Bonuserbjudande, that's it?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kid
    Användare
    • March 2004
    • 256

Bonuserbjudande, that's it?

Blev medlem i början av året och har verkligen sett fram emot det omtalade bonuserbjudandet. Har ivrigt kollat här på ciklid.se väldigt ofta de senaste 2 dagarna för att se om det kommit.
    Nu är det här.....men blir tyvärr inte så upphetsad över varken varorna eller priserna.

Förstår naturligtvis att inte alla medlemmar (snart 1300!) inte kan satisfieras (finns något sådant ord?).
    Internetbutikerna kanske också bidrar med att man inte blir så imponerad av det "låga" priset.

Får ändå tacka NCS och leverantörer för erbjudandet. Det ligger ju ändå en del jobb bakom.

Nåväl, får väl hoppas på bättre nästa år och fram till dess har jag i allafall 4 nummer av ciklidbladet att se fram emot.

mvh
    /Kid
  • MagnusL
    Användare
    • January 2004
    • 326

Min första reaktion var också att erbjudandet var lite klent, men jag upptäckte rätt snabbt att den reaktionen var felaktig.

Jag har jämfört med några SVENSKA nätbutiker och det flesta prylarna är ju runt 10-15% billigare i erbjudandet. Det räcker för mig, eftersom nätbutikerna i sin tur oftast är 10-15% billigare än butiker. Det finns inte mer påslag att pruta bort. Akvariebranschen är inte direkt någon guldbransch med stora påslag på sina produkter.

Urvalet av produkter tycker också är ganska bra.

Summan av kardemumman för min del är att jag är nöjd med allt förutom en sak: Presentationen. Hade det varit bilder och lite mer info om varje produkt hade jag nog inte ens tänkt tanken om att det var ett "dåligt" erbjudande.

Magnus Lovgren

Kommentar

• fredrikr
      Användare
      • October 2002
      • 985

MagnusL: Du låter som att du bedömer erbjudandet på samma kriterier som om du just betalat 250kr för att gå med i "OKQ8 Förmånsklubb" eller liknande.

Låt mig förklara: Andra medlemmar arbetar gratis för att ta fram erbjudandet till dig. Kostnad för tryckning av erbjudandet och andra tjänster man måste köpa, betalas av medlemsavgifter. Vill man ha mycket lull-lull på allt man skickar ut, så måste man höja medlemsavgiften. Det här erbjudandet är inte en säljbroschyr med uppgift att presentera allt på ett läckert sätt så du blir frestad att köpa. Det är en förmån som tagits fram av vissa hårt abetande NCS-medlemmar. Varken de eller NCS som organisation tjänar en spänn på att du köper något.

Jag försöker inte vara elak eller trycka till dig, bara tydliggöra att det är andra människors gratisarbete som ligger bakom detta erbjudande. Försök glädja dig åt det du får. Om du vill investera arbete för att göra saker bättre, kontakta styrelsen och säg att du vill jobba.

Mvh,

Fredrik
      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Det är väl omöjligt att göra alla nöjda, men jag har hittils inte köpt något från bonuserbjudandet och det ser inte ut att bli något i år heller.

Tony Englund

Kommentar

• MagnusL
          Användare
          • January 2004
          • 326

citat:Ursprungligen skickat av fredrikr

MagnusL: Du låter som att du bedömer erbjudandet på samma kriterier som om du just betalat 250kr för att gå med i "OKQ8 Förmånsklubb" eller liknande.

Låt mig förklara: Andra medlemmar arbetar gratis för att ta fram erbjudandet till dig. Kostnad för tryckning av erbjudandet och andra tjänster man måste köpa, betalas av medlemsavgifter. Vill man ha mycket lull-lull på allt man skickar ut, så måste man höja medlemsavgiften. Det här erbjudandet är inte en säljbroschyr med uppgift att presentera allt på ett läckert sätt så du blir frestad att köpa. Det är en förmån som tagits fram av vissa hårt abetande NCS-medlemmar. Varken de eller NCS som organisation tjänar en spänn på att du köper något.

