Billigast i sthlm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jennypet

    Billigast i sthlm

    vilken affär är billigast på fiskar i sthlm?
    akvarielagret
    akvarieleasing
    globefish

    vilka mer finns de som sljer fiskar?

    vi har en affär här i södertälje oxå som har mycket fisk men tycker de är ganska dyra
  • Leopoldi
    Användare
    • February 2004
    • 1082

    #2
    Är de det som är viktigast????

    Kommentar

    • jennypet

      #3
      vadå? att de är billigast?

      nej men jag kanske inte kan lägga ut hur mycket som helst...
      å bara för de e dyra är de heller inte alltid bra

      Kommentar

      • MKN

        #4
        Jennypet ... vilken affär i Södertälje referar du till i ditt inlägg? Finns det en affär i Södertälje som säljer ciklider och har mycket av den varan också ? Jättenyfiken eftersom jag ej hört detta förut?!

        Kommentar

        • Leopoldi
          Användare
          • February 2004
          • 1082

          #5
          japp

          Kommentar

          • jennypet

            #6
            kommer just nu inte ihåg vad affären heter..

            Kommentar

            • jennypet

              #7
              okej vilken av de jag skrev är billigast?
              har varit på alla ställena och tycker de har bra kvalitet på sina fiskar...

              Kommentar

              • crebble
                Användare
                • November 2004
                • 14

                #8
                i södertälje så finns korallrevet,södertälje zoo och östra zoo
                jag totalt bojkottar östra zoo pga att det ligger minst en död fisk i varje akvarium.
                södertälje zoo är bra och billiga medans korallrevet är lite dyrare men också ska de ha lite credits för att de är grymt duktiga på sitt jobb
                mvh / stickan
                960l,128l,302l och 3 st 375 l kommande...
                älskar loricariidae
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=315781

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

                  #9
                  Skulle tro att det e ganska lika nån e dyrare på en o en annan e dyrare på någon annan fisk.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Byttorp
                    Användare
                    • November 2003
                    • 1585

                    #10
                    Har svårt att lägga mig i er debatt enbart beroende på pris eller några andra faktorer, jag har bara varit på Akvarielagret.

                    Men jag måste ge en stor eloge till personalen (ägaren christer?). Jag kom dit efter ett kundbesök jag haft i stockholm, stressad, med andan i halsen och var inte där förrän en halvtimme innan stängningsdags.

                    Men jag fick ändå vara kvar "så länge" jag ville efter stängning. Man hade dessutom tid att prata bort en stund med mig och svara på lite frågor som jag hade och annat. Jag handlade inte mycket, för att jag skulle sova över och flyga hem dan efter igen, men jag skulle nästan våga påstå att de värdehöjande faktorer som jag mötte vid detta besök, vida överstiger frågan om kronor och ören. (jovisst pengar är inte oviktigt, men måste ju inte vara det allra viktigaste...eller?)

                    Inte minst så vill jag hoppas att mina kunder inte bara handlar av mig för att jag är billig utan för att jag levererar bra produkter också.(IT lösningar)

                    Det jag alltså vill komma fram till är. Har flera affärer det du vill ha så handla i den som har:
                    1. bäst kvalitet med andra ord välskötta akvarier och friska fiskar.
                    2. ett bra pris i förhållande till kundservice, kunnande och bemötande.

                    Andra faktorer finns säkert också, och jag är säker på att någon vice guy kommer att fylla på det här nedan
                    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                    Ordförande GCG

                    Kommentar

                    • Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

                      #11
                      Kanske flytta detta ämnet´??
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

                        #12
                        skillnaden i pris är marginell. alla tre butiker har vanligtvis ett ganska spännande utbud, vissa har det oftare än andra iofs, men de är alla värda ett besök. om du vet exakt vad du skall ha för fisk så ring och fråga.
                        fish r friend

                        Kommentar

                        • LadyTiera

                          #13
                          jag är faktiskt missnöjd med akvarielagret, visst stort utbud, men jag som nybörjare hade väntat mig att de skulle hjälpa mig i mitt fiskval, istället får jag 2 st olika sortes julidochromis med ingen infomation om att de faktiskt slår ihjäl varandra, utan det hette att de bara kunde vara lite griniga och att det skulle lösas genom att bygga 2 olika stenrösen.

                          de sade att det var samma sorts men väl hemma märker jag att det inte är det.

                          visst ligger ansvaret på mig men jag hade hört så bra saker om dem att jag litade på personalen där.

                          Kommentar

                          • Daniel Odell
                            Användare
                            • January 2003
                            • 2437

                            #14
                            .....fast nu handlade det om priser och inte om hur ett enstaka misstag påverkar din syn på lagret som butik.

                            du kanske kan kontakta lagret och framföra din kritik till dem istället.
                            fish r friend

                            Kommentar

                            • LadyTiera

                              #15
                              true....jag ber om ursäkt, skulle ha postat det i någon annan tråd.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...