Bonuserbjudande, that's it?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

citat:Ursprungligen skickat av Schull

citat:Ursprungligen skickat av kaj.p

Och är det inte så att även i denna tråd har det kommit fram en del konstruktiva förslag till styrelsen.
    Japp! Hoppas dom tar det till sig.
    Ser att Schulls (en meningsklipp) ur mitt inlägg ser negativt ut. Vill bara klargöra att jag uppskattar de ideela insatser styrelsen gör. Vet också av egen erfarenhet vad som krävs för dessa uppdrag.
    Så av mig får styrelsen högsta betyget.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

Kommentar

• cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

HEj!

mycket ordbajseri här, faktiskt så mycket att jag börjar tröttna, men eftersom folk inte verkar se annat och läsa annat så ställer jag mina frågor igen.

citat:har lite frågor angående böckerna i bonuserbjudandet. var kan man hitta fakta om dem.Om det inte finns länkar till dem så vore det bra om isbn koden till dem skrevs ut så man kan söka på dem, dessa böcker skulle vara intressant att veta mer om:
      South American Dwarf Cichlids 390 SEK
      Aqualog African Cichlids II Tropheus 550 SEK
      South American Cichlids I, II, III 120 SEK
      South American Cichlids IV 600 SEK

sedan är frågan om south american cichlids1,2&3 är alla för priset av 120kr?

en annan fråga om sista betalningsdag är söndag hur ska man då hinna betala in då postgirot tar ett par dagar på sig att skicka pengarna + att bankerna håller pengarna 1-2dagar innan de skickar dem till postgirot. och skickar man betalningsorder idag till en bank så godkänner de betalningen tidigast nästa vardag vilket då är den 13:e.

eller måste man leta upp någon av de där poststationerna man har hört att de ska existera men inte hittar och som bara har öppet mellan 0800-0900 jämn vecka fredagar men inte i juni-augusti för bensinmackarna tar ju inte emot betalningar......
      mvh

Peter

p.s hoppas ingen tar illa upp angående min åsikt om tjatet här, det är inte dirket menat till någon, bara att jag så jävla trött på massa meningslöst tjabb....

d.s
      Mvh
      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• David Johansson
        Användare
        • April 2002
        • 581

citatouth American Dwarf Cichlids 390 SEK

citat:Aqualog African Cichlids II Tropheus 550 SEK

citatouth American Cichlids I, II, III 120 SEK

citatouth American Cichlids IV 600 SEK

citat:sedan är frågan om south american cichlids1,2&3 är alla för priset av 120kr?
        Detta är en miss, böckerna kostar 120:-/styck.

citat:en annan fråga om sista betalningsdag är söndag hur ska man då hinna betala in då postgirot tar ett par dagar på sig att skicka pengarna + att bankerna håller pengarna 1-2dagar innan de skickar dem till postgirot. och skickar man betalningsorder idag till en bank så godkänner de betalningen tidigast nästa vardag vilket då är den 13:e.
        Vi kommer att acceptera beställningar som kommer in fram till onsdag, betalningarna stämmer vi förmodligen inte av förrän i slutet av veckan eller i början av veckan därpå.
        David

Kommentar

• Cutekid
          Användare
          • January 2003
          • 3368

Kostar Tropheus boken 120 kr ?
          Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

citat:
            --------------------------------------------------------------------------------
            --------------------------------------------------------------------------------

Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Tommy K
              Användare
              • May 2002
              • 309

Svar på Mikael Mayer inlägg:

Det är synd att du anklagar mig för att ha "ondsinta" avsikter med mitt lilla inlägg när det är du själv som har klantat dig.

I tråden vi talar om:

frågar "Centurion" hur det går med årets BONUSerbjudande. Och du svarar:

"Med största sannolikhet kommer alla medlemmar att få möjlighet att till ett enastående pris (som enbart i sig gör medlemsavgiften till en ytterst försumbar summa) införskaffa en oumbärlig produkt till det kompletta ciklidsthemmet"

Vad ska man tro? Klart man antar att det var svaret på "Centurions" fråga om bonuserbjudandet. Det gjorde i alla fall jag...

Denna tråd startar 30 september och ditt förtydligande om att det hela rör sig om ett "extraerbjudande" och inte alls om bonuserbjudandet kommer inte förrän den 10 december(!). Samma dag som bonuserbjudandet trillar ner i brevlådan...

