Co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    Co2

    om jag vill ha ett Co2 system till mitt 720, vad/vilken hade ni valt då om ni fått köpa. länka gärna till websida med förslag om det finns. är helt novis inom co2 så all info är tacksam.
  • MagnusL
    Användare
    • January 2004
    • 326

    #2
    Jag kör med ett Dennerlesystem som jag köpte på akvakompis.



    Jag är nöjd, och det är mina växter också. Det går ju helt klart att lösa MYCKET billigare, men jag ville ha ett plug and play system som fungerade direkt eftersom jag är nybörjare på kolsyra.
    Magnus Lovgren

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

      #3


      denna skulle jag behöva ha då. ujuj de va inte billigt

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

        #4
        Jag går själv i liknande tankar och har råkat skaffat ett underdimensionerat system (JBL Easy Set 1)för 250 till mitt 540. Har av den anledningen frågat runt lite på Zoopet om jag då får ett halvbra resultat eler inget och en del andra funderingar. Vad flera personer säger är att en 500 g-flaska bara räcker några veckor och att dom på brandstationer har lyckats få ombyggda fyrakilostuber som används till akvariet. Låter spännande...

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

          #5
          ja det låter spännande. rent praktistk hur fyllar man på när de tar slut. eller måste man köpa ny. borde finnas massa växt experter där ute.

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • October 2002
            • 405

            #6
            Jag kör med Sera reduseringsventil,elektriska nattavstängningsventil och bubbelräknare samt Duplas stora reaktor. För ph-styrningen använder jag Tunzes Ph-controller. Pris allt som allt endast ca 9000 SEK (värt varenda krona).