If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En liten fråga till. Ifall jag skulle köpa en grupp trimac på ca. 5-8 cm stora. Ska de hoppa i 720 direkt? Annars har jag ett tomt 112 liters som de kan växa upp i lite, eller är det för tok för litet i början?
Jag vill också medverka i CA-kuppen på SA-forumet.
Alexander: Du kan också ha pearsei och bocourti. Stora (30+) vackra ciklider som inte bankar skiten ur varandra och som inte verkar ta så stora revir.
citat:Ursprungligen skickat av Laesk
Bromma? Ska du åka så långt för trimacs?
Njae....skulle har gjort det eftersom vi far ner till sthlm för att fira jul.
Men var idag hos min lokala akvarieaffär, och han kunde ta hem fina exemplar på 5 cm för 60:- st
citat:Jag vill också medverka i CA-kuppen på SA-forumet.
Alexander: Du kan också ha pearsei och bocourti. Stora (30+) vackra ciklider som inte bankar skiten ur varandra och som inte verkar ta så stora revir.
Hehe...det är bara att skriva =)
Intressant, ska titta lite närmare på dem och se om de är ngt o ha
Läsk: Jag kan nog inte hålla med dig om att Midas och Labiatus inte är snygga.. Min Laban simmar omkring som en kung i karet nu och visar sina fina ränder..
Min Midas har faktiskt en lustig pastellig rödton på huvudet, som Daniel Odell så finkänsligt påpekade när han var på besök. Det beror på alla Hiakri gold pellets... får en färg den inte skall ha1
Vad ska man ge till de där små filurerna? Har ½ kg räkmix som jag har kvar efter discusarna. Men vad ska de ha som bas?
Räkmix kan funka, annars är Hikari gold pellets en bra bas... de kan vara lite petiga ibland, men schysst pellets brukar gå ner(förrutom röda mygg å småfisk som slukas).
Senare, vid större storlek (20 cm), brukar småbitar av frusen lax slinka ned.
Kommentar