Under hela denna tid fram till dess handlar medlemmarnas inlägg nästan enbart om bonuserbjudandet, ingen verkar ha fattat att det rör sig om ett "extraerbjudande". Det är nästan 2,5 månad, Mikael. Gott om tid för att förtydliga sig, tycker jag. Att varken du - eller någon i den annars så alerta styrelsen - förklarat hur saker och ting verkligen förhöll sig under hela denna långa tidsperiod tyckte jag var lite underligt. Det luktade medlemsfiske. Jag ville ha reda på hur det förhöll sig, skrev ett inlägg om detta, fick ett svar, och därmed var saken utagerad för min del.

Nu får vi väl hoppas att erbjudandet blir så fantastiskt som du gett sken av, annars blir det nog ett betydligt värre liv på forumet än det varit i denna tråd!

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

citat:Nu får vi väl hoppas att erbjudandet blir så fantastiskt som du gett sken av
                Jag tror fortfarande att det ar en plastfisk som sjunger elvislatar.

Ser en del lite val seriost pa NCS? Klart att den lilla styrelsen inte kan ge Guld och Grona skogar till medlemmarna. Jag ser faktiskt det har som ett lyxproblem som uppstar nar nogot blir "for bra". Bl a gnallet over att 3/2004 var forsenat och det borde losas pa samma satt som om CB var en kommersiell tidning, vilket ar helt omojligt.

Det har inlagget ar inte menat till nagon personligen, sa forsok inte lasa det sa ar ni snalla.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Tommy K
                  Användare
                  • May 2002
                  • 309

Styrelsen kan givetvis inte ge guld och gröna skogar till medlemmarna. Så en plastfisk som sjunger Elvis duger gott... hehe

Kommentar

• davide
                    Användare
                    • December 2003
                    • 335

citat:Ursprungligen skickat av Joakim Draktoft

citat:

Synd, jag som trodde att jag gjort ett kap. käns lite surt nu [V]
                    Hur gör ni nu med alla som har beställt detta. Vilken bok av dessa 3 får man o.s.v...
                    MVH David
                    www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

Kommentar

• Mathias-D
                      Styrelsemedlem
                      • January 2003
                      • 513

Men är det fler ebjudanden lr vad var det som Mikael skrev om?

Kommentar

• imported_n/a
                        Användare
                        • October 2002
                        • 405

Vilket "tjabb" Det är väl bra med ett förmånligt erbjudande,
                        vad har Ni förväntat Er: - Turbelle 4002 för 1500 SEK [?][?]

Kommentar

• cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 3111

Hej david!

tackar för förklaringarna och länkarna.

jag hade alla böckerna utom tropheus boken då, det hade kanske varit lättare att se om det stått att de andra böckerna var aqualog..

mvh

Peter
                          Mvh
                          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Mikael
                            Användare
                            • April 2002
                            • 347

citat:Ursprungligen skickat av Mathias Dahlström

Det är (var) tänkt att bli ett erbjudande (helt skiljt från årets bonuserbjudande) i början av året till alla medlemmar. Produkten är relativt dyr och passar säkert inte alla. Här på ciklid.se kommer det i vart fall att hagla sarkastiska kommentarer och annat kreativt om så väl produkten som annat. Detaljerna är klara och det går att få till detta erbjudande om någon fullföljer det. För närvarande har jag dock ingen som helst lust att lägga ner den tid som krävs för att dra projektet i hamn. Styrelsen får diskutera detta nästa gång vi har möte.

/Mikael Mayer
                            Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Mikael deppa nu inte ihop iden är kanon, man ska inte bry sig om andra,
                              det är därför man passar så bra med vatten det rinner bara av.
                              och du den här bonusgrejen finns ju inte på internet och alldrig till extrapris.
                              Vänligen
                              Christer
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Centurion
                                Användare
                                • October 2003
                                • 210

citat:Ursprungligen skickat av Mikael

citat:Ursprungligen skickat av Mathias Dahlström

Det är (var) tänkt att bli ett erbjudande (helt skiljt från årets bonuserbjudande) i början av året till alla medlemmar. Produkten är relativt dyr och passar säkert inte alla. Här på ciklid.se kommer det i vart fall att hagla sarkastiska kommentarer och annat kreativt om så väl produkten som annat. Detaljerna är klara och det går att få till detta erbjudande om någon fullföljer det. För närvarande har jag dock ingen som helst lust att lägga ner den tid som krävs för att dra projektet i hamn. Styrelsen får diskutera detta nästa gång vi har möte.

/Mikael Mayer
                                Micke, vill bara säga att jag och många med mig uppskattar jobbet som du och david med flera har lagt (lägger) ned på bonuserbjudande och föreningen!

Det jag egentligen skulle skriva här var :
                                Varför inte ha någon form av omröstning/statistik-koll på hur många som kan vara intresserade av denna framtida grejj ni planerar, så är det kanske enklare att fortsätta jobbet med den om ni vet hur stort intresset är?

http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

Arbetssätt...