beställa över internet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • medgix
    Användare
    • September 2004
    • 242

    beställa över internet?

    Tjenare!
    Är inte helt 100%ig på att jag hamnat i rätt forum denna gång ... men chansar lite...
    Jag tänkte kolla om det någonstans går att beställa invånare till akvariet från internet(sverige) som privatperson?
    Inget krav på att det ska vara vf eller vidare... eller om någon vet om någon butik här i sverige någonstans som kan skicka fiskar på ett säkert och effektivt sätt?
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    flyttat till "akvariet"
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • medgix
      Användare
      • September 2004
      • 242

      #3
      ok... hade en hunsh att den kanske hade hamnat fel

      Kommentar

      • bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

        #4
        Aquruim malawi kan skicka bara det inte är för kallt där du bor så är det inga problem.
        Tror säkert kent i nol kan skicka med

        Kommentar

        • medgix
          Användare
          • September 2004
          • 242

          #5
          Jag bor i västervik på ostkusten så nol's ciklidhobby ligger lite långt bort ... jag har svårt att tänka mig att han skickar ända hit (fast jag kan ha fel).
          och aquarium malawi. Vart ligger det? har du någon adress till deras hemsida?

          Kommentar

          • Nyllet90
            Användare
            • October 2004
            • 1133

            #6
            ligger i örebro... www.aquariummalawi.se
            Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

            Kommentar

            • Karon
              Användare
              • April 2002
              • 880

              #7

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • August 2004
                • 1639

                #8
                Medgix; allt beror säkert på hur mycket du är villig att betala för transporten!
                Om du använder t.ex UPS eller DHL (är inte säker, men ett av bolagen kör inte inom Sverige) så kan du få direktleverans hem till din dörr!

                Det kostar en slant, MEN det kan vara värt det om du ska köpa speciell fisk ex. VF eller liknande!

                Har ingen prislista på det, men om du ringer eller går in på deras hemsida, så kan du säkert se det där! ring annars och kolla med dom vilka åkrutter de har, så kanske dom kan leverera till ett ställe närmare dig som du kan ta dig med bil eller buss!

                Vänligen Deathdealer
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • tropfrog
                  Användare
                  • July 2003
                  • 1834

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av medgix

                  Jag bor i västervik på ostkusten så nol's ciklidhobby ligger lite långt bort ... jag har svårt att tänka mig att han skickar ända hit (fast jag kan ha fel).
                  Jo det är klart att det känns lite långt. Men det måste du sätta i relation till att fiskar faktiskt transporteras från djupaste afrika, amazonas osv till Sveriges grossister. Dessa ligger mestadels i södra Sverige. Samma fiskar skickas efter karantän ut till butikerna ända upp i norra Norrland. Så med tanke på det så tror jag nog att Kent i Nol skickar om du ber honom. MEN: Att åka till hans butik är en upplevelse som är svår att värdera, så jag tycker att du skall sätta dig i bilen och åka dit. Då kan du själv välja ut vilka individer du vill ha så vet du vad du får.
                  MVH
                  magnus

                  Kommentar

                  • thomas1wallen
                    Användare
                    • October 2004
                    • 121

                    #10
                    Nol skickar medbussgods, det varade de i alla fall mig...
                    KANSKE bara sommartid dock...Vad vet jag, varför inte mejla dem?

                    Kommentar

                    • deathdealer
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1639

                      #11
                      medix; hmmmmm
                      Jag tror det kan bli lite svårt att få ner leveranspriset vännen!
                      Vet inte hur mycket det kostar att ta tåget för dig till Borås eller närmare ort (antar att du är studerande?). Jag skulle kollat med någon grossist typ Simonstorp, och sedan om dom ha det berättat för din handlare vem som för dessa, och bett dom anstränga sig lite för din skull *ler*!

                      Annars kan man alltid annonsera här och kolla om det finns någon i närheten som har fisken?

                      Men ta en tripp med tåget, så kommer du iväg lite, ta med en kylbox till fisken...och stick till Borås....

                      Vänligen Deathdealer

                      Ps. UPS och DHL är fraktbolag, men jag tror inte du kommer undan med mindre pengar!
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                      Kommentar

                      • tropfrog
                        Användare
                        • July 2003
                        • 1834

                        #12

                        aequidens rivulatus finns på simontorp. Nästan alla affärer i Sverige handlar av dom. Så det är bara att ligga på.

                        Simontorps lagerlista hittar du här:

                        MVH
                        Magnus

                        Kommentar

                        Arbetssätt...