Årets akvarist: Mikael Westerlund

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Nilsson
    Användare
    • January 2003
    • 50

Årets akvarist: Mikael Westerlund

Vår medlemsvän Mikael Westerlund har nu även tilldelats AKVARIETS OSCAR vid akvariets dag i Finland. Välförtjänt har han i år tilldelats både Guldaborre och Oscar! Det kan inte vara många som blivit så uppskattade!
    Jag tycker vi utbringar ett jättehurra för Mikael, han har verkligen förtjänat det efter allt han gjort (och kommer att göra) för oss andra och för att han är en flitig gäst på många akvaristiska sammankomster.
  • malawi_voodoo
    Användare
    • July 2002
    • 790

Grymt!
    Grattis Micke! Keep up the good work!
    /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

Ja hurra för Mikael Westerlund, men vad är det som han har gjort?(ursäkta en okunnig)
      //Stefan Lindstedt

Kommentar

• ErikP
        Användare
        • April 2002
        • 61

Det är bara att instämma i att nämnda utmärkelser tilldelats en akvarists med ett såväl brett som djupt kunnande inom akvaristiken och i synnerhet vad gäller ciklidhobbyn. Grattis Mikael!

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Även jag gratulerar Mikael. Akvariets Oscar är den finaste föreningsutmärkelsen som gäller all Nordisk akvariestik. NCSs Guldabborre spöar självklart Oscarn . Mikael tilldelades Guldabborren under Ciklidstämman i Stockholm i mars så han har haft ett bra år i den bemärkelsen.

Info om de tidigare oscarianerna finns på

1966-2002 http://hem.passagen.se/dunger/Oskars/Oscar.html
          2003 http://www.akvariet.tripnet.se/sarf/oscar2003.html

Sedan måste vi även gratulera det svenska laget som vann årets upplaga av Oscarsklubbens frågetävling.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Fredrik H.
            Användare
            • April 2002
            • 1884

Även jag önskar gratulera Mikael Westerlund till Oscarn. Jag har läst ett antal riktigt bra inlägg från honom här på forumet. Det vore dock mer intressant att få reda på något om honom än om tidigare oscarianer?
            Fredrik H.
            Gratis konto på: www.cichlidtube.com
            www.cichlidgallery.org
            www.tropheini.com

Kommentar

• Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

Det verkar inte finnas nagot Oscarsmotivering pa natet men jag jobbar pa saken.
              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Vinnaren av SARF:s Oscarsutmärkelse år 2004

Oscarsutmärkelsen har i år tilldelats

Mikael Westerlund

Mikael, bosatt i Helsingfors, är känd som en eldsjäl inom akvariehobbyn, naturligtvis framförallt i Finland, där han är en av de främsta. Genom sitt engagerade deltagande i möten har han även fått många vänner utomlands också, kanske framför allt i Sverige. Vi är många som uppskattar hans kunnande inom hobbyn och hans sympatiska framtoning.

Vinnarens hjärta tillhör cikliderna, av vilka han hållit och håller ett stort antal arter, både amerikanska och afrikanska.

Inom föreningslivet är han sedan länge verksam inom Helsingfors Akvarieförening/Helsingin Akvaarioseura, men han arbetar också för Finlands Akvarieförbund/Suomen Akvaarioliitto ry.

Mikael delar gärna med sig av sitt vetande genom att skriva initierade artiklar om sina skyddslingar, både i finskspråkiga och svenskspråkiga tryckalster.

Det är ett nöje för SARF:s Oscarskommitté att tilldela Mikael Westerlund den trettionionde Oscarsutmärkelsen i ordningen.

Sune Holm, Ingemar Ander

Oscarskommittén, Sveriges Akvarieföreningars Riksförbund
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Stelin
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1339

Nu börjar det klarna lite även hos mig vem denne Mikael W är.

Återigen Grattis till Mikael W. till de här bemärkelserna.
                  //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Stort Grattis!
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

Grattis! Vad är igentligen kriterierna för att få Oscarsutmärkelsen och guldabborren?
                      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Jag instämmer i hyllningarna av Mikael, en mycket värdig vinnare.
                        Grattis Mikael!

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

Grattis! Vad är igentligen kriterierna för att få Oscarsutmärkelsen och guldabborren?
                        Akvariets Oscar instiftades av Tidskriften Akvariets redaktör Gunnar Lundin 1966 för att celebrera tidskriftens 40-årsdag. Oscar utdelas varje år till en akvarist som gjort en betydande insats - det kan vara t.ex. som föreningsfunktionär, ungdomsledare, odlare, skribent, fotograf eller vad man över huvud taget kan tänka sig med anknytning till vår hobby. Oscarsvinnaren utses efter fri bedömning av Akvariets redaktion.

Guldabborren
                        Detta är ett pris som delas ut till den medlem inom NCS som
                        bidragit mest till föreningen under det föregående året.
                        Om jag inte har helt fel för mig så består juryn av NCS ordförande och redaktör.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...