Bonuserbjudande, that's it?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Är inte Aqualog African Cichlids II Tropheus lite väl dyr? 650 kr inkl frakt känns lite för mastigt måste jag få lov att säga. Till och med en hängiven troffe fantast måste ju backa där tyvärr.

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

Jag ställde en del frågor i mitt inlägg men har inte lyckas får svar av någon ansvarig

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

Troffe-boken är helt klart värd 650 spänn,Calle! Slå till!!
        Den gick för 1200:_ på ett ställe!!
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• imported_n/a
          Användare
          • July 2004
          • 428

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

Jag ställde en del frågor i mitt inlägg men har inte lyckas får svar av någon ansvarig
          Jag sitter oxå och väntar på dom svaren, men den som väntar får se
          //Lasse

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

citat:Jag ställde en del frågor i mitt inlägg men har inte lyckas får svar av någon ansvarig
            Jag tycker att Kjell svarade pa dina fragor, men han ar inte ansvarig forstas. Vilka fragor har du inte fatt svar pa?

(det har inlagget ar pa intet satt kritiskt till nagon, jag forsoker bara hjalpa till)

Edit: det har skrevs samtidigt som det Kjell skrev
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • July 2004
              • 428

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

Det hade ju varit bättre att ha erbjudandet klart till sissta CB4 så man hade kunnat lägga det i samma brev.
              Visst hypotetisk kan tänkas men är man medlem så kan ma ju få fälla sin kommentar det är ju trots allt medlemarnas pengar eller ??.
              Då hade man sparat 10000kr och ändå fått ut erbjudandet till alla medelamar.
              Det väntar jag svar på..
              /Lasse

Kommentar

• imported_n/a
                Användare
                • July 2004
                • 428

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

citat:citat:
                --------------------------------------------------------------------------------
                Ursprungligen skickat av bmwpower

Det hade ju varit bättre att ha erbjudandet klart till sissta CB4 så man hade kunnat lägga det i samma brev.
                Visst hypotetisk kan tänkas men är man medlem så kan ma ju få fälla sin kommentar det är ju trots allt medlemarnas pengar eller ??.
                Då hade man sparat 10000kr och ändå fått ut erbjudandet till alla medelamar
                Det väntar jag svar på..
                /Lasse.---------------------------------------------------------
                Så här skrev jag ovan

"Det kanske varit praktiskt möjligt om Ciklidbladet tryckts i Sverige, nu trycks den i Tjeckien vilket sparar uppemot 40.000 om året och då funkar inte denna möjlighet.
                Dessutom så har vi tidigare år ihop med bonuserbjudandet bifogat ett inbetalningskort (för nästa år) samt ett brev med påminnelse om att det är dags att förnya medlemskapet.
                Tack vare detta så är det idag betydligt fler som förnyar sitt medlemskap än det var på den tiden detta inte gjordes."
                Jaha! Förmodliggen jag som är korkad, men packas CB bladet i tjekien och skickas därifrån till sverige? bunus ärbjudandet skulle väll kunnat kommit med iaf?

Kommentar

• imported_n/a
                  Användare
                  • July 2004
                  • 428

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Ciklidbladet trycks och PLASTAS IN i Tjeckien och skickas sedan till Sverige där den etiketteras.
                  Ok! Tack för svaret Kjell, förklarar en del
                  /Lasse

Kommentar

• pontus
                    Användare
                    • October 2003
                    • 514

hej ozric det va konstigt"dyrt"

håller med cutepojk, lite blodigt för min ekonomiska situation just nu kanske 400 spänn skulle vara Bonus pris(men jag vet att det inte är NCS som bestämmer pris sättningen)men det är en dyr bok, men kanske jultomten(sambon)har ett fyrkantigt tunt hårt paket!

