If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej jag undrar bara om den starka blåa färgen åp maingano yngel kommer först efter ett tag..har en grupp som e 2 månader å dom är rätt svagt blå...lr kanske ljus sand/grus kan påverka färgen?
mvh Daniel
Hej jag undrar bara om den starka blåa färgen åp maingano yngel kommer först efter ett tag..har en grupp som e 2 månader å dom är rätt svagt blå...lr kanske ljus sand/grus kan påverka färgen?
mvh Daniel
Det kanske beror på vilken M.Maingano man har ?
Mina har klara färger redan efter ca. 1cm. De mörknar sedan succesivt
till att se ut ,som föräldrarna, efter ca, 6-8cm.
aha finns det olika M.Maingano?
för mina vuxna e inte såååå starkt blåa som jag sett dom på akvarielagret i sthlm är..
Mina ska tydligen bli längre än 8-9cm som det står åp zoopet att maingano bli...mina ska bli typ 12-13 cm..
aha finns det olika M.Maingano?
för mina vuxna e inte såååå starkt blåa som jag sett dom på akvarielagret i sthlm är..
Mina ska tydligen bli längre än 8-9cm som det står åp zoopet att maingano bli...mina ska bli typ 12-13 cm..
Tackar för komplimangen, det är nämnligen jag som sålt dom !
Maingano är ingen "riktig" art ännu. Den förlikas med M.Cyaneorhabdos.
Nej,du har rätt i att det borde bara finnas en "Maingano" ,men M.Cyaneorhabdos finns det varianter på.
hehe okej
Mina e köpt på akvarie leasing i sundbyberg där har dom i ett kar nåra stooora (typ 14-15cm) blåa (väldigt lika m.maingano..ser exakt ut som dem faktiskt..dock lite större än va m.maingano ska bli (8-9cm)) karet står direkt när man kommer in på höger sida...sånna har jag..nån som vart där å sett dem å vet vad det e för art? e nog antagligen nån slags m.maingano..(om det nu finns fler inom samma art)
Daniel
hehe okej
Mina e köpt på akvarie leasing i sundbyberg där har dom i ett kar nåra stooora (typ 14-15cm) blåa (väldigt lika m.maingano..ser exakt ut som dem faktiskt..dock lite större än va m.maingano ska bli (8-9cm)) karet står direkt när man kommer in på höger sida...sånna har jag..nån som vart där å sett dem å vet vad det e för art? e nog antagligen nån slags m.maingano..(om det nu finns fler inom samma art)
Daniel
Står det att det är "maingano" på burken ? Nej så stor skall inte en riktig Maingano bli; mina är 10-12cm(max). Ser honorna exakt ut som hanarna ?
Jag har haft min odlingsstam i 7-8år. Jag köpte dem från början i Tyskland,som vildfångade. De jag nu har (odlingsgruppen) är F2-F3 av
den ursprungliga gruppen. Hälsn. Patrik
Dom flesta e samma färg som honan..det e bara 1-2 som e starkt blåa..dessa e oxå de aggresivaste..
Jag e lite amatör så svag färg kan bero åp maten va?!
Mina är mycke mörkare i grundfärgen ,som vuxna. Dina påminner om mina som ungdjur; men de är ju snygga de också ,fast de är ljusare.
Om du vill blanda in mörkare gener,så har jag vuxna hanar till salu.
Hälsn. Patrik
Jag har faktiskt odlat på dom mörkare blå med nästan helt blåafenor,
men jag har fått tag i dom lite ljusare som jag tycker skimrar mycket mer och som jag tycker är snyggare.
Okej mr.fish jag får se...har 10 yngel som är 2 månader..dom e väldigt ljusa..sen har ja 12 yngel som e 1,5 vecka, dom e jätte mörka! så kanske får mörka nu iaf..
men visst..mina e snygga men tänkte bara på om riktiga maingano kan vi så här ljusa..eftersom alla ja sett i affärer vart mkt mkt mörkare..så jag inte hade nån slags korsning..
//Daniel
Kommentar