Moduler, bakgrunder och annat!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

    Moduler, bakgrunder och annat!

    hej på er alla!
    Har extremt svårt att ta mig för något om jag inte är säker på hur det ska göras...exakt!

    Jag funderar på HUR jag ska montera min bakgrund och mina moduler, med hänsyn tagen till exempelvis frigolit eller liggunderlag på botten!

    1. Lägger ni frigolit/liggunderlag i karet FÖRE ni sätter bakgrunden dvs vilar bakgrunden på frigoliten?

    2. OM ni har moduler på botten...limmar ni denna PÅ frigoliten eller sätter ni modulerna först (mot glaset?)

    Jag tänkte försöka komma igång lite under helgerna nu...så snälla...hur har ni gjort!

    Deathdealer - måste veta innan jag vågar börja!

    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
  • Mattias Olsson
    Användare
    • September 2003
    • 328

    #2
    jag limmade min BTN-bakgrund uppepå frigolit, men det var bara eftersom bakgrunden var lägre än akvariet. Så det går alltså bra men känns väldigt onödigt om man inte behöver! Isf måste man ju kapa bakgrunden för att få plats under mittstag etc.

    Kommentar

    • fredrikr
      Användare
      • October 2002
      • 985

      #3
      Sätt i modulerna allra först. Sedan är det enkelt att skära till frigolit att passa runt modulerna.
      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

      Kommentar

      • waros
        Användare
        • February 2004
        • 172

        #4
        Jupp, jag skulle definitivt sätta i modulerna först, e ju inte såå viktigt att frigoliten är exakt ut i kanterna. Dessutom blir det lättare att byta frigoliten om den skulle bli sunkig, utan att ta loss modulerna.

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #5
          tackar så mycket gubbar....då är det bara att köra!!!!!

          Vänligen Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          Arbetssätt...