelius (i Karlstad) och frågade lite angående lokalerna. Det visade sig att de inte ens visste att de fanns =) De var inte registrerade vilket är samma sak som att de inte finns för dem. Men fick med mig en fastighetsskötare ut i mitt område och gick igenom alla intressanta lokaler... han var mycket hjälpsam. Bestämde mig tillslut för 2 lokaler med vatten/brunn.. elinstallationen fixade Akelius i efterhand.
Så mitt tips är.. kika runt själv först, hyresvärden har inte alltid 100% koll på läget =)L
Lycka till!Magnus LovgrenKommentar
-
kontoret har varit julstängt men öppnat idag så det är lite si å så med tider men ja får mer klarhet hur det ser ut för den närmaste tide om några darTropheus Duboisi halembe, so
-
verkar som ni kommer lösa detta... kämpa på =)
skam den som ger sig.../Andreas (Karlstad)
Under uppbyggnad:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092
(1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)Kommentar
Kommentar