Varning för Röda mygg - igen!!
Kollaps
X
-
Varning för Röda mygg - igen!!
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Taggar: Ingen -
Utan att ha läst din länk så kan jag tala om att Röda mygglarver är allergiframkallande på oss människor. Jag fick irritation på händer och i ansiktet efter att ha gett Röda mygglarver till mina dåvarande Discus. Jag kommer aldrig att använda det mer... -
citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson
Röda mygglarver är allergiframkallande på oss människor.Kommentar
-
Om inte röda mygglarver på nåt sätt kan vara farligt för fiskar, så måste det väl gå att hantera larverna på ett sånt sätt att en själv aldrig kommer i kontakt med det?
Själv använder jag inte röda mygg , det finns så mycket annat fint frysfoder som fiskarna älskar.
Förresten provade jag levande röda mygg i veckan och fiskarna blev som galna. Min lokala handlare har börjat lite smått med levandefoder och jag var tvungen o prova.
Nån gång då och då kan man ju lyxa till det för cikliderna med levandefoder.
Mvh JariKommentar
-
-
-
Finns en röda mygg som är "renad" eller vad man ska kalla det..den är iallafall mindre allergi framkallande än den vanliga,fast lite dyrare då..vet en kille som inte kunde gå in i ett rum där det hade matats med röda mygg..men den "renare" varianten kunde han själv mata sina fiskar med om han använde gummi handskar..Akvarist med begränsad kunskap!!!Kommentar
-
-
Ja du..ska försöka kolla upp detta och meddela dig...jag vet att den fanns före ett tag sedan..var i så kallad blister förpackning,,dvs i kuber...men men var ett tag sedan..kom från tyskland om jag inte minns helt fel....kanske nån affär nära dig vet detta..mvh stefanAkvarist med begränsad kunskap!!!Kommentar
-
-
Hmm dom hade bytt ut blister förpackningarna till vanliga..och det visade sig att det är dom jag har,,tyvärr finns det inga namn på förpackningarna vilka som gör dom..men tyskt företag det vet jag..Akvarist med begränsad kunskap!!!Kommentar
Kommentar