Jag har en Blå delfinciklid som tuggar. Hur länge brukar de tugga innan yngeln är färdiga?
Hur länge ruvar Blå delfinciklid
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
"tuggandet" är inte så väldigt vanligt hos någon art tror jag, men hela ruvandet kallas ändå för "tugg".
50-100 yngel är normalt. För min hona var det mycket färre de första 2-3 gångerna.Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen. <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
http://www.stockholmsciklidklubb.com http://akvarium.ramsberg.net <font color="red">Nya bilder!</font id="red">Kommentar
-
följdfråga: vad gör man med alla ynglena om man inte vill behålla dom? finns det några intresserade köpare tro? eller nån som man kan skänka dom till? vill nån verkligen ha yngel?holla at yaa...Kommentar
-
följdfråga: vad gör man med alla ynglena om man inte vill behålla dom? finns det några intresserade köpare tro? eller nån som man kan skänka dom till? vill nån verkligen ha yngel?holla at yaa...Kommentar
-
****Ämnet flyttat från sydamerikanska till afrikanska ciklider****Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av marcusitl
följdfråga: vad gör man med alla ynglena om man inte vill behålla dom? finns det några intresserade köpare tro? eller nån som man kan skänka dom till? vill nån verkligen ha yngel?Kommentar
-
Ett tips är att inte dra upp fler än du vet att du kan göra av med. Jag matar mina rovciklider med 2/3 av ynglena från c. moorii och säljer resterande. När mooriin fått in snitsen på yngelproduktion avger de ofantliga mängder yngel eftersom de leker ofta och får stora kullar.
Tony EnglundKommentar
-
Ja, det kan ju vara en bra idé om man har rovisar. Annars får du helt enkelt skaffa massa småkar och bli delfin-kungen i stan!
Tony, du ser likblek ut, du mår ok va ?
Jag med grejerna på måndagKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Zaphi, jag mår fint även om det ser värre ut Jag har mailat ny bild då den första var så mörk att Joakim fick ljusa den =) Du ser lite repig ut själv, allt väl? hehe
Tony EnglundKommentar
-
Kommentar
-
Hej på er, jag lyckas aldrig föda upp några mooriyngel (7 kullar)för att de får för lite mat. Alla mbunasynel tar maten och när jag väl fick upp några i 3 cm storleken så blev de uppätna efter förflyttningen från yngelkaret till det stora. Nu tuggar en hona, har ni några tips förutom ett eget yngelakvarium?
Mvh/ BBKommentar
Kommentar