MVH / Pontus
                    Passenger on Planet Earth:
                    Pet.macro nsumbu
                    Pet.moshi ikola
                    Pet.Trewavasae
                    Pet.Bulu-Point "Red"
                    Pet.orthognathus tricolor mvuna
                    Pet.Longola
                    Tr.Ilangi
                    Tr.Muzi
                    Tr.Katonga
                    Neo.Leleupi

Kommentar

• bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

Ja men kan ju inte vara så svårt att få med ett A4ark även om den plastas.
                      Vad är problemet säg att det kostar lite extra och få med arket men i slutänden sparas det ohyggligt med pengar.
                      Det kan ju inte vara så genomtänkt eller??
                      Dom kan säkerligen ta imot dokument på internet eller??

Är det så att påslagen på produkterna är för att få in kostanden för utskicket så är det ju eberödsbank

Kommentar

• deathdealer
                        Användare
                        • August 2004
                        • 1639

Hur i herrans namn kan det komma sig att folk ALDRIG kan sitta nöjda?!?!?[xx(]

Det sitter folk och FÖRSÖKER göra sitt bästa för att VI som medlemmar ska erbjudas en bra tidning, en bra site, och erbjudanden! Vad hade ni förväntat er? Att det skulle vara gratis? Om priset är vad dom skriver "ACCEPTERA" detta och sluta gnäll på människor som lägger ner massor av timmar för att försöka få oss nöjda!

Grejen är jätteenkel, om det bara blir en massa gnäll, kommer folk tröttna!

Jag har inte en aning om hur det hela är upplagt, men jag HOPPAS att sällskapet tjänar något på detta erbjudande, för vi stödjer ju faktiskt en bra grej!

Ni gnällhoppor som inte är nöjda - om vi är 1400 medl. så finns det nästa lika många olika behov...hur löser man det...tar med ALLT som ALLA önskar sig??

DÅLIG STIL GUBBAR!

En ursäkt till dom som sliter för att vi ska ha ett givande intresse GRATIS!!!!

Deathdealer - skäms för ER som inte ser vad dom egentligen gör!

Ps. Skulle man höja avgiften med 10 spänn, så skulle väl flera hoppa av, p.g.a. ett det är för mycket pengar. På tal om tryckning, så höjde pappersleverantörena priserna med 20 procent, posten höjer sina avgifter och försämrar servicen hela tiden m.m .m.m....och hur mycket går medl. priset upp? Hur många får inte hjälp med sina problem här, och får den bästa ciklidtidskriften som finns! SE TILL FÖRDELARNA och INTE TILL VAD NI TYCKER ÄR DÅLIGT HELA TIDEN

Pss. Om jag på något sätt "stött någon i kanten" så är det inte personligt. Om någon tar detta personligt....så visar det på samvete BRA...och jag ursäktar mitt dåliga humör här och nu!!! *förlåt*
                        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

En förtydligande angående kostnader är att för varje paket som NCS skickar iväg med bonuserbjudandet så är det en kostnad på 137 SEK.

Den frakt-avgift som tas ut i erbjudandet ligger på 100 SEK varför vi på rent utskicksmässigt gör en förlust på 37 SEK per paket, se www.posten.se under paketpriser.

På de produkter som finns med i erbjudandet finns ett litet påslag för att täcka upp denna förlust för paket-kostnad, samt att det på totalen genererar lite vinst som läggs till föreningens ekonomi, vilket tex. bidrar att vi ges möjlighet att utöka CB med ännu fler sidor, då tillräckligt medlemsmaterial finns för detta.

Att utskicket av bonuserbjudandet ej gjordes i samband med CB4 berodde helt på att erbjudandet slutgiltigen inte var fastställt och därför inte kunde skickas med. Att detta generar en extra kostnad för utskick är förstås olyckligt, men det finns flera skäl till detta, bland annat det som Mikael nämner ovan.

NCS styrelse har full förståelse för att vissa ser Bonuserbjudandet som något icke-attraktivt, beroende på dagens möjlighet med Internet-handel och lägre priser när man handlar utanför Sverige, gällande moms, tull m.m.

