Det är väl också som så att ju fler dem är (pirayorna) ju "bitskare" blir dom... så att säga.... om en piraya ser massa pirayor attackera en matbit så triggas väl han också att bita till... minsta lilla kvicka rörelse...
pirayor fega?
Kollaps
X
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
natteri är bar röda när de är unga desto äldre de blir desto mindre röd färg får de.Kommentar
-
ja visst är de "röda" men mer "rödaktiga", för de jag sett som är mellan 20-26cm är inte lika röda som de var när de var små. men visst är det rött på dem men inte lika mycket bara.
typ åt det här hållet
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
ja visst är de "röda" men mer "rödaktiga", för de jag sett som är mellan 20-26cm är inte lika röda som de var när de var små. men visst är det rött på dem men inte lika mycket bara.
typ åt det här hållet
Kommentar
-
jag bedömmer det hela då min bästa polare har haft piraya från o till i 5 år sista ggr nu så har han haft samma gäng i 1,5 år. och jag kan garantera dig att fiskarna trivs de höll på med lekföreberedelser förra månaden. men givetvis så är det olika från fisk till fisk. samt vilken kvalisort det är på dem. men säkert är att ungdjur har rödare färg på både stjärtfenor o buken.
vet inte om du såg den förrra tråden som fanns om pirayor här för nån vecka sen så jag jag som du säger att lyckas med piryaor så måste man som med ciklider lyckas med att få det till att trivas vilket det inte verkar var många som fixar( menar inte mot dig)
har tagit bilder på polarens pirayor från de var hyfsat små tills de monster de är nu. här är en bild som jag tog i hans kar förra veckan.
bilderna är helt oredigerade.
jag vill inte heller "tvista" utrycker bara min åsikt , sen är jag lika smidig som ett kylskåp ibland men det hoppas jag du hör överseende medKommentar
-
Väldigt snyggt piraya kar din kompis har de må jag säga!Men faktum är att mina två hanar var rödare(om nu det röda är viktigaste).Kommentar
-
jag har blandat pirayor med mbunas (m auratus och m lepidohage) detta slutade i katastrof-pirayorna blev (8st) massakrerade på några timmar! det var biotopvidrigt kanske? men det var länge sen..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Jag sålde 7 st nattereri till en kille i Säffle..han skulle ha dom i sitt 720..vad jag vet så stor trivs dom,,dom var ca 20 cm samtliga..och en bet mig rejält när jag skulle håva dom..hade sönder två håvar och mitt ena finger hahah blod törstiga satar)))Akvarist med begränsad kunskap!!!Kommentar
-
O andra sidan så har jag haft svärdbärare som ätit upp mbuna yngel
-Och?Tropheus Duboisi halembe, so
-
citat:Ursprungligen skickat av specmats
O andra sidan så har jag haft svärdbärare som ätit upp mbuna yngel
-Och?Kommentar
-
inläggen behandlar ju pirayor och eventuella sällskap, och dessutom så äter väl vuxna fiskar i princip alltid yngelTropheus Duboisi halembe, so
-
Ja jag kan ju inte påstå att mina natteri är röda iallafall, de är lite orange röda under buken och på fenorna under magen och det kan nog stämma att de blir mindre ju äldre de blir för min stora är mindre röd en den lilla!!Det är väldigt svårt att gissa viklet kön de är för den lilla är ju slankare och den stora lite bukigare, tror nästan någon måste kolla på dom som kan detta jag tycker det är svårt!! Har ni något tips på vad man kan ge dom och äta förutom rå fisk ,ciklid pellets och vanligt kött??? Läste att de gillade ex lever och hjärta är det lämplig föda?pirranKommentar
-
Vanligt kött skulle inte jag kalla bra foder. Deras huvud foder i naturen är fisk så då bör deras huvudfoder i akvarium också vara fisk (ja eller pellets då efter som pellets är gjorda för att fungera bra som fisk foder)
Kött från varmblodiga djur är ingenting dom äter på regelbunden basis och om det är bra foder eller ej diskuterar ju dom lärda om men dom flesta tycker iaf inte det./Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
Kommentar