Jag försöker inte vara elak eller trycka till dig, bara tydliggöra att det är andra människors gratisarbete som ligger bakom detta erbjudande. Försök glädja dig åt det du får. Om du vill investera arbete för att göra saker bättre, kontakta styrelsen och säg att du vill jobba.

Mvh,

Fredrik
          Allvarligt.. Fredrikr LÄS mitt inlägg.

Jag är NÖJD med erbjudandet. Jag skrev det t.o.m med FETA bokstäver för att trycka på att jag ÄR nöjd.

Däremot försökte jag förklara att det nog kan bli så att folk, tror att det är ett "dåligt" erbjudande fast att det inte är det. Just p.g.a presentationen.

Jag är nöjd med urvalet.
          Jag är nöjd med priserna.
          Jag är nöjd med erbjudandet.
          Magnus Lovgren

Kommentar

• pontus
            Användare
            • October 2003
            • 514

nja ett erbjudande ska inte va några futtiga 10-15%, det kan man ju förhandla till sig själv i butiken om man handlar av RÄTT butiker.
            bättre måste gå att få. jag menar kolla priser på www.pwss.nu
            jag tycker att det är bra med erbjudande,men då ska det vara ett
            BONUS-ERBJUDANDE! eller är det bara jag?
            va jag minns va det bättre förra året.

MVH / Pontus
            Passenger on Planet Earth:
            Pet.macro nsumbu
            Pet.moshi ikola
            Pet.Trewavasae
            Pet.Bulu-Point "Red"
            Pet.orthognathus tricolor mvuna
            Pet.Longola
            Tr.Ilangi
            Tr.Muzi
            Tr.Katonga
            Neo.Leleupi

Kommentar

• Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

går det att samskicka paket, tex om vi är fler från kalmar att ni skickar allt i samma paket o på så viss kommer undan billigare med frakten?

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Jag håller med Tony. Det är säkert ett bra erbjudande för vissa, men jag har aldrig köpt något tidigare år och kommer inte göra det i år heller. Om detta är inköpspriser för vissa detaljister borde de nog skaffa nya leverantörer.

Det är möjligt att de passar vissa medlemmar som har begränsat utbud på sin lokala ort etc, men bor man i GBG så är det billigare i affären över gatan, eller iallafall samma pris.

Det är starkt av NCS att få fram bonusrerbjudanden, men jag jämförde lite med pwss.nu och ofta är det bara en tia dyrare där eller så. Så otroliga erbjudanden vet jag inte om det är.

Jag är ledsen NCS, men jag tycker det är konstigt att inte detaljisterna kan bjussa på mer...
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• malawi_voodoo
                  Användare
                  • July 2002
                  • 790

Ja pwss.nu har ungefär samma priser som tex akvariekällaren nån 20lapp hit å dit kanske skiljer, annars är inte pwss.nu så himla billigt tycker jag. Jag har själv inte sett bonuserbjudandet än (så jag bor på två adresser) så jag ska inte uttala mig om det är billigt eller ej. Men de tidigare erbjudandena har varit bra om jag vill minnas rätt
                  /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• Stelin
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1339

Efter det som skrivits i tidigare trådar om erbjudandet så måste jag också erkänna att det känns lite "tunnt".
                    //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

citat:Om detta är inköpspriser för vissa detaljister borde de nog skaffa nya leverantörer.
                      Håller med, den skrivningen ser lite konstig ut

citat:bättre måste gå att få. jag menar kolla priser på www.pwss.nu
                      jag tycker att det är bra med erbjudande,men då ska det vara ett
                      BONUS-ERBJUDANDE!
                      citatet är starkt av NCS att få fram bonusrerbjudanden, men jag jämförde lite med pwss.nu och ofta är det bara en tia dyrare där eller så.
                      Eftersom diskussionen har kommit upp har jag gjort en jämförelse.

