Ciklidbladet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Larry Stockholm
    Användare
    • November 2004
    • 343

Ciklidbladet

En Eloge till tidskriften, som verkligen kan få en att sväva iväg i tankarna när man läser artiklarna. Jag som blev medlem i slutet på året, fick tidningarna för 2004, precis före jul. Dessvärre saknades N:r 3, men den kanske var slut, eller kommer senare????? Det var svårt att släppa akvarievärlden och koncentrera sig på julafton, men man kunde ju alltid smyga iväg och läsa lite i skymundan. Helt suveräna artiklar. Ser med spänning fram mot 2005 års tidningar, tyvärr hinner man läsa dessa ett otal ggr. innan dess antar jag. För egen del så skulle jag gärna få tidningen månadsvis, men jag antar att i det fallet krävs arbetsinsatser som inte är möjliga idag, i alla fall inte utan stora ekonomiska tillskott. Men vem vet? I framtiden...... Gott Slut på 2004 och Väl Mött under 2005.
    Larry
    Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

Sama sak för mig, vi var medlemmar förut men av ngn anledning så gick vi inte på 2004 förens nu för ett tag sedan. Jag fick inte nr 3 heller och har skickat ett mail om det.

Har bara hunnit kolla lite på bilder o läst lite smått men det ser helt underbart ut.

Förut kom det faktiskt ut tidningar varje månad, men jag antar att det var svårt att få in tillräckligt mycket läsavärde artiklar samt att det blir mycket dyrare och tog för mycket tid för att de skulle kunna fortsätta. Men som sagt, skulle vara kul om de kunnde få igång det igen varje månad.

Snygg kalender med även om bara tanganyikamotiv hade varit mycket häftigare.

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Att tidningen endast kommer ut 4 gånger per år är precis som ni antyder beroende på att det är ett oooooooootroligt jobb som ligger bakom, och med tanke på att det sker helt ideellt så är 4 nummer mycket bara det.

Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Alltid lika kul att höra när nya medlemmar blir positivt övveraskade av Ciklidbladet. Jag kan inte mer än hålla med om att det har varit en fantastiskt bra mix av artiklar på sistone, och det ser ut att hålla i sig...

När Ciklidbladet kom ut med 10 nr per år så var det med 52 sidor i A5 format, alltså 520 sidor per år. Det motsvarar med dagens A4 format 260 sidor, förra året innehöll Ciklidbladet totalt 208 sidor i A4 format. Ser man till innehållet totalt per år så är skillnaden alltså inte så stor. Medlemspriset har ju också gått ner sedan dess från 295:- till 250:- per år, trots att fler förmåner har tillkommit. Att göra fler nummer per år innebär enormt mycket redaktionellt merarbete och det kommer därför inte att ske inom överskådlig framtid. Vi utökar istället antalet sidor när det finns tillräckligt med artiklar för det. Vi tycker att det känns meningsfullare att göra färre men bättre nummer per år.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Larry Stockholm
          Användare
          • November 2004
          • 343

Jag ser verkligen fram mot det. Men kan det bli mkt bättre???
          Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• ralp
            Användare
            • November 2004
            • 70

Hej alla,

även jag blev medlem nyligen - och tajmingen med CB-utskicket dagen innan jul är ju sk*tbra! Men tyvärr fick jag "bara" CB1, CB4 och almanakan. CB2 och 3 saknades eller har posten slarvat igen? Eller så kommer de lågom till nyårsafton

Hejhopp och god fortsättning! ralp

Kommentar

• Larry Stockholm
              Användare
              • November 2004
              • 343

Det är tur man träffar på trevliga mäniskor så här i juletid.(Kunde inte låta bli att ta en tur till Akvarielagret, dom jobbar där, dom trevliga) Jag nämnde för en icke okänd person (Christer) att jag inte fått NR 3 av Ciklidbladet i mitt utskick före jul. Uppoffrande, som han brukar vara, så släppte han sitt exemplar till mig. Glad i hågen lämnade jag honom med Ciklidbladet i ena näven och en stor Guldsömciklid i en annan påse. Så nu blir det till att börja titta på sydamerika också. 2004 har artat sig till ett förträffligt år.
              Larry
              Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• LadyTiera

? jag fick bara cb 1?

Kommentar

Arbetssätt...