Vem är bäst ock vem är inte bäst???!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2002
    • 405

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av annmari

    Hej!
    Ofta är det bara dom kända som kommer fram i rampljuset, det finns akvarister som är oerhört kunniga men som aldrig kommer till tals i akvarietidningar eller i föredragssammanhang, jag känner flera akvarister som jag ställt frågan till, ska ni inte gå med i en förening. Men dom ser inte någon anledning till detta, dom håller på ock odlar själva ock tycker det här med förening är att snacka högt om sig själv ock hävda sig själv.Jag har sett deras odling ock dom får fram fantastiskt fina kullar på viltfångat fisk.Dom tycker det är roligt att vara för sig själva ock odla.Dom säljer fisk till privatpersoner. Dom skulle också få ett pris för sin akvaristiska insatts.Man hittar ofta bra akvarister också i icke föreningssammanhang.MVH Ann-Mari
    Jahaaa.....[?]

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • October 2002
      • 405

      #17
      Måste man alltid odla för att vara "en bra akvarist"?
      Själv tycker jag odling är urtråkigt,sitta i en källarlokal med "nakna" kar.
      []

      Kommentar

      • Johan W
        Användare
        • May 2004
        • 266

        #18
        Odling vs "snygg möbel" ... jag förstår båda synsätten.

        Jag tycker grejjen är att fiskar i lekdräkt är vackra och yngelvård är ett fantastiskt intressant bettende att studera. Sedan om man lyckas dra upp några fiskar till vuxen storlek är det bara en bonus.



        hmm.. kanske lite off topic

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • October 2002
          • 405

          #19
          Jag har full förståelse för "odlingsintresset" det jag menar är att jag som har "planterade" Sydamerikakar och sitter och njuter av min hobby känner mig lite utanför då alla "riktiga" och "seriösa" akvarister odlar.
          Har fått spontana kullar av allt från Discus till Trimac men "låter naturen ha sin gång". (Har dessutom ett antal odlingsdiplom i olika valörer)men intresserad av odling Nej!
          Kan man vara "seriös" akvarist utan att odla?

          Kommentar

          • GoSatta
            Användare
            • February 2003
            • 1686

            #20
            Det är ju två helt olika sidor av hobbyn och inte behöver dom höra ihopp. Det är som att säga att man inte kan va intresserad av bilar om man inte tävlar. eller vända på det, hur seriös är en discus oldare som inte tävlar? eller hur seriös är en discus odlare som tävlar som bara bryr sig om det etc. etc. etc.

            Smaken är som baken =)
            /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
            http://www.gosatta.org

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • October 2002
              • 405

              #21
              Tack!

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • February 2003
                • 2695

                #22
                Den här diskussionen påminner mig om ett citat jag samlat på mig, ett ögonblick skall jag plundra kakburken...

                --
                "If you don’t privately think you’re the best in the game, you are probably in the wrong game. If you don’t think you can make a mistake, you are definitely in the wrong game."

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • October 2002
                  • 405

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren

                  Den här diskussionen påminner mig om ett citat jag samlat på mig, ett ögonblick skall jag plundra kakburken...

                  --
                  "If you don’t privately think you’re the best in the game, you are probably in the wrong game. If you don’t think you can make a mistake, you are definitely in the wrong game."

                  Jag är definitivt inte den bästa akvaristen jag skall alltså lägga av[?]
                  Tack för det rådet,nu blir Du nog ensam medlem i NCS[V]

                  Kommentar

                  Arbetssätt...