Någon som varit på malwi ab idag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    #46
    Tror du själv att en butik erkänna att deras butik är missköt??
    Ja matsn det är ju som till sisst ska köpa fisken.

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

      #47
      för min del blir det örebro, orsaken är dels det vi tidigare disskuterade men det mest avgörande är nog storleken-ja vill hellre ha stora än små
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

        #48
        citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

        Tror du själv att en butik erkänna att deras butik är missköt??
        Ja matsn det är ju som till sisst ska köpa fisken.
        Du åker väl inte dit för att köpa hela butiken?? Jag menar ,typ,att
        om man är intresserad /söker en viss art; och hör sej för om någon butik har denna. När man väl funnit det man söker så undrar man givetvis över firrarna innan man hoppar in i bilen och kör tjugo-
        mil för att hämta dem, eller ?

        Ps,Om du är intresserad av att beskåda välskötta akvariumanläggningar
        ,så tipsar jag dej om att besöka Aquaria eller Akv.Skansen i Stockholm
        Hälsn. Patrik

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #49
          Jag nöjer mig med kvaliten och renheten på malawi ab eller kent i nol eller annan med liknade kvalitet.
          Jag ska upp till örebro nästa vecka och kompletera med lite fisk sedan får man väl lungna ned sig.

          Kommentar

          • Akvarieteknik

            #50
            Hej och God jul & Gott nytt på er alle samman.
            (Ang VF eller inte)
            Jag fick länken av christian Alfredsson att det var lite prat om oss på nätet och blev nyfiken.
            Vet ej vem som har kommit på att vi skulle sälja VF ciklider och sedan skicka odlade ?Själv är jag en gammal odlare och tycker något sånt borde anses som lurendrejeri, och det pysslar inte vi med.

            Jag har fakturor som styrker alla våra inköp så det kan jag gjärna vissa om det är någon som är intreserad.
            Jag försöker att driva denna grossist så seriöst som jag kan, men visst kan det vara så att dom nere vid sjön skickar odlade utan att vi vet? men det är väl samma för alla importöre?
            Vi har haft besök av våran leverantör och fick ett väldigt seriöst bild av honom?

            Ang fiskar så skriver vi inte SO(Svenskodlad) om det inte är SO?Finns ingen anledning för oss att hitta på något som inte stämmer?
            Men visst kan det bli fel någon gång man är väl mänsklig.
            Vi är idag 10 anstälda och skickar fiskar dagligen över hela Sverige och Norge,självklart har man inte full kontrol på allt som händer men ni som känner oss tror jag vet vad vi går för och skulle inte avsiktligt lura någon.


            Vet ej heller om fiskarna från Florida och Tjeckien skulle vara så mycket bättre eller sämre än dom Svensk odlade, tror nog det finns både bra och dåliga odlare där som här?
            Vi köper in där kvaliten är bäst.

            Hoppas ni har fått en lite inblick i detta,
            och jag hälsar er alla välkommna på Ciklidstämman 2005 i Filipstad
            Då vi ska se till att ha mycket roliga Ciklider mm att vissa upp för er!!!
            God fortsättning.
            Mvh Jocke.

            Kommentar

            • Hank
              Användare
              • April 2002
              • 1321

              #51
              Här är ett missförstånd:
              SO, är inte det "sjöodlat"?
              Jocke skriver "svenskodlat"....
              /#378 Hank
              Zoonen:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

              NCS medlemsbilder:
              http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

              Kommentar

              • Mikael
                Användare
                • April 2002
                • 347

                #52
                citat:Ursprungligen skickat av bmwpower


                Lite utan för ämnet

                Kritisera butiker får man ju inte göra på detta forum,utan man ska låta en medlem åka 20mil enkel resa för att få en hemsk upplevelse.
                Detta hade redan en annan medlem kunnat berätta men p.g.a av censur på detta forum inte kunnat säga något som hade gjort att medlemen kunnat köpt många fina fiskar för dyra bensinpengar och där med besparat sig en meningslös resa
                Jag har tyvärr missat utvecklingen av denna tråd, men jag hade en del annat för mig i julhelgen och har inte haft möjlighet att titta till forumet.

                Kritisera och debattera går alldeles utmärkt. Vi i styrelsen/moderatorer måste dock till sist avgöra huruvida ett inlägg är i enlighet med de uppsatta reglerna och om NCS som förening kan ta skada av inlägg eller trådar. Personligen är jag tveksam till den typ av argumentering som bmwpower och specmats använder i denna tråd, dvs att man har en "känsla" av saker och ting och andra typer av spekulationer. Nu står ju dessa personer bakom sina synpunkter och de får naturligtvis tycka som de vill. Problemet för oss moderatorer blir dock att bedöma om två, eller fler, inläggsförfattares tyckande är av sådan art att det till sist blir en belastning för NCS. Ingen lätt fråga men denna tråd tycker jag är ett bra exempel på de svårigheter som kan uppstå i modererandet.

                Nu har ju diskussionen redan upphört och Akvarieteknik fått säga sitt så mer behöver inte ältas i detta sammanhang. Men hade jag sett hur diskussionen utvecklade sig i ett tidigare skede hade jag naturligtvis reagerat på något sätt.

                /Mikael Mayer
                Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                - Lars Falk

                Kommentar

                Arbetssätt...