De som främst uppskattar erbjudandet är förståss de medlemmar som inte har samma goda tillgång till affärer med bra priser som andra är lyckligt lottade med. Vissa av produkterna som erbjuds detta år finns tex. inte ens att få tag på i de flesta butiker.

Efter varje år som bonuserbjudandet genomförts diskuteras resultatet av nyttjandegrad, för att se om det är någon mening med att göra ett nytt erbjudande efterkommande år.

Det kan visa sig att vi inte kommer att fortsätta med bonuserbjudandet i denna form, men det återstår att se.

Vi hoppas åtminstone att det finns ett antal medlemmar som uppskattar erbjudandet och som finner något som de kommer att ha nytta av.

Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Gäst

Först och främst vill jag tacka alla som jobbat fram detta erbjudande.
                            Synpunkt...Tycker nog att lite mer information om artiklarna hade varit på sin plats. Som jag ser det, är information om sakerna inte så mycket mer arbete, att det inte finns en chans att lägga med det. Sedan har jag förstått att olika anledningar har gjort detta lite jobbigt & stressigt med erbjudandet.. Vilket jag har full respekt för! Dock tycker jag att till nästa år, om det nu blir bonuserbjudanden, att en bild & lite snabb data om grejorna skulle sitta bra.
                            För att visa på nyttan av information kan vi titta på vad Micke skrev om pumparna i pris jämförelsen. För jag antar att Micke vet vad han jämför med???

Pumpar:
                            AquaBee Newline pump 300 l/h 175 SEK 250
                            AquaBee Newline pump 500 l/h 200 SEK 300
                            AquaBee Newline pump 1000 l/h 275 SEK 370

Som den nyfikna person som jag är så var jag snabb & kollade mot Pwss när erbjudandet kom ut på webben. Då fann jag att AquaBee pumphuvuden hette Up & innefilterna heter Newline. Jag blir lite fundersam vilken är det som avsers i erbjudandet? Själv skulle jag uppskatta att det är innefiltret som är på erbjudandet. För då är det bra priser! Som pris exempel Ab Newline 500l hos PWSS 420:- och 200:- + 100 spänn i frakt =300:- en vinst på 120:-
                            Snacka om positivt! Redan där går det ihop sig.
                            Nä nu ropar kudden & bokstäverna dansar framför ögonen så nu skall jag nana kudde. Natti natti

Kommentar

• Christer T

citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

Hur i herrans namn kan det komma sig att folk ALDRIG kan sitta nöjda?!?!?[xx(]
                              Om "folk" satt nöjda så skulle utvecklingen upphöra. Trodde inte att just du var en sån bakåtsträvare.

citatet sitter folk och FÖRSÖKER göra sitt bästa för att VI som medlemmar ska erbjudas en bra tidning, en bra site, och erbjudanden! Vad hade ni förväntat er? Att det skulle vara gratis? Om priset är vad dom skriver "ACCEPTERA" detta och sluta gnäll på människor som lägger ner massor av timmar för att försöka få oss nöjda!
                              Både "folk" och "människor" i styrelsen borde vara och är också vad jag förstått tidigare i tråden glada för eller i varje fall välvilligt inställda till kritik. Jag förstår inte heller varför du blandar in tidningen och webbsiten. När CB kommer så brukar det ju skrivas idel välvilliga och berömmande inlägg. Med all rätt tycker jag. Siten är väl dom flesta väldigt nöjda med också. Varför ska du pracka på oss som varit något kritiska till bonuserbjudandet att vi är kristiska till allt? Ska vi sitta i ett hörn och skämmas? Ska vi skrämmas att inte kritisera något eller någon igen? Eller vad är det du vill uppnå?

citateathdealer - skäms för ER som inte ser vad dom egentligen gör!
                              När jag känner att jag behöver skämmas så gör jag det helst åt mig själv. Behöver inte din hjälp i den frågan.

citatss. Om jag på något sätt "stött någon i kanten" så är det inte personligt. Om någon tar detta personligt....så visar det på samvete BRA...och jag ursäktar mitt dåliga humör här och nu!!! *förlåt*
                              Är det inte ganska fegt att först skriva en massa skit (i mina ögon) och sedan be om ursäkt för det? Om inte detta är personligt mot dom som varit fräcka nog att kritisera, vad är då personligt. Visst jag har samvete och i just det här fallet är det väldigt rent.

