Så här ser mina vattenvärden ut idag vid ett JBL test med stickor.
Kan Ni hjälpa till med tips på hur man förändrar värderna till det bättre. Jag vill undvika kemikalier utan vill göra det på naturlig väg!
I första hand så verkar min KH Carbinate Hardness och ett Ph värden inte så bra, för låga, så det är i första hand de jag behöver hjälp med!
Så här ser det ut, jag tar med alla värden för att se helheten.
(ursäkta en sydarmerikan finns med men det kanske är ok)
170 l Guldsöms hanne: akvarium med engels sjösten, inga växter, rötter, ehiem 2252 pump!
No3 Nitrate 40 ok
No2 Nitrite 0 ok
GH total hardness 10 ok
KH Total hardness 2 inte bra!!
PH Acidity 6,5-7 ok
480 l heros Notatus och 1 par Veija Zonatum: blästersand, få växter, rötter, biologisk filtrering!
No3 Nitrate 20 ok
No2 Nitrite 0 ok
GH total hardness 10 ok
KH Total hardness 7 ok
PH Acidity 7 ok
540 l. 1 par Vieja Synspila Råda sand, inga växter, Biologisk dubbel filtrering!
No3 Nitrate 20 ok
No2 Nitrite 0 ok
GH total hardness 2-5 ok
PH Acidity 5,5
Ska jag köra lite offtare med bicarobonat eller tätare vattenbyten (försöker gör ett vattenbyte i veckan) eller?? Hjälp!
Kan Ni hjälpa till med tips på hur man förändrar värderna till det bättre. Jag vill undvika kemikalier utan vill göra det på naturlig väg!
I första hand så verkar min KH Carbinate Hardness och ett Ph värden inte så bra, för låga, så det är i första hand de jag behöver hjälp med!
Så här ser det ut, jag tar med alla värden för att se helheten.
(ursäkta en sydarmerikan finns med men det kanske är ok)
170 l Guldsöms hanne: akvarium med engels sjösten, inga växter, rötter, ehiem 2252 pump!
No3 Nitrate 40 ok
No2 Nitrite 0 ok
GH total hardness 10 ok
PH Acidity 6,5-7 ok
480 l heros Notatus och 1 par Veija Zonatum: blästersand, få växter, rötter, biologisk filtrering!
No3 Nitrate 20 ok
No2 Nitrite 0 ok
GH total hardness 10 ok
KH Total hardness 7 ok
PH Acidity 7 ok
540 l. 1 par Vieja Synspila Råda sand, inga växter, Biologisk dubbel filtrering!
No3 Nitrate 20 ok
No2 Nitrite 0 ok
GH total hardness 2-5 ok
PH Acidity 5,5
Ska jag köra lite offtare med bicarobonat eller tätare vattenbyten (försöker gör ett vattenbyte i veckan) eller?? Hjälp!
Kommentar