Ciklidbladet 2005

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy K
    Användare
    • May 2002
    • 309

Tja Micke, det verkar som alla är jättenöjda med tidningen! Bara att slicka i sig allt beröm! Det är du värd!
    Men nu ville du ju ha alla synpunkter oavsett hur småpetiga de än kan vara så några till kommer det från mig:
    Jag tittade lite extra på ett lite äldre och ett nytt "Ciklidblad" när jag kom hem efter jobbet igår.
    Den som stör mig lite är den märkliga utspärrningen av texten längst ner på förstasidan, i det svarta fältet. Det är inte så ofta man spärrar gemen text på det viset. Valet av font är jag också lite tveksam till. För att förtydliga, det är texten: "Nordiska Ciklidsällkskapet" samt det som står under: "www.ciklid.se" jag menar. Radavståndet mellan dessa rader är lite snålt också. Men nu är vi inne på riktiga petitesser!
    Det är skönt att du plockat bort blågradienten som låg på varje sida i den äldre tidningen, den gjorde läsningen obekväm.
    Nu hann jag inte titta så noggrant i den nya tidningen, men i den äldre kändes det inte riktigt relevant med sidhuvudet ovanför vissa artiklar. Det var t ex en artikel som handlade om munruvande apistogramma som i sidhuvudet illustrerades med en "Xingu III".
    Men som sagt, hann inte se efter om det fortfarande är på det viset.

Kommentar

• fredrikr
      Användare
      • October 2002
      • 985

Insåg just hur bortskämda vi är när jag såg en artikel av Yngve Skoglund i Ciklidbladet nr 10/75. Jag citerar:

"Ja, så börjar efterdyningarna av Zoo-75 att lägga sig. På sista mötet med Ciklidvännerna i Malmö redovisades resultatet, och det var mycket bra sett ur både ur ekonomisk och ideell synvinkel. Ekonomiskt så bra att Ciklidvännerna beslöt att bjuda CB på ett färgkort av en ciklid i januarinumret-''76. Vi tackar på förhand."

Känns som att vi nu mer eller mindre förväntar oss minst en färgbild av en ciklid i varje nummer av CB...
      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• LadyTiera

min mor hade 2 kassar med ciklidblad. hon slängde dem vid städning i källaren. hade gärna läst ltie gammla artiklar.

Kommentar

• fredrikr
          Användare
          • October 2002
          • 985

Trist Lady, men notera att dessa artiklar troligen är tillgängliga här på sajten: http://www.ciklid.se/ciklidbladet_index.asp . Fotona saknas förstås, men väldigt mycket av det är ändå intressant att läsa.
          Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
          http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• LadyTiera

citat:Ursprungligen skickat av fredrikr

Trist Lady, men notera att dessa artiklar troligen är tillgängliga här på sajten: http://www.ciklid.se/ciklidbladet_index.asp . Fotona saknas förstås, men väldigt mycket av det är ändå intressant att läsa.
            tack för tipset, skall sitta och läsa där nu ett bra tag

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • October 2004
              • 531

Hej Micke!
              Jag tycker du har gjort ett mycket bra jobb med ciklidbladet, fortsätt och ta in lite mer Sydamerika.God Jul och Gott nytt år från Ann-Mari. MVH Ann-Mari
              bryggan

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

citat:Tja Micke, det verkar som alla är jättenöjda med tidningen! Bara att slicka i sig allt beröm!
                Visst, jag har den trevliga uppgiften att vara redaktör och ta emot allt beröm [8D]. Det är dom som skriver artiklarna som gör grovjobbet och gör det möjligt att göra en så bra medlemstidning. Sen ska vi inte heller glömma det föga glamorösa arbetet med att se till att alla medlemmar får sin tidning (i tid och till rätt adress).

citaten som stör mig lite är den märkliga utspärrningen av texten längst ner på förstasidan, i det svarta fältet. Det är inte så ofta man spärrar gemen text på det viset. Valet av font är jag också lite tveksam till. För att förtydliga, det är texten: "Nordiska Ciklidsällkskapet" samt det som står under: "www.ciklid.se" jag menar. Radavståndet mellan dessa rader är lite snålt också.
                Noterat.

citat:Men nu är vi inne på riktiga petitesser!
                Det är ofta dom små sakerna som gör helhetsintrycket. Det är precis denna typ av synpunkter som jag är ute efter.

citatet är skönt att du plockat bort blågradienten som låg på varje sida i den äldre tidningen, den gjorde läsningen obekväm.
                Skoj att du har uppmärksammat det. Du är den första som nämner det trots att det är en ganska stor förändring.

citat:Men som sagt, hann inte se efter om det fortfarande är på det viset.
                Kom gärna med fler synpukter om du hittar mer.

citat:Känns som att vi nu mer eller mindre förväntar oss minst en färgbild av en ciklid i varje nummer av CB...
                Jag sticker ut hakan och utlovar att vi kommer att uppfylla din förväntan med råge även under nästa år...[:p]

citat:men notera att dessa artiklar troligen är tillgängliga här på sajten:
                Ja artikelarkivet här på ciklid.se är en riktig guldgruva som jag tror tyvärr glöms bort av många.

citat:fortsätt och ta in lite mer Sydamerika
                Ja, jag väntar också med spänning på fler artiklar om syd- och centralamerikanska ciklider. Vem vet kanske är tomten snäll i år?
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Fler synpunkter?
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• tropfrog
                    Användare
                    • July 2003
                    • 1836

Det tål att påpekas att om man vill ha mer av en speciell ciklid eller grupp av ciklider så kan man själv skriva en artikel. Alla medlemmar har det priviliegiet.
                    MVH
                    Magnus

Kommentar

• LadyTiera

Jag uppskattade artikeln om trimac (trisse) och vill gärna uppmana andra att skriva denna sortens "krönika" om sina fiskar, händelser och dylik, man läsr sig mycket och det är väldigt intressant läsning, man får en inblick i andras akvarieliv på ett helt annat sätt.

Kommentar

Arbetssätt...