Familjemedlemskap?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Hej
    om jag förstår det hela rätt så det enda som är viktigt med familjemedlemskap är möjligheten att ha egna inloggningsuppgifter.

Varför ska allt vara så byråkratiskt slutet är ett himla massa arbete för styrelsen.
    Varför inte ge dom få medlemmar antagligen under fem stycken per år
    om man ber snällt får man två inloggningsuppgifter dvs en extra gratis,
    fan man får ju vara glad att hela familjen är intresserad.
    vänligen
    Christer
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Mikael W
      NCS Medlem

• August 2002
      • 8621

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Hej
      om jag förstår det hela rätt så det enda som är viktigt med familjemedlemskap är möjligheten att ha egna inloggningsuppgifter.

Varför ska allt vara så byråkratiskt slutet är ett himla massa arbete för styrelsen.
      Varför inte ge dom få medlemmar antagligen under fem stycken per år
      om man ber snällt får man två inloggningsuppgifter dvs en extra gratis,
      fan man får ju vara glad att hela familjen är intresserad.
      vänligen
      Christer
      Det var lite i samma banor jag tänkte, också. Vi får ta och kolla om det är möjligt, tekniskt, enkelt.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Jag förstår inte heller varför det skulle vara "en del administrativt extra arbete" med familjemedlemmar. Jag är med i några föreningar där det finns familjemedlemmar och det är inte ett dugg administrativt extra arbete.
        Jag kan säga det då jag är ansvarig för medlemsregistret i en förening, utskick av medlemskort, tidning osv. Så det är inget problem. Kasta byråkratin i papperskorgen där den hör hemma.

Mitt förslag är en 50 lapp per familjemedlem.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Lene
          Användare
          • January 2007
          • 42

Femti spänn extra per år för att "låsa upp" medlemsdelarna på ciklid.org för en extra familjemedlem tycker jag lät rimligt! Om det nu, som sagt, går att lösa på ett smidigt sätt tekniskt.

Godnatt /Lene

Kommentar

• Tingeling
            Användare
            • July 2006
            • 176

Familjemedlemmskap skulle vara en väldigt bra sak för en del familjer som delar akvariehobbyn med varann. Min man har försökt få svar på frågan om det skulle vara möjligt att ordna till någon form av medmedlemsskap för min skull men inte fått något svar. Till min lycka så finns det fler som har samma förfrågan i detta ärende.

Hoppas att detta kan fixa till sig för en del som sitter suktandes bakom datorerna. Och som ínte har några rättigheter att t.ex lägga upp bilder för att dela med sig av sina kar med dyrgripar.

Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
            Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
            Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ursprungligen postat av Wilhelm
              Jag förstår inte heller varför det skulle vara "en del administrativt extra arbete" med familjemedlemmar. Jag är med i några föreningar där det finns familjemedlemmar och det är inte ett dugg administrativt extra arbete.
              Jag kan säga det då jag är ansvarig för medlemsregistret i en förening, utskick av medlemskort, tidning osv. Så det är inget problem. Kasta byråkratin i papperskorgen där den hör hemma.

Mitt förslag är en 50 lapp per familjemedlem.
              Jo men de är ju olika slags medlemmar - "övriga" familjemedlemmar skall ju inte ha tidningen (i så fall skulle det bli en dyr affär för NCS).
              Oavsett vilket - med det administrativa datasystem vi hade då var det i alla fall rätt krångligt, men hade det funnits ett rejält intresse för familjemedlemskap (intresset var då som sagt minimalt) så hade det säkert varit mödan värt att lösa det genom att bygga om dataregistret.

Men detta är ju några år sedan och dels kanske intresset är större nu och dels så är kanske det nya dataprogrammet som används vid registeringen lättare att bygga om.

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Som sagt var, så kan det inte vara så krångligt. Om NCS tycker att det kan vara värt ett försök med familjemedlem (allt utom tidning) förståss, så kan jag hjälpa till med glada tillrop och annan hjälp.
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...