Bonuserbjudande, that's it?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy K
    Användare
    • May 2002
    • 309

Ahaa! Det hade jag missat! Såg bara början på tråden. Förklarar saken!

Kommentar

• bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

Kjell har du hört utrycket inget är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid
      Men problemet är inte så stort som du säger du gör det bara större än vad det är kolla in mitt förslag

Förhoppningsvis vet ni hur många CB som ska till svenska medlemar dom är ju inga problem att stoppa med ett A4ark i eller??
      Då har man ju säkert redan där halverat kostanden för porto eller??

Sedan var det gäller utländska CB så kan man ju faktiskt skicka
      A4 med post det är juinte så många

Eller så stoppa man i ett A4 ark för varje nordiskt land i CB om det nu skiljer sig mellan Norge,Danmark,Finland svårare än så är det ju inte.

Nu har ju tidningen gjorts under några år så då borde man ju kunna vet ungefär hur många Ex som går ut i butiker låt oss säga att man trycker 100Ex utan medlemserbjudandet.

Jag förstår inte varför man hela tiden ska se problem,problem är till för att lösas.

Jag vill inte kritisera någon utan bara ge mina förslag och synpunkter

Kommentar

• MagnusL
        Användare
        • January 2004
        • 326

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

citat:Kjell har du hört utrycket inget är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid
        Självklart är det så - men eftersom inte tryckeriet tar på sig denna uppgift så återstår alternativet att någon flyger till Prag - tar hyrbil och kör 30 mil till tryckeriet - där på tryckeriet så stoppar han/hon i rätt papper i rätt Ciklidblad. Tar in på hotell över natten - nästa dag kör tilbaka till Prag och flyger hem.
        Eftersom inte tryckeriet har öppet över helgen så krävs det vanlig flygbiljett och sedan med hyrbil och hotell så kostar detta kalas minst lika mycket som det kostar nu.
        Jag jobbar ganska mycket i det forna "öst" och jag måste säga att det låter väldigt konstigt att tryckeriet inte tar på sig denna uppgift. Enligt min erfarenhet brukar de flesta bolag där vara väldigt serviceminded och ta alla chanser till extra inkomster (även små).

Men det är klart, det kan ju vara så att processen är så pass automatiserad att det kostar bra mycket mer för dom att plocka ur alla tidningar ur pressen, stoppa in ett ark i varje tidning för att sedan stoppa tillbaks dem och låta maskinen plasta. Om detta är fallet kan man nog glömma detta sidospår rätt snabbt.
        Magnus Lovgren

Kommentar

• bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

Då ska jag tjata lite till
          40% billigare kan du ju inte säga att det är du måste ju räkna bort kostnaden som det blir för att skicka bonuserbjudandet eller??
          Men om det är möjligt för en svensk att stoppa in bladen borde ju möjligheten finas för personalen på tryckeriet låter väl märkligt.
          Men går det inte så gör det inte men då borde man lösa bättre genom att skriva in det i CB

Kommentar

• Mathias-D
            Styrelsemedlem
            • January 2003
            • 513

Varför krånga om det!
            Sätt in det i CB det är ju det enklaste?
            Om man kan spara 10.000kr och lägg på en tia på porto och spara mer så lär det väll blir mera saker i erbjudandet och välja bland.
            Det var ett BRA erbjudande i år men pappret tog slut för snabbt .

Kommentar

• MagnusL
              Användare
              • January 2004
              • 326

citat: - varför tjöta om detta.
              Varför inte. Det är vanligtvis så man finslipar en rutin. Genom att just tjöta. Helt plötsligt får någon en snilleblixt!

Eftersom det hela verkar vara bra löst, 40% billigare och allt, är det väl inte så jobbigt att förklara för oss som frågar.
              Magnus Lovgren

Kommentar

• Mathias-D
                Styrelsemedlem
                • January 2003
                • 513

Det har redan blivit några snulleblixtar!
                det sparas ju redan 1000-lappar här...

Kommentar

• MagnusL
                  Användare
                  • January 2004
                  • 326

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
                  Däremot är det fullkomligt meningslöst att tjata om lösningar som vi redan undersökt och som visade sig omöjliga att genomföra till ett lägre pris. Snilleblixtar tar däremot styrelsen gärna emot det är jag övertygad om.
                  Nej, där har Du helt fel.

Det som händer (tjötandet) nu, beror på att ett flertal personer söker information. Så länge dessa människor får information och diskussion så är det bra. Kommer man fram till exakt samma lösning som som "ni" redan undersökt så är det fortfarande bra. Hittar man en annan mer kostnadseffektiv lösning är det super!

Men om man "lägger locket på" och kallar såna här diskussioner för meningslösa så drar det med sig enorma mängder med badwill. Om allt är bra skadar det ju inte med en genomlysning, snarare tvärtom, då fyller man ju på i förtroendekapitalets bank. Sen att det kan vara jobbigt, tråkigt helt urbota idiotiskt i dina (eller någon annan som sitter med alla fakta, vilket inte jag gör) ögon, ja det är en annan femma.
                  Magnus Lovgren

Kommentar

• Mathias-D
                    Styrelsemedlem
                    • January 2003
                    • 513

citat:framförallt så kostar ju portot för utskicket av bonuserbjudandet och tryckandet av utskicket en hel del (totalt ca. 10.000 kronor).
                    Men om vi tar bonuserbjudandet som kostade 10.000 och sätter in det i CB så är det väll 10.000kr sparat det går ju inte in nått porto i det?
                    Men hur mycket kostar det att skicka med inbetalnings lappen då?

