Samla företag info här för att skicka spam

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #16
    Vårt spam filter på jobbet fungerar också otroligt bra. Förr fick jag upp till hundra spam om dagen nu har fyra kommit fram på en månad och alla fyra har Outlooks spam funktion sugit upp. Så visst börjar det bli ett mindre problem, iallafall för företagen. Sen att anti-spam progrma tillvekrarna tjänar storkovan det är ju en annan femma =)
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

      #17
      mycket nöjd med gmail's spamfilter. jag började få spam dit för 2 veckor sen, inte ett enda har hamnat i inkorgen. dock har 1 vanligt brev hamnat i spamlådan.
      fish r friend

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • April 2002
        • 1081

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av GoSatta

        Sen att anti-spam progrma tillvekrarna tjänar storkovan det är ju en annan femma =)
        Mm... ibland undrar man ju vilka som föder dem... samma frågeställning som i fallet tillverkare av virus och antivirus-s/w. Är man paraniod så kan man ju fundera över detta.

        Själv betalar jag 100:-/år för mitt konto.

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

          #19
          Jag är lite lur på att något script på sidan man surfar på lirkar sig in i explorern läser av epostadressen för att sedan börja tokspamma. Då jag skulle byta bil och surfade runt på typ varenda bilsida jag hittade så började jag kort därefter få spam som hade med bilar och försäkringar att göra. Och nu då jag studerar så har jag börjat få mail där någon amerikan säger sig SÄLJA examensbevis.
          Men jag har i flera månader nu fått en 5 mail per dag från olika företag och privatpersoner som vill sälja Rolexklockor... Och klocksidor kan jag inte minnas att jag har besökt... Dessutom är jag ju student med allt vad det innebär, inte så troligt att man är intresserad av Rolexklockor liksom...
          I akvariesammanhang så är det bara pwss som spammar, om man nu kan kalla det för spam, mailen kommer ju inte så ofta.
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

            #20
            ALLA får klock-spam, så det behöver du nog inte ens surfa runt för att få. En hel del av de spam jag kikat på är finurliga på det viset att de väljer ut en mail-domän och skickar ett mail till alla möjliga kombinationer av bokstäver och siffror.

            Tony Englund

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              #21
              Ja, den där Åleds-snubben mailade runt en del förr vill jag minnas
              Verkade kolla av ciklid.se och så. Tyckte dock inte att det var så farligt och skulle absolut inte kalla det för spam.
              Finns mycket, mycket värre saker som dyker upp i inkorgen....
              Anders L

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

                #22
                Joo, när ungarna står över axeln på en och man får hem ett 10-tal mail om "black monster d*cks" är det lätt att hålla sig för skratt.

                Tony Englund

                Kommentar

                • Torsten
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 647

                  #23
                  Jag har aldrig fått något "akvarie-spam", vare sig från kitty, Åleds eller PWSS.....

                  Kommentar

                  Arbetssätt...