Bonuserbjudande, that's it?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

Christer - ingen skulle väl kunna moderera ditt brev som du skrev ovan....inget fel i det...MER ÄN ATT DU HOPPAR PÅ MIG!!!![B)][B)]

Hoppas att detta inte upprepas, då kommer jag göra skäl för namnet!!!

Vänliga hälsningar

Deathdealer - sitter i ett hörn och surar!!!
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

Hej!

har lite frågor angående böckerna i bonuserbjudandet. var kan man hitta fakta om dem.Om det inte finns länkar till dem så vore det bra om isbn koden till dem skrevs ut så man kan söka på dem, dessa böcker skulle vara intressant att veta mer om:
      South American Dwarf Cichlids 390 SEK
      Aqualog African Cichlids II Tropheus 550 SEK
      South American Cichlids I, II, III 120 SEK
      South American Cichlids IV 600 SEK

sedan är frågan om south american cichlids1,2&3 är alla för priset av 120kr?

en annan fråga om sista betalningsdag är söndag hur ska man då hinna betala in då postgirot tar ett par dagar på sig att skicka pengarna + att bankerna håller pengarna 1-2dagar innan de skickar dem till postgirot. och skickar man betalningsorder idag till en bank så godkänner de betalningen tidigast nästa vardag vilket då är den 13:e.

eller måste man leta upp någon av de där poststationerna man har hört att de ska existera men inte hittar och som bara har öppet mellan 0800-0900 jämn vecka fredagar men inte i juni-augusti för bensinmackarna tar ju inte emot betalningar......

men först vore det ju roligt att få erbjudandet i brevlådan, nätet i all ära men på papper syns allt mycket bättre....

mvh

Peter

Mvh
      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

Jag fick mitt erbjudande först idag o då redan fanns en lång debatt här. Orkar inte läsa hela. Men är nog till mycket enig med Deathdealer (trots hans Ullharestatus)Det gnälls för mycket. Jag ser dock också problemet med att fixa ett bonuserbjudande. Detta utan att vilja kritisera någon. Men idag kan den som letar på nätet hitta produkter till mycket bra priser. Jag menar vet man vad man vill ha så hittar man extra/lockpriser. Sedan skall NCS för bonuserbjudandet hitta bredden, inte lätt inte.
        Men om man inom NCS väljer att forsätta med bonuserbjudande tycker jag att man måste profilera det bättre. T.ex New illustrated guide of fish diseses" Av vem är den skriven o vad skiljer den från G. Basslers Colourguide of tropical fish diseses? Är det ev. samma bok i ny upplaga???
        Jag vill inte vara oäven. Det läggs energi på att göra något bra. Men med tanke på tråden är det värt det???
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

Kommentar

• deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

härligt att höra att någon iallafall känner till det sägenomsusade Ullharen!!!

Vänligen Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

härligt att höra att någon iallafall känner till det sägenomsusade Ullharen!!!

Vänligen Deathdealer

Stuga i apelviken eller????
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

Kommentar

• deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

Nepp Kaj[8D][8D][8D][8D]

Men tar gärna barnen ner till "Ullhare-paradiset", fint vatten men det KAN faktiskt bli lite drygt med alla "Emigrerande UH" under högsommaren!

Men det tillhör ju kulturen i vår del av landet att vallfärdas till "Mecka" under sommarens alla fina dagar....

Hyrde in oss på en kamping förra sommaren 1 vecka...paradiset för ungarna och skönt för oss föräldrar!!!!

Deathdealer

Kommentar

• kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

Nepp Kaj[8D][8D][8D][8D]

Men tar gärna barnen ner till "Ullhare-paradiset", fint vatten men det KAN faktiskt bli lite drygt med alla "Emigrerande UH" under högsommaren!

Men det tillhör ju kulturen i vår del av landet att vallfärdas till "Mecka" under sommarens alla fina dagar....

Hyrde in oss på en kamping förra sommaren 1 vecka...paradiset för ungarna och skönt för oss föräldrar!!!!