Böcker: NCS-pris PWSS-pris
                      Malawiboken-Ad Konings 490 SEK Finns ej
                      South American Eartheaters 450 SEK Finns ej
                      New illustrated guide of fish diseases 590 SEK Finns ej
                      South American Dwarf Cichlids 390 SEK 380
                      Aqualog African Cichlids II Tropheus 550 SEK Finns ej
                      South American Cichlids I, II, III 120 SEK Finns ej
                      South American Cichlids IV 600 SEK Finns ej

Tillbehör:
                      Digital Ph-penna, Transinstrument 650 SEK Finns ej
                      Amtra multistickor, 25 vattentest 125 SEK 145

Pumpar:
                      AquaBee Newline pump 300 l/h 175 SEK 250
                      AquaBee Newline pump 500 l/h 200 SEK 300
                      AquaBee Newline pump 1000 l/h 275 SEK 370
                      AquaClear Powerhead 402 375 SEK 300
                      Eheim 2252 Kraftpaket 790 SEK 850

Oxydatorer:
                      Oxydator Mini (&lt;30 liter) 90 SEK Finns ej
                      Oxydator Small (&lt;100 liter) 180 SEK Finns ej
                      Oxydator Medium (&lt;400 liter) 500 SEK Finns ej

Foder:
                      Algvåfflor, löspackade  1000g 180 SEK Finns ej
                      Rondomatic foderautomat, sep. fack. 675 SEK Finns ej
                      OSI Cichlid pellets 85g (medium) 75 SEK Finns ej
                      Aquatic Nature basic small 1000 g 280 SEK 290
                      Aquatic Nature basic medium 1000 g 280 SEK 290
                      Aquatic Nature excel small 1000 g 320 SEK 350
                      Aquatic Nature excel medium 1000 g 320 SEK 350
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Hasse_H
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1081

Kommer heller inte köpa något i år då det inte fanns något jag direkt kände att jag hade behov av. Men jag tycker inte det var fel på utbudet, det kan säkert finnas de som vill vara med på detta. Men det är väl svårt att hitta nåt som passar alla.

/Hasse

Kommentar

• Johan
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3029

en liten nackdel är att frakten är så mycket, men det är ju kanske inte så mycket man kan göra åt det. det fanns några saker som var lite rolig tex oxydatorn samt ph pennan. mest för att det vore roligt o ha.

Kommentar

• David Johansson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 581

Tänkte informera lite allmänt om bonuserbjudandet.

Priserna
                            Syftet är att vi skall erbjuda våra medlemmar möjligheten att handla bra produkter till mycket bra priser. Det skall vara en märkbar skillnad och riktlinjerna har varit 20-30% lägre än hos en traditionell Zoo-affär. Men samtidigt är vi inte ute för att dumpa priserna eller skapa konflikt med traditionella handlare.

Gällande texten om butikernas inköpspriser så har den funnits med i alla år och prisnivån för i år är densamma som tidigare år (i relation till våra inköpspriser). Men som också kommit fram är det förmodligen så att priserna på marknaden är lägre och som också påtalats här på forumet tidigare så finns det Svenska Zoo-handlare som betalar mer från sin grossist än vad t.ex. en privatperson kan köpa från en Internetshop i Tyskland.

Sortimentet
                            Eftersom arbetsinsatsen för oss som arbetar med bonuserbjudandet står i paritet med hur många produkter vi väljer att ta med är sortimentet begränsat. Vi försöker istället plocka ut sådant som är av intresse samt lämpligt att paketera och skicka i postens Sverigepaket.

Inför arbetet med varje bonuserbjudande efterfrågas förslag och idéer här på forumet och dessa tas sedan i åtanke när vi plockar ihop en produktlista. Detta har även gjorts i år och många av önskemålen som kom upp finns med i årets erbjudande. De som inte framförde vi det tillfället hade önskemål men inte framförde dem får gärna komma med förslag till nästa år. Sedan kommer det alltid att finnas medlemmar som inte köper från bonuserbjudandet, även om vi tillgodosett deras önskan vad det gäller sortimentet.

David

Kommentar

• David Johansson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 581

citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

går det att samskicka paket, tex om vi är fler från kalmar att ni skickar allt i samma paket o på så viss kommer undan billigare med frakten?
                              Det går bra, men ett paket har begränsat med utrymme så kolla gärna av först så att varorna ni är intresserade av får plats i ett paket.
                              David

Kommentar

Arbetssätt...