Jaha, då har man blivit såld på dvärgciklider också. Vilka affärer i eller runt GBG har bäst utbud av Apistogramma och andra dvärgciklider? Tänkte kanske åka runt lite i mellandagarna och kolla, men vill inte åka runt till alla. Jag borde veta, men mina ögon är rätt fokuserade på afrikaner när jag åker runt. Herkules har bra utbud tycker jag, 8-10 arter eller så, men jag vill ha mer.
Dvärgciklider i eller runt Göteborg?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Ahh, jo de har ju en del sånna grejer, jordätare och så, det är nog värt ett besök...Kommentar
-
-
-
Håller med føregående skrivare majornas ær definitivt vært ett besøk brukar ha en hel del fina dværgar.
MVH DanielKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Jaha, då har man blivit såld på dvärgciklider också.Kommentar
-
-
Självklart! Ett par A. cacatuoides och ett par A. baenschi (sp. "inka"). De går med mina diskus nu. Jag hade även 3 fjärilsciklider, men det va ena elaka rackare, bet mina diskus, så de gjorde jag mig av med.
Zoomässan i Kungsbacka har ett imponerande utbud, ibland mellan 60-100 dvärgciklidarter inne... sa han...
Jag glömde min nya dvärgciklidbok hos mina föräldrar vid jul (satan) så jag har inte läst på mer nu, men jag skall förmodligen hämta den idag. Som jag förstår så är inka och cacatuoides olika grupper och funkar i samma kar, eller har jag fel?Kommentar
-
Har gått länge och varit sugen på A. cacatuoides eller A. Hongnei till mitt discuskar.
Har precis som du blivit nyfiken och såld på dvärgciklider.Kommentar
-
Ja, de är hur kul som helst att kolla på och vackra med! De verkar heller inte röra diskusarna. Jag har också hört från säkra källor att det är "a match made in heaven" att ha dem ihop med just diskus.Kommentar
-
Jag hittade en väldigt fin art i A. wilhelmi när jag var ute och "trålade" sist. Vad tycker ni om den?Kommentar
-
jag har fjärilsciklider med diskus och ahr inte haft några problem med att de skulle ge sig på diskusarna, är det någon annan som har liknande erfarenheter som Zaphi?Mvh FredrikKommentar
Kommentar