Nää Deathdealer, jag brukar roat läsa dina inlägg i olika frågor men i den här tråden tycker jag det hade varit bättre om du låtit bli att klicka på "Skicka svaret". det är ju naturligtvis bara min egen personliga åsikt, om man får vara så kritisk. Eller för första gången kanske man blir "modererad".

Vänligen
                              Christer C

Kommentar

• deathdealer
                                Användare
                                • August 2004
                                • 1639

Christer C!

Min grej är inte att jag missunnar folk att kritisera saker, men jag blir trött när folk inte tänker på hur svårt det är att se till att göra alla nöjda... Klart att det kanske är "fånigt" att dra in både CB och site i det hela, men för att ge ett perspektiv på hur mycket jobb det egentligen är att driva en sådant här sällskap, så kan man TA I lite för mycket?!?!?

Jag har själv engagerat mig i verksamheten dvs lite layoutering, skrivit en start på en artikelserie om digitalrepro osv, och blir kanske lite trött när man ser hur folk uppfattar tjänsten med bonuserbjudandet som lagts fram!

Inte för att på något sett rentvå mitt inlägg som jag skrev, så istället för att "klaga" så försöker jag göra något åt det. Det är väl så att många (även JAG) trodde att erbjudanden som skulle presenteras skulle vara "maffiare", och med det menar jag val av produkter, så jag har själv lämnat ett förslag på hur man skulle lösa den frågan, så att folk själva kan se hur mycket man kan vara med och påverka priset GENOM att vara med och beställa!

Jag är väl den sista personen som mina bekanta skulle kalla bakåtsträvare! Har ställt till det mycket på mina tidigare anställningar genom att trycka på och genomföra förändringar, men de som jobbar för förändringar blir ofta MOTARBETADE på grund av att folk inte inser hur mycket jobb det är nedlagt för att genomföra förändringar, du kan säkert bara se till dig själv. Försök att bryta ett invant mönster...bästa sättet att uppnå en förändring är väl knappast genom att gnälla?....så kan jag inte tro att du ser på det iallfall?!?!?
                                Vill man ha en förändring, gör nåt åt saken...handgripligen....lite inte på att någon annan gör det och framförallt, gnäll inte...det leder ingen stans....eller hur???

Har aldrig påstått att du behöver min hjälp...tog du åt dig???
                                Jag ser det så...inget med det....verken du eller någon annan behöver ta till sig det jag skriver, MEN kom inte och påstå att jag skulle ha mindre rätt än du att framföra mina åsikter....och det ÄR fortfarande min åsikt! *ler*

Att be om ursäkt för det ÄR defenitivt INTE fegt...men taktiskt! Precis som jag trodde så var det folk som retade sig på mitt inlägg....eller hur, men jag gör INGA personangrepp SOM du GÖR nu, för att jag har en åsikt som inte stämmer överens med din syn på det hela innebär INTE med automatik att du har rätt eller jag, men man kanske tänker efter lite...eller hur?

och att du ofta har bra åsikter tänker jag inte sticka under stolen med, men fortfarande....INGET är gratis i livet...mer än ett leende!

Kanske dumt av mig att yttra sig, men jag har för mycket erfarenhet av hur folk sitter på sina a_ _ _en och gnäller, utan att egentligen göra nåt åt det...JAG gör nåt.....för att se till att vi medl. får ett supererbjudande HELT utan vinning...vad gör DU?

Deathdealer

Ps. nepp...inte ett dyft sur för det du skrev....tar bara till mig informationen, och försöker bättra mig *asg*
                                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

Arbetssätt...