oki vart ligger åled??
hur får man tag på diskusar?
Kollaps
X
-
Msn:t__skate@hotmail.com
Zoonen:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
Skateboard is not a crime.
f.d cool men bytt användarnamn -
hmm såg nu att det låg nere i halmstad
kan man beställa från staffans torp??
Hade billiga diskusar.Msn:t__skate@hotmail.com
f.d cool men bytt användarnamnKommentar
-
Kommentar
-
Har själv träffat Bengt på nyby och han har själv sagt att han hämtar sin fisk där om han inte hämtar .i tyskland.
Tänk på att billig fisk ofta leder till att den växer sämmre.
Man betalar för en 2" ca 45kr inkl frakt och allt direkt från thailand.
Tror du jag sitter och fantisera eller bara undra klart jag har bekägg för mina utalnde [:0]Kommentar
-
-
oki vet att det finns mycke "skit" fisk från asien men allt e väl inte det??
Clown fiskar e säkert roliga men rätt dyra eftersom dom e slatvatten o då måste mna inhandla saltvattenskar.
TobbeMsn:t__skate@hotmail.com
-
-
citat:Nä all fisk är det inte siam kommer där nortifrån men den kostar ju också en del.Msn:t__skate@hotmail.com
-
-
citat:Ursprungligen skickat av bmwpower
siam och kitti är stor odlare med dyra och fina diskusar
Är Scan storodlare av grisar????Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av bmwpower
Många av Bengts fiskar kommer från nyby lika så staffanstorps.
Jag har själv samimpoterat med jonas i staffanstorp och kan säga att den thiländska diskusen är ingen höjdare.
Den stannar lätt i växten och av 10st så blir 4-5st fina resten blir spill.
Köp inte mindre än 3" diskusar för då har du kommit förbi det värsta stadiet.
Åleds diskus håller mycket hög kvalitet och är aldrig mindre än 3".
Bl diskusar är också väldigt fina men kan skifta i kondition och kvaliten en del.
jag vet även att Bengt matar en del med laxpellets och är inte alltid så snygga i formen.
Men åk dit och bilda dig en uppfatning själv
Sedan Har ju KAJ.P här på forumet en del diskusar men hans fisk vet jag inget om
Sen behöver inte billig discus alltid vara dålig för att den är billig. Jag kan ju höja priserna 100% & då är den bra eller??? Det är ju så att discus behöver inte alltid vara så dyr. Köper man som affär tex av Simontorp så kommer discusen att vara ganska bra, men om man själv importerar den från samma ställe som dom så kan det ju bli billigare discus till kund med samma kvalitet. Därav kan kanske fler prova på discus som har tyckt det har varit för dyrt.www.discusklubben.seKommentar
-
en följdfråga: VILKA FISKAR GÅR BRA ATT HA TILL DISCUS...gärna i samma storlek, inga neontetror som alla säger..holla at yaa...Kommentar
-
Det går bra att ha neon tetror också, bara dom inte är för små. Pansarmalar, bilbukar, altumskalarer är några sorter du kan ha utan problem.www.discusklubben.seKommentar
-
Jag vill undvika paj kastning här på forumet.
Men jag undra hur det kan komma sig att väldigt många tycker att den thilänska diskusen är dålig.
Jag och andra personer som samimpoterat med jonas i staffanstorp har märkt att fisken avstannar i växten.
Visst priset är ju billigt men detblir det ju inte om man ska sotera bort 50%Kommentar
-
Dom som samimporterar med mig har gjort det många ggr & tycker fisken är bra (utom du förstås). Det är klart man kan få några enstaka fiskar som inte är bra, men då tar jag inte in den igen från den odlaren. Man kan ju inte veta vad som är bra förrän man provat. Det finns ju skillnad på odlare & odlare även i Sverige. Jag har tagit in mycket svenskodlad fisk & där är kvaliten mycket ojämn. Det finns bara ett fåtal svenska odlare jag tar in ifrån. Du har ju smutskastat Tjeckien fisk också & ändå mailar du mig om Demasoni som jag fick därifrån?????? Tycker inte du det är märkligt? Därav så svarade jag inte på det mailet. Du köpte Tropheus ifrån övre Småland & dom klarade du inte heller av. Om du ska ge kritik så får du tåla lite ocksåwww.discusklubben.seKommentar
Kommentar