slemigt on the rocks

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kjell

    slemigt on the rocks

    jag har fått någon slags slemm på ett av mina stora stenblock ,någon vit genomskinlig gele´ någon som vet vad det kan vara och om det är farligt . jag vet inte vad det är för sten men på mina lavablock är det inget på.....ja hoppas att någon förstår
  • Drakulla

    #2
    Jag kan tyvärr inte svara på det för jag undrar samma sak! Köpte en rot häromdan och la den i vatten och rengjorde som vanligt. 2 dagar senare upptäckte jag genomskinligt slem på roten (i akvariet). Tog upp den och har skrubbat den. Den ligger kvar i en plastbalja tills imorgon. Vad kan det vara?!

    mvh Drakulla

    Kommentar

    • medgix
      Användare
      • September 2004
      • 242

      #3
      Det kan inte vara de hemska snäckorna som lagt ägg på stenarna[?] bara en liten idé om vad det kanske kan vara...

      Kommentar

      • kjell

        #4
        jag sög bort det när jag bytte vatten och det har inte kommit något mer nu så det är nog lungt, ...

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #5
          Det är TROLIGTVIS bakterier (ser ut som vitt klegg, trådig osv) vilken isåfall är helt ofarlig och kommer försvinna. Jag fick det precis i uppstarten av mitt kar, och det jag gjorde var bara att jag tog upp roten (i mitt fall stenen) och borstade rent denna!

          Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • Kalle-Maja
            Användare
            • December 2004
            • 1324

            #6
            Fick slembubblor på de grenar jag plockat själv och kollade med en biolog på jobbet. Han sa att det var nå´t slags svampartat som var helt ofarligt. Malarna verkar gilla det.

            Kommentar

            Arbetssätt...