If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har inga "renhållare" alls i mitt tropheuskar. Dom hade inte haft en chans att få i sig något annat än alger, och dessa vill jag hellre att tropheusarna tar hand om.
Jag har inga "renhållare" alls i mitt tropheuskar. Dom hade inte haft en chans att få i sig något annat än alger, och dessa vill jag hellre att tropheusarna tar hand om.
Håller fullständigt med Stelin här. Finns ingen anledning till att ha ancistrus i ett tropheus kar. Säger som Tony: Du måste mata för mkt.
Onödig komentar av föregående (skitsnacket)......Klart du kan ha ancistrus eller gibbis med dina firrar.Dom är duktiga att hålla rent..."tyvärr" oxå duktiga på alger som dina fiskar gärna vill ha oxå.
Antar att du ger dom hela ärtor eftersom du får skal kvar?Det kommer du ju undan om du "snoppar" dom innan du skickar i dom....trycker ut innehållet och struntar i skalen......Moss
Jag har Synodontis Multipunctatus tillsammans med min troffar men mest för att jag tycker dom e fräcka och inte för att dom ska fungera renhållare...
Sen har jag även införskaffat mig några Botia Histrionica då jag fick problem med sniglar...
Onödig komentar av föregående (skitsnacket)......Klart du kan ha ancistrus eller gibbis med dina firrar.Dom är duktiga att hålla rent..."tyvärr" oxå duktiga på alger som dina fiskar gärna vill ha oxå.
Antar att du ger dom hela ärtor eftersom du får skal kvar?Det kommer du ju undan om du "snoppar" dom innan du skickar i dom....trycker ut innehållet och struntar i skalen......Moss
Absolut kan man hålla Ancistrus men jag tycker det känns ondigt då de som du säger klipper algerna. Men äter dom skit?
Nej, precis som jag!...så äter dom INTE skit.
Men duktiga på att hålla rent på gott och ont beroende på inneboende är dom....men hallå....precis som jag igen![8D]....Moss
Om du har mat kvar i ett malawi- eller tropheuskar matar du mycket för mycket.
Ancistrus äter inte avföring.
Ancistrus funkar mycket bra som algätare som små och medelstora. När de blir stora blir de lata och har då även fattat att det faktiskt matas annat i karet.
Kommentar