En liten fråga till. Ifall jag skulle köpa en grupp trimac på ca. 5-8 cm stora. Ska de hoppa i 720 direkt? Annars har jag ett tomt 112 liters som de kan växa upp i lite, eller är det för tok för litet i början?
Pröva på ngt nytt ? ! ?
Kollaps
X
-
En liten fråga till. Ifall jag skulle köpa en grupp trimac på ca. 5-8 cm stora. Ska de hoppa i 720 direkt? Annars har jag ett tomt 112 liters som de kan växa upp i lite, eller är det för tok för litet i början?Mvh Alex -
Släng i de i 720 karet direkt. Då lär de växa som bara den.Kommentar
-
-
Håller med Cutekid! Direkt ner i stora balljan!
Bromma? Ska du åka så långt för trimacs?Kommentar
-
-
Jag vill också medverka i CA-kuppen på SA-forumet.
Alexander: Du kan också ha pearsei och bocourti. Stora (30+) vackra ciklider som inte bankar skiten ur varandra och som inte verkar ta så stora revir.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Laesk
Bromma? Ska du åka så långt för trimacs?
Men var idag hos min lokala akvarieaffär, och han kunde ta hem fina exemplar på 5 cm för 60:- st
citat:Jag vill också medverka i CA-kuppen på SA-forumet.
Alexander: Du kan också ha pearsei och bocourti. Stora (30+) vackra ciklider som inte bankar skiten ur varandra och som inte verkar ta så stora revir.
Intressant, ska titta lite närmare på dem och se om de är ngt o ha
Mvh AlexKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Lundensis
Jag vill också medverka i CA-kuppen på SA-forumet....Anders LKommentar
-
Läsk: Jag kan nog inte hålla med dig om att Midas och Labiatus inte är snygga.. Min Laban simmar omkring som en kung i karet nu och visar sina fina ränder..
kallar du han ful?
Mvh
RobinKommentar
-
Han ser lite blek ut Robin .. vad matar du med ?Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
Han ser lite blek ut Robin .. vad matar du med ?Anders LKommentar
-
Jo just det!
Vad ska man ge till de där små filurerna? Har ½ kg räkmix som jag har kvar efter discusarna. Men vad ska de ha som bas?Mvh AlexKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää
Jo just det!
Vad ska man ge till de där små filurerna? Har ½ kg räkmix som jag har kvar efter discusarna. Men vad ska de ha som bas?
Senare, vid större storlek (20 cm), brukar småbitar av frusen lax slinka ned.Anders LKommentar
-
Skulle jämnstora tigertetror funka o ha som sällskap?
Eller är jag helt ute och cyklar?[]Mvh AlexKommentar
-
Tigertetra.. växtätare : dom hade inte jag haft ihop! För du vill väl ha växter i karet?
Robin: Dom är ju inte så färgglada precis, hehe. Så i mina ögon är trimac 10ggr snyggare!Kommentar
Kommentar