Samla företag info här för att skicka spam

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    Samla företag info här för att skicka spam

    Fick ett mail från en akvarieaffär som jag aldrig hört talas om eller ens handlat ifrån.
    Kan det vara så att dom hämtat sin info här ifrån ciklid verka ju konstigt.
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Det är väl kanske inte så konstigt. Folk gör allt för att sälja lite prylar...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #3
      Då ska jag skicka ett mail och be han köra upp sitt internet och tangentbord på tvären i rektum så han lär sig något[]

      Kommentar

      • medgix
        Användare
        • September 2004
        • 242

        #4
        andra gången du råkar ut för detta nu va? var det inte åled som hade skickat ett till dig förut?

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

          #5
          Jag är så van vid att radera spam nu så det går av bara farten, det är bara att acceptera att det finns och kommer förmodligen alltid att finnas. Om jag fick spam om akvarier, kanske det skulle vara bättre
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • medgix
            Användare
            • September 2004
            • 242

            #6
            då hade jag med nöje behållt dom .
            Jag har fått från något thailändskt discusföretag och pwss... förmodar att dom fått min epost härifrån oxå.

            Kommentar

            • medgix
              Användare
              • September 2004
              • 242

              #7
              hehe... kan säga att det inte är spam jag får... utan reklam. annars stämmer inte meningarna i inlägget så bra överens med varandra

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • October 2002
                • 405

                #8
                Otroligt dåligt omdömme att ligga och "scanna" forumet för att kunna skicka reklam,hade varit bättre om företagen vågade gå in i debatten, men har man undermåliga produkter så har man.......[xx(]

                Kommentar

                • medgix
                  Användare
                  • September 2004
                  • 242

                  #9
                  klagar inte över pwss men kitty discus farm undrar jag lite över... dom kan juh inte en svenska?

                  Kommentar

                  • Gugges

                    #10
                    En gång har man fått reklam GENOM Zoopets meddelande tjänst.. det var nog det som nått botten för reklamutskick iallafall!

                    Annars gäller som följer! (Även med möjlighet att anmäla det)



                    Har man däremot anmält sig till månadsmail på ågot ställe typ PWSS, akvarielagret eller whatever så gäller ju inte ovanstående...

                    Kommentar

                    • roccster
                      Användare
                      • August 2004
                      • 583

                      #11
                      Ja och den länken kan du bara applicera i Sverige. Så ni kan alla förstå hur lätt det är att komma runt det. För övrigt så bryr ju sig spammare inte ett dugg om vilka lagar som gäller, i varje fall inte än.

                      När det gäller just SPAM så ska du nog vara glad att det är en lite halvseriös Akvariehandel som använt din mail. Med lite otur så säljer de den vidare och då kommer det att bli tufft.
                      MVH

                      / Richard
                      http://www.ornemark.com

                      Kommentar

                      • Gugges

                        #12
                        Jag är inte naiv, men, jag har flera mailaddresser att använda till olika ställen, slit o släng mail som endast tar emot mail från de jag har skickat till och kastar allt övrigt inkommande utan undantag, sen har man mailadress som spamfiltret är hårt satt på som används som "vardags" mail, en som man mailar med vännerna med osv osv.. så visst, lite bökigt med flera addresser men jag tycker att det funkar bra!

                        Kommentar

                        • Hasse_H
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1081

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av Gugges

                          ... jag har flera mailaddresser att använda till olika ställen, slit o släng mail ....
                          Har också så, bästa sättet att döda spam om de börjar komma. Bara att döda den aktuella mailadressen om det börjar komma spam. Bra metod när man i olika sammanhang på webben tvingas ange emailadress för att kunna registrera sig, ladda hem nåt etc.

                          Min vanliga mailadress körs genom ett effektivt spamfilter på servern och det är inte många spam som kommer igenom. Kanske 1-2 per månad.

                          Kommentar

                          • GoSatta
                            Användare
                            • February 2003
                            • 1686

                            #14
                            inga email adresser är ju synliga här om man inte skriver in dom själv. Så om någon nu sammlar in adresser här så är ju det bästa att aödrig skriva sin riktiga emaila dress i forumet + att man inte lägger in sin MSN i profilen för det är den enda email adressen som visas öppet.
                            /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                            http://www.gosatta.org

                            Kommentar

                            • Hasse_H
                              Användare
                              • April 2002
                              • 1081

                              #15
                              citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H


                              Min vanliga mailadress körs genom ett effektivt spamfilter på servern och det är inte många spam som kommer igenom. Kanske 1-2 per månad.
                              Kollade min spamstatistik på mailservern, av 2646 mail till min vanliga mailadress hittills under året, var 2082 spam som då blockerades och raderades automatiskt. Ett 10-tal slank förbi spamfiltret men plockades bort av min Mozilla Thunderbird

                              Rätt ok, tycker jag.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...