Nya superfiltret Eheim 2080 Pro III

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Barracudan
    Användare
    • April 2005
    • 453

    Mina två proffessional 3 filter har varit igång snart ett år.

    Jag tycker ljudnivån är låg, men kanske inte sovrumslåg, men det finns väl inget filter som är det?

    Har aldrig rengjort filtret, och flödet är oförändrat. Men då passerar ju vattnet först genom en blå filtermatta.

    Jag är i alla fall mycket nöjd!

    Hade för några år sedan två Fluvalfilter (ej det nya stora) som efter ca 1,5 år bara sipprade vatten ur, trotts att de var nyrengjorda.
    Frontosamarkus

    Kommentar

    • Pfyrix
      Användare
      • February 2006
      • 15

      Våran 2080 inhandlades för 1 år sedan (lite drygt) efter alla tänkbara fel, flera månaders strul från eheim lackade vi ur å köpte fluvals x5:an, och är äckelnöjda.
      Pumpen tuggar på helt utan problem, går som ett klocka.
      2080:n står idag å pumpar en 450liters discustank vilket den klarar utan problem, men ljudnivån... fy f*n vad den låter.

      Nä tummen upp för fluvalen som trots mindre filtermaterial håller våran grymt överbefolkade tank i tipp topp. och dessutom är väldigt tyst i jämförelse med stenkrossaren.
      Dock tycker jag 2080:n är lättare att rengöra, och def snyggare i förhållande till den musklade 5:an med stora fula skruvar och skrikig färg. Fast sambon tycker den är lite snygg.. kanske är någon manlig åkomma..
      Tokfan med minizoo:t

      Kommentar

      Arbetssätt...