Någon som varit på malwi ab idag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

    #31
    det är ju förhoppningsvis så att negativa omdömmen har en förrankring baserad på ärlighet-det vore ju ganska cyniskt att inte ta in den kritik som vissa har utan bara referera till sitt eget omdömme "in real life" så att säga
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • January 2003
      • 3368

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

      Nä jag hittar inte på och gilla defenitivt inte att sprida rykten.
      Men det är MÅNGA som ifrågasatt viss VF fisk från akvarieteknik.
      En del av deras fisk som sägs vara svensk odlad sägs vara odlad i tjeckien.
      Vilka har ifrågasatt deras fisk? Jag har inte hört en enda som har gnällt över deras fisk. Nu börjar man ju förstå vart alla dessa rykten om att alla affärer säljer odlad fisk som VF kommer ifrån.
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • December 2004
        • 3060

        #33
        citatetta skall inte förväxlas med fisk som har börjat florera i handeln som SO och VF men har sitt ursprung i odlingsanläggningar i Tjeckien, Florida eller vem vet var.


        det här skriver Aquarium Malawi Örebro på sin hemsida..,och att det är ett påhitt för att misskreditera sina konkurrenter har iaf jag svårt att tro-kanske är jag naiv!? men jag har som sagt stött på en del kritik ang misstanke om just det här problemet så jag är ganska misstänksam om det verkligen är VF eller inte
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #34
          cutekid om du menar att det är jag som starta dom ryktena om affäre och annat då är du ute på hal is.
          Rör man sig mycket mellan butiker i landet och balnd uppköpare av VF så får man höra en del.
          Tycker det är kosntigt att en grossit kan ha 20-30VF par demasoni medans andra inte kan få tag på det.
          För som jag sagt tdigare det finns inte så många levarantöre på vf så alla köper nästan på samma ställe.
          Vissa saker kan vara osaningar men ett rykte grunda sig alltid på något.
          Men var och en får handla vad dom vill jag vet vad jag själv vill handla.

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

            #35
            citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

            Nä jag hittar inte på och gilla defenitivt inte att sprida rykten.
            Men det är MÅNGA som ifrågasatt viss VF fisk från akvarieteknik.
            En del av deras fisk som sägs vara svensk odlad sägs vara odlad i tjeckien.
            Det här med att snacka negativt om butiker på forumet är det inte förstagången jag ser dej göra herr.BMW !
            Det skulle vara helt okay om nu den utpekade hade en chans att försvara sig !
            Det du gör är att skrämma bort kunder från dessa butiker utan att
            din kritik kanske är rättfärdigad ! Jag tycker att det är bättre att du säger din synpunkt till butiksinnehavaren än att förtrösta här på forumet !
            Ta inte illa upp herr.BMW, men jag tycker att du hädanefter följer min
            rekommendation ! God Jul föressten !

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

              #36
              varför kan man inte kritisera en felaktig varudeklaration!?
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

                #37
                Mr fish jag tar inte illa upp men det är lite mycket moral mot butiker.Det är väl vi som medlema som ska få varandra till att handla och odla bra fisk och inte låta DÅLIGA butiker överleva
                Nu är det ju så att jag inte kritiserat en butik.
                Jag säger vad jag tror samt vad andra har för uppfattning om levrantören ifråga.
                Nu var det ju att specmats frågade om min personliga åsikt och inget annat då får man ju ta mitt svar.
                Jag gillade mina artusar jag såg och köpte på malawi ab dom var mycket gulare och finare denna gån än för en månad sedan då jag köpte första gruppen.

                Lite utan för ämnet

                Kritisera butiker får man ju inte göra på detta forum,utan man ska låta en medlem åka 20mil enkel resa för att få en hemsk upplevelse.
                Detta hade redan en annan medlem kunnat berätta men p.g.a av censur på detta forum inte kunnat säga något som hade gjort att medlemen kunnat köpt många fina fiskar för dyra bensinpengar och där med besparat sig en meningslös resa

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

                  #38
                  jag tycker att det är bra att få info om statusen på olika fiskar här på forumet, innan jag gör en beställning (utan att se fisken) så tar jag reda på vad folk har för omdömme men det utesluter inte att jag även tar kontakt med butiken ifråga, vissa arter är ganska lätta att se skillnaden på vf och odlat och då kan man ju be butiken skicka bilder på fiskarna om man är misstänksam
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • Mr.Fish
                    Användare
                    • May 2004
                    • 1403

                    #39
                    citat:Kritisera butiker får man ju inte göra på detta forum,utan man ska låta en medlem åka 20mil enkel resa för att få en hemsk upplevelse.
                    Visst är det okay att kritisera ! ; men de butiker du hänger ut
                    har ingen sportslig chans att försvara sig, har de ?
                    Faktum är att just din negativa inställning fick mej att inte besöka en butik i Sommras, som jag hade planerat att besöka, så vad som skrivs på forumet får gehör ! det är bara så BMW`n !
                    Ännu en gång.. BMW -lägg ner !

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

                      #40
                      Men jag fråga så här då om du nu besökt affären och upplevt samma hade du då inte blivit förbannad att du betalat dyr bensin ??
                      Näbutikerna får ju ingen sportslig chans att försvara sig och samma chans har vi ju inte heller när man inte få skriva negativ kritik.
                      Utan man ska åka långt och bli besiviken.
                      Ja jag är negativ till butiker som inte lever upp till enkla krav.
                      Men över till ämnet hoppas mats blir nöjd med sin fisk vad han än köper jag har bara bidragit med min syn.

                      Kommentar

                      • cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

                        #41
                        He he jag tror inte tomten kom till vissa här på forumet, hur kan dom då sitta och gnälla på Julafton, vi andra öppnade paket hela dagen.
                        Vänligen
                        Christer
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

                        Kommentar

                        • bmwpower
                          Användare
                          • December 2002
                          • 1934

                          #42
                          Jo tomten var och han var snäll och jag gnäller inte utan DISKUTERA

                          Kommentar

                          • specmats
                            Användare
                            • December 2004
                            • 3060

                            #43
                            jag ska skaffa tillräckligt med info här på forumet sen ska jag ta ett beslut
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

                            Akvarie-setup (Salt)

                            Kommentar

                            • Mr.Fish
                              Användare
                              • May 2004
                              • 1403

                              #44
                              citat:Ursprungligen skickat av specmats

                              jag ska skaffa tillräckligt med info här på forumet sen ska jag ta ett beslut
                              ?????????????????

                              Kommentar

                              • Mr.Fish
                                Användare
                                • May 2004
                                • 1403

                                #45
                                citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

                                Men jag fråga så här då om du nu besökt affären och upplevt samma hade du då inte blivit förbannad att du betalat dyr bensin ??
                                Varför kontaktar du inte butiken innan du ger dej av på dessa långresor ?
                                Om de nu ljuger för dej och får dej att åka tjugomil eller mer, så har du all rätt att bli jävligt förbannad !




                                Kommentar

                                Arbetssätt...