Kommentar

• Mikael
                      Användare
                      • April 2002
                      • 347

citat:Ursprungligen skickat av Tommy K

Jag tycker kanske att det var lite dumt att trissa upp förväntningarna på det sätt som gjordes i en tidigare tråd på forumet: typ "ni skulle bara veta vad som finns i med i bonuspaketet". Folk började ju gissa hej vilt och fick som svar "hehe - jag vet, men säger ingenting, men ni skulle bara veta"... Se´n kommer ett bonuspaket som inte motsvarar de förväntningar som trissats upp - och folk blir givetvis missnöjda och kanske framför allt besvikna. Och det är ju inte så konstigt!
                      Men om det var ett desperat trix för att värva medlemmar och på så vis uppnå 1300-strecket så har det ju lyckats. Fast på ett fult vis. Var det bara av obetänksamhet (hoppas det) så får man ta lärdom till nästa år.
                      För den som läser igenom den ursprungliga tråden om bonuserbjudandet från början kan det knappast gå att missa vad min "reklamdrive" var ämnad för. Uppenbarligen var det dumt att föra fram vinterns kommande erbjudande i tråden om höstens vanliga bonuserbjudande. Jag beklagar detta.

Vad jag beklagar än mer är att det (i ett flertal inlägg den senaste tiden) dras slutsatser och framförs insinutioner om min eller styrelsen avsikt i denna fråga såväl som i andra frågeställningar. Dessa grundlösa inlägg är dessutom utformade utan att vederbörande har tagit reda på ens halva sanningen. Det får mig att fundera över avsikten med dessa inlägg? Dessvärre så tror jag att oavsett avsikt så riskerar NCS som förening att oförtjänt skadas av dylika alster. Min vädjan är att ni surfar en stund extra och ser till att få hela bilden klar innan ni postar inlägg i stil med det här citerade av Tommy K. Tommy borde (tycker jag) kommit fram till en annan slutsats och hans kritik riktats mot mig för att jag inte höll mig till ämnet i tråden. Det hade varit befogat, och sparken hade träffat mig i arslet istället för NCS som förening! Ett " Ahaa! Det hade jag missat! Såg bara början på tråden. Förklarar saken!" tycker jag är väl klent i förhållande till vad som framfördes.

Nog om detta. Jag varken vill ha eller förväntar mig ytterligare diskussion i denna fråga. Den kan vi ta privat i så fall. Låt oss istället konstatera att hur vi än gör framöver så lär i vart fall formerna för ett eventuellt bonuserbjudande nästa år påverkas till det bättre!

/Mikael Mayer
                      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• skorpio
                        Användare
                        • October 2004
                        • 244

Till MagnusL..Tommy K och er andra som känner träffade vill jag härmed framföra ett litet tips.Att vad ni än gör så tyck inget annorlunda i någon fråga/tråd på detta forum...och absolut inte tvärtimot mot någon i styrelsen...säg absolut inte imot....och påstå inte att någon har fel...och framför allt...får ni ord till svar från den "hårdalinjen" så tig o lid...lalla med bara annars kan otäcka saker hända må ni tro...saker som ger uttrycket:tappa hakan ett ansikte....Detta skrivs i all välmening och inte som provocation........Bara som ett litet tips....Moss

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

Eftersom jag uppenbarligen är så usel på att förklara mig att allt hela tiden missförstås eller förvrängs har jag deletat allt jag skrivit i denna tråd.
                          Det är ju också styrelsen som ansvarar för bonuserbjudandet så redan från början var det fullkomligt onödigt av mig att lägga mig i och försöka förklara bakgrunden till bonuserbjudandet vilket är ytterligare en anledning till att jag nu har deletat mina tidigare inlägg. Jag ber om ursäkt för de problem jag i och med detta har orsakat de som bemött mig eftersom era inlägg nu kan verka lite konstiga - hoppas att ni har överseende med detta och jag lovar att det inte kommer att upprepas.

Mina synpunkter i denna fråga och andra kommer jag istället att framföra på årsmötet - för vi ses väl alla på ciklidstämman i Filipstad.
                          Tills dess - ha det så bra.

Kommentar

• kaj.p
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2294

Beklagar detta beslut Kjell Nu bli tråden svårtydlig. Sen håller jag med om att den av o till är innehållsfattig. (som många andra trådar)
                            Dock En av mina mentorer inom management säger så här.
                            "Man skall vårda sina surgurkor"
                            Varför?? Jo oftast är det de som tvingar fram förtydligande, debatt, kreativitet o därmed lösningar. Vilket är till gang för organisationen.
                            Dessa finns ju i alla grupperingar och så klart finns de också inom NCS. Och är det inte så att även i denna tråd har det kommit fram en del konstruktiva förslag till styrelsen.
                            Diskussällskapet
                            www.diskusforum.se

Kommentar

• imported_n/a
                              Användare
                              • July 2004
                              • 428

citat:Ursprungligen skickat av kaj.p

Och är det inte så att även i denna tråd har det kommit fram en del konstruktiva förslag till styrelsen.
                              Japp! Hoppas dom tar det till sig.

Kommentar

• MagnusL
                                Användare
                                • January 2004
                                • 326

citat:Ursprungligen skickat av skorpio

Till MagnusL..Tommy K och er andra som känner träffade vill jag härmed framföra ett litet tips.Att vad ni än gör så tyck inget annorlunda i någon fråga/tråd på detta forum...och absolut inte tvärtimot mot någon i styrelsen...säg absolut inte imot....och påstå inte att någon har fel...och framför allt...får ni ord till svar från den "hårdalinjen" så tig o lid...lalla med bara annars kan otäcka saker hända må ni tro...saker som ger uttrycket:tappa hakan ett ansikte....Detta skrivs i all välmening och inte som provocation........Bara som ett litet tips....Moss
                                Vadå för otäcka saker?
                                Magnus Lovgren

Kommentar

Arbetssätt...