vilket grus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth
    Användare
    • April 2002
    • 277

    #16
    Har sanden i Tanganyikasjön samma färg som Malawi? I de filmer jag sett tycker jag att sanden är mer vit/beige-beige/brun.

    MVH
    /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
    MVH
    /Kenneth Johansson,

    ordförande
    Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
    Ansvarig för Ciklidstämman 2007

    Kommentar

    • oskar
      Användare
      • August 2002
      • 20

      #17
      jag köpte 0,4-0,8 sand i går kanon fint,men vilket jobb att göra den ren ,har ni några råd .jag köpte 100 kg till ett 720 är det lagom?

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #18
        Om du har ett 720L akvarium till Tanganyika eller Malawi så tror jag att 100kg sand är väl tilltaget. Du skall ju troligtvis inte ha speciellt många växter och då är ju mängden sand inte så relevant längre. En del kör t o m med 2-3cm sand över hela botten. Jag har mer bara för att jag vill ha lite djupare för syns skull. Det är lite snyggare.

        När jag började fylla mitt akvarium med sand så hade jag ca 60kg till mitt 375L...och det blev för mycket tyckte jag. I och med att jag har bakgrund inbyggd så ville jag istället försöka ha så mycket vattenvolym som möjligt åt fiskarna och då tog jag ur bra mycket sand. Just nu har jag nog ett sanddjup på ca 4-5cm runt om.

        Stefan, Skövde

        Kommentar

        • Rickard
          Användare
          • April 2002
          • 727

          #19
          Jag har köpt snaden som Micke har i Klippan för 70:-/säcken. Ni kan ringa honom om vad den heter eller hänta själva. Bengt Lantz har öppet tis och tors mellan 15.00-18.00 tel.0435-136 05.

          M.v.h.
          Rickard
          M.v.h.
          Rickard

          Kommentar

          • Rickard
            Användare
            • April 2002
            • 727

            #20
            Ibland har man bråttom när man skriver och stavar som en "hossa"

            M.v.h.
            Rickard
            M.v.h.
            Rickard

            Kommentar

            Arbetssätt...