Deathdealer
                Hehe Har mina verksamheter i Mark så jag pendlar mot strömmen. Iallafall sommartid. Men skall du neråt till nästa sommar så ge mig en vink. Har bra boende vid björkängs havsbad o så kan vi tjata fisk medan familjen får sitt.[]
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

Kommentar

• pontus
                  Användare
                  • October 2003
                  • 514

Halloj alla KRIGARE OM RÄTT OCH FEL!!
                  jag vet inte men som jag alltid har fått för mig handlar ide´n med ett forum att man ska kunna tycka till(kanske göra något till det bättre)och ventilera sina åsikter. Om det är så(jag vet inte KANSKE bara är jag som tänker så)så finns det inget att argumentera om för det finns inge att försvara!!
                  Om nu man hittar samma produkt billigare på nätet än i "BONUS ERBJUDANDET" och det är FAKTA, jag tar det igen ,FAKTA!!!!!!!!!!!!
                  vad finns då att snacka om?
                  -Den frakt-avgift som tas ut i erbjudandet ligger på 100 SEK varför vi på rent utskicksmässigt gör en förlust på 37 SEK per paket bla bla bla bla!!(om det inte blir billigare gör man en dålig affär)och vi som för mycket erfarenhet av hur folk sitter på sina a_ _ _en och gnäller, kanske bör FATTA ATT MAN MÅSTE FÅ VENTILERA SINA ÅSIKTER i ett öppet forum!
                  Ok nu har jag tyckt till och gör säkert, Säkert anndra medlemar arga men så kan det vara.Men summan av jul-mumman är!!??!!??

-varför reagerar medlemar så starkt på ämnet,Bonuserbjudande, that's it?
                  Svar: .................................................. ...........

alla som tycker si och så, tänk på det innan ni skriver massa mammbo jammbo om att det kostar ,och man jobbar gratis och bla bla bla!

varför är medlemar inte nöjda????

Nu Kanske JAG har klivit någon på tårna, men om ni tar illa upp så vet ni att ni har FEL!!

MVH / Pontus

Ps. den som skriver mest MÅSTE HA RÄTT !! NOT!!! Ds.
                  Passenger on Planet Earth:
                  Pet.macro nsumbu
                  Pet.moshi ikola
                  Pet.Trewavasae
                  Pet.Bulu-Point "Red"
                  Pet.orthognathus tricolor mvuna
                  Pet.Longola
                  Tr.Ilangi
                  Tr.Muzi
                  Tr.Katonga
                  Neo.Leleupi

Kommentar

• bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

Jag är ingen hejare på ekonomi men säg att det är 500paket du blir det minus 18500kr i kassan bara på frakaten.
                    Sedan ska det in 10000kr för utskciket av erbjudandet.
                    Detta måste ju verkligen vara eberödsbank di kan mna ju undra om det är värt att gå back så mycket.
                    För så stora påslag kan det väl inte vara eller ??

Kommentar

• MagnusL
                      Användare
                      • January 2004
                      • 326

En tanke inför framtiden kanske..

Eftersom det flesta branscher idag tjänar mer och mer av sina pengar på en vässad logistik kanske det är dags att lägga ut hanteringen av bonuserbjudandet på en större handlare som är van att hantera liknande situationer. Då får man nog ner både marginaler, fraktkostnader m.m. till ett minimum.
                      Magnus Lovgren

Kommentar

• Mikael
                        Användare
                        • April 2002
                        • 347

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

Jag är ingen hejare på ekonomi men säg att det är 500paket du blir det minus 18500kr i kassan bara på frakaten.
                        Sedan ska det in 10000kr för utskciket av erbjudandet.
                        Detta måste ju verkligen vara eberödsbank di kan mna ju undra om det är värt att gå back så mycket.
                        För så stora påslag kan det väl inte vara eller ??
                        Med anledning av dina frågeställningar i citerat inlägg och i andra inlägg i denna tråd vill jag ge följande kommentar.

Ditt förslag om att skicka bonuserbjudandet med CB4 är inte så dumt. Det är kanske ingen som tänk på det förut så vi i styrelsen har bara att tacka för uppslaget. Sen är det en annan fråga om och hur det skulle gå att lösa rent praktiskt (Kjell har ovan redogjort för hur tryckningen inplastning går till idag) men grundidéen är kanon .

