Arrrrggghhh!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mike_Noren
    Användare
    • February 2003
    • 2695

    Arrrrggghhh!

    Fan vad man tappar sugen efter att ha skrivit ett långt inlägg, trycker på "skicka ämnet" - och får "java error". Och inlägget är borta.

    Att jag aldrig lär mig att kopiera inlägget INNAN jag trycker på skicka.
  • Magnus W
    Användare
    • April 2003
    • 101

    #2
    Ibland (men bara ibland) funkar det om man klickar på "bakåt" pilen på webbläsaren. Men man lär sig faktiskt aldrig att kopiera först och skicka sen.

    -- MW

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #3
      Hehe.. en automatisk broms mot lååånga inlägg
      Anders L

      Kommentar

      • So
        NCS Medlem
        • August 2003
        • 177

        #4
        Jupp! Det är verkligen surt! Ett litet tips är ju att skriva i Word (el. motsv.) och sedan klistra in det här. Då kan man ju också lätt kolla att man har stavat någorlunda rätt.

        Gör du ett nytt försök eller får vi för alltid sväva i nyfiken ovisshet över vad du skrev?

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

          #5
          Ibland när jag skriver långa inlägg brukar jag ta förvana att markera all text och trycka CTRL-C så det ligger i minnet. Det har räddat mig många gånger.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Tobias
            Användare
            • June 2004
            • 95

            #6
            Ctrl + A --> Ctrl + C för den late. Ctrl + A markerar all text så man slipper flytta handen från tangentbordet.
            På väg tillbaka in i hobbyn.

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • November 2004
              • 572

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren

              Fan vad man tappar sugen efter att ha skrivit ett långt inlägg, trycker på "skicka ämnet" - och får "java error". Och inlägget är borta.

              Att jag aldrig lär mig att kopiera inlägget INNAN jag trycker på skicka.
              Vad skrev du då:-)

              Kommentar

              • pontus
                Användare
                • October 2003
                • 514

                #8
                jag tycker att ett forum ska vara en dialog med massa mäniskor inte en novel av desamma!!
                skriv korta inlägg ! eller en bok!

                MVH / Pontus
                Passenger on Planet Earth:
                Pet.macro nsumbu
                Pet.moshi ikola
                Pet.Trewavasae
                Pet.Bulu-Point "Red"
                Pet.orthognathus tricolor mvuna
                Pet.Longola
                Tr.Ilangi
                Tr.Muzi
                Tr.Katonga
                Neo.Leleupi

                Kommentar

                • Hasse_H
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1081

                  #9
                  Jag tycker folk får skriva hur kort eller långt man själv vill. Det är upp till besökarna att läsa eller inte.

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

                    #10
                    Självklart är det så, och med långa inlägg menar jag kanske 10 rader, inte 100 som man ser ibland.
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • fredrikr
                      Användare
                      • October 2002
                      • 985

                      #11
                      Surt sa räven. Just att göra om jobb som jag redan har gjort en gång är bland det värsta jag vet, även om det så bara är ett par minuters arbete.

                      Häromdagen skrev jag ett inbjudningsmail på ca 100 rader, med fyndiga formuleringar, flera sorters vägbeskrivningar mm. När jag skulle skicka det hade jag tappat inloggningen i webbmailen, så det försvann. Då skrev jag om det i en vanlig texteditor. När det började bli klart skiftade jag fokus till ett annat fönster för att checka av att jag fått med alla uppgifter. Sedan buggade texteditorn ur och vägrade ta emot fokus igen, så det var bara att döda den processen och börja om från början i en annan texteditor. Sammanlagt tog det säkert tre timmar att få ihop den där inbjudan. Grrr....

                      Ctrl-A Ctrl-C är en jättebra idé som även jag brukar använda. Men man kan ju inte minnas att göra det jämt, tydligen.
                      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                      Kommentar

                      • roccster
                        Användare
                        • August 2004
                        • 583

                        #12
                        FredrikR: är du säker på att det mailet verkligen skulle gå iväg? Verkar som högre makter jobbade hårt för att just motverka det
                        MVH

                        / Richard
                        http://www.ornemark.com

                        Kommentar

                        • fredrikr
                          Användare
                          • October 2002
                          • 985

                          #13
                          Hehe... Vi får se den 19:e. Om högre makter verkligen är emot händelsen kommer de säkert visa det då. Om Expressens löpsedel säger "Första jordbävningen på Ekerö någonsin!" så vet du i alla fall varför.
                          Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                          http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                          Kommentar

                          Arbetssätt...