har funderat länge på att starta upp ett diskusakvarie, men har efter många timmars studier tappat lusten för det lite...en discus trivs bäst i ett akvarium med ingen sand och krukväxter...hur jävla kul e det? jag hade tänkt mig ett stort akvarium med grottor och stenar och växter och sand och sen nått mysigt blått ljus som framhäver fiskarnas färger mer....sen beteendet med fiskarna, det verkar som dom är rätt skygga om dom inte är i stimm...stimm är väldigt dyrt att införskaffa...jag skulle vilja ha kanske 2-3 stycken tillsammans med nån annan lämplig fisk...och vem vill ha en skygg fisk? dom ska va lite nyfikna o sånt jue....så va sägs?
nån som kan liva upp mitt discusintresse igen? hade det funkat med det akvariet jag vill ha? använder man sand till ciklider måste man städa ofta och det vill jag inte behöva....jag har ett litet akvarium nu och poängen med att köpa ett större är också att jag ska slippa städa så mycket...
svara på så mycket som möjligt så blir jag jättetacksam...
nån som kan liva upp mitt discusintresse igen? hade det funkat med det akvariet jag vill ha? använder man sand till ciklider måste man städa ofta och det vill jag inte behöva....jag har ett litet akvarium nu och poängen med att köpa ett större är också att jag ska slippa städa så mycket...
svara på så mycket som möjligt så blir jag jättetacksam...
Kommentar