Vad gäller Eberödsbankaffärer så har styrelsen aldrig i NCS historia nekats ansvarsfrihet. Skulle föreningen drivas på ett ansvarslöst sätt är jag övertygad om att revisorerna ingriper i ett tidigt skede och i vart fall skulle det bli problem för styrelsen på stämman [B)] Under de år som bonuserbjudandet gått ut har resultatet aldrig resulterat i minus. Detta trots utskick, frakt och andra kostnader. Om intresset detta år blir betydligt mindre än förra året så kan naturligtvis en minuspost uppstå. Då får vi självfallet se över hur vi ska göra fortsättningsvis, detta såväl utifrån det ekonomiska utfallet som utifrån medlemsintresset. Kanske visar det sig i slutändan att ditt utskicksförslag är det som gör det möjligt att fortsätta med bonuserbjudandet ännu ett år, kanske är det en annan lösning som måste till. Svaret har vi om ett år eller så

MagnusL ger även han ett uppslag här ovan som kan vara värt att beakta. Styrelsen får kanske anledning att återkomma och be flera av er medlemmar att reda ut era förslag och komma med ett konkreta lösningar. Minst sagt roligt om vi kan få med fler medlemmar i det aktiva arbetet att driva föreningen framåt.

Avslutningsvis. Enligt min mening är ovanstående exempel på att kritik och feedback är nödvändig för att hålla föreningen levande. Att grundlösa antaganden och allmänt kverulerande här på ciklid.se kan ha negativ inverkan för föreningen på sikt är en annan fråga, den får vi alla hjälpas åt att lösa (jag får då, tyvärr, på förekommen anledning åter poängtera att jag med den sista meningen inte avser att vara spydig eller att klaga eller på annat sätt misskreditera någon inläggsförfattare här ovan, om någon uppfattar det så ber jag oförbehållsamt om ursäkt!)

/Mikael Mayer

ps. som en lite kuriosa kan jag rekommendera följande länk : http://www.ciklid.se/ciklidbladet_ar...R=8808&LOPNR=5
                        intet nytt under solen således
                        Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Mikael

Sen är det en annan fråga om och hur det skulle gå att lösa rent praktiskt (Kjell har ovan redogjort för hur tryckningen inplastning går till idag) men grundidéen är kanon .
                          Om bonuserbjudandet skulle vara klart så tidigt borde det väl i så fall vara ännu bättre att lägga in det som en notis i Ciklidbladet? I så fall skulle problemet med inplastningen vara löst. Då gäller det bara att ha det klart och förberett i tid. Intresset för bonuserbjudandet har varit vikande och vi har därför diskuterat om det är värt att behålla i sin nuvarande form.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

citatu klagar ju redan nu över att du inte får med allt som du vill ha med i CB - hur blir det då med några sidor med bonuserbjudande
                            Jag tror nog inte att det behöver ta mer en max en sida i anspråk. Att det är problem att få med allt ser jag som ett mycket angenämt problem, det hade varit betydligt värre om det var tvärtom.

citat:Nja det beror nog lite på hur man läser statistisk. Har inte alla siffrorna kvar i huvet men år 1 var det bästa med ca. 100 beställningar, år 2 var det nere i ca. 60, men förra året steg det till uppåt 90 igen om jag minns rätt.
                            Oavsett vilket så tycker jag att siffrorna är låga, det är bara 5-10% av föreningens medlemmar som utnyttjar erbjudandet. Jag tycket att det är värt att fundera på hur man kan utforma erbjudandet så att det tilltalar fler medlemmar.

Kommentar

• Tommy K
                              Användare
                              • May 2002
                              • 309

Jag tycker kanske att det var lite dumt att trissa upp förväntningarna på det sätt som gjordes i en tidigare tråd på forumet: typ "ni skulle bara veta vad som finns i med i bonuspaketet". Folk började ju gissa hej vilt och fick som svar "hehe - jag vet, men säger ingenting, men ni skulle bara veta"... Se´n kommer ett bonuspaket som inte motsvarar de förväntningar som trissats upp - och folk blir givetvis missnöjda och kanske framför allt besvikna. Och det är ju inte så konstigt!
                              Men om det var ett desperat trix för att värva medlemmar och på så vis uppnå 1300-strecket så har det ju lyckats. Fast på ett fult vis. Var det bara av obetänksamhet (hoppas det) så får man ta lärdom till nästa år.

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Tommy K

Jag tycker kanske att det var lite dumt att trissa upp förväntningarna på det sätt som gjordes i en tidigare tråd på forumet: typ "ni skulle bara veta vad som finns i med i bonuspaketet".
                                Om det var Mikaels inlägg i tråden som länkas nedan du avser så gäller det ett annat erbjudande som alla medlemmar kommer att få under kommande år. Det gällde alltså inte bonuserbjudandet. Mikael har också skrivit ett förtydligande om det sist i den tråden.

Kommentar

Arbetssätt...