If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har bara erfarenhet av Eretmodus och det var väl som att skaka/tömma andra fiskar. Annars så är hästnosar duktiga på att släppa ynglen "på rätt sätt" själva,tror jag. I rättan tid ,alltså. Förmodligen intressant & kul att se också och väl värt...
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Har bara erfarenhet av Eretmodus och det var väl som att skaka/tömma andra fiskar. Annars så är hästnosar duktiga på att släppa ynglen "på rätt sätt" själva,tror jag. I rättan tid ,alltså. Förmodligen intressant & kul att se också och väl värt...
jag har haft eretmodus cyanosticus där tog hanen över ynglen efter ca 2 veckor och gick tiden ut.varför inte flytta hanen
i så fall.har haft spathodus marlieri där gick honan hela tiden ut de är riktigt tuffa där kan det nog vara svårt att få tillbaka honan
jag lät henne spotta i akvariet hade en boll med javamossa som de flesta yngel var i flyttade javamossan till ett yngelakvarium.peter
jag har haft eretmodus cyanosticus där tog hanen över ynglen efter ca 2 veckor och gick tiden ut.varför inte flytta hanen
i så fall.har haft spathodus marlieri där gick honan hela tiden ut de är riktigt tuffa där kan det nog vara svårt att få tillbaka honan
jag lät henne spotta i akvariet hade en boll med javamossa som de flesta yngel var i flyttade javamossan till ett yngelakvarium.peter
Jag tog upp min hanne nä han sin tid o han spottade snällt i håven. Mina var Vf eretmodus cyanostictus. Det svåra aom jag ser det är att dra upp ynglen, de har en konstig förmåga att gilla trånga utrymmen såsom pumpar och liknande.
Nu har jag två vf spathodus erythrodon, hanne och hona, och jag hoppas de parar ut snart, hästnosar är ju så grymt sköna när det gäller yngelvården (det bästa är bytet av yngel mellan hona och hanne).
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Kommentar