Ciklidstämma 16-17 april 2005

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens Granquist
    NCS Medlem
    • May 2002
    • 56

citat:Ursprungligen skickat av Leopoldi

Söndagen är lockande. Finns det ingen möjlighet att "Visning av AKVARIETEKNIK" kan ske båda dagarna?????????
    Akvarieteknik håller öppet efter mötet på söndagen.
    På lördagen blir det dock lite festligare med "mingeldricka" m.m.
    Jens Granquist
    Karlskoga Akvarieförening

Kommentar

• Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

nån från kalmar trakten som ska upp?

Kommentar

• daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

citat:Ursprungligen skickat av discusred

Skulle varit trevligt om fler Helsingborgare/skåningar skulle upp ditt, åka upp tillsammans?
        Från Malmö Akvarieförening kör åtminstione en bil med medlemmar upp till Ciklidstämman.

citat:
        citat:Ursprungligen skickat av kaj.p

Ser att SARFs rikstämma också ligger på den 16-17 april. Var detta bra med två stora akvaristikhändelser samma helg. Så många är det inte på ett år. Nu blir det till o välja.
        Ursprungligen skickat av Jens Granquist
        Olyckligt som sagt med krocken med Riksstämman men det är nog inte så många som hade tänkt gå på båda i alla fall!
        Nej, antagligen inte så väldigt många men en akvaristeldsjäl som måste avstå något av arrangemangen pga organistoriska missar är en för mycket! På senaste månadsmötet i Malmö Akvarieförening höjdes det en del upprörde röster över denna krock då där fanns personer som velat besöka båda arrangemangen.

Det är mer än olyckligt, det är rent ut sagt totalt idiotiskt att de som arrangerar de två största akvaristiska arrangemangen i Sverige inte kan samordna så att arrangemangen inte hamnar på samma helg. Om jag inte minns fel har detta hänt tidigare! Låt oss verkligen hoppas att arrangörsorganisationerna (NCS och SARF) lär sig denna gång och upprättar rutiner för att undvika att detta sker igen. Observera att det måste vara huvudorganistationens ansvar att se till att dra lärdomar av förgående års misstag. Allt för stor skuld skall alltså inte falla på den arrangerande lokala föreningen.

Nu blir det så att vi från Malmö kör med minst en bil till Ciklidstämman och en bil till SARFs riksstämma. Både NCS och SARF, och därmed akvariehobbyn i Sverige, förlorar naturligtvis på detta.

Det mest vettiga borde vara att NCS och SARF kom överens så att ett av arrangemangen låg på våren och ett på hösten.

Fö. så ser Ciklidstämmans program mycket spännande ut!
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Centurion
          Användare
          • October 2003
          • 210

citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

nån från kalmar trakten som ska upp?
          Jag funderar på det, men vi kan ju snacka om det utanför forumet senare, lång tid kvar ju... Kanske fler som vill med härifrån...?
          http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• LadyTiera

edit;nm , min far fyller visst 50 så måste åka till irland

Kommentar

• discusred
              Användare
              • June 2004
              • 851

*daniel-i-malmö
              Från Malmö Akvarieförening kör åtminstione en bil med medlemmar upp till Ciklidstämman.*

Då tar jag och bli medlem i Malmö Akvarieförening, men tyvär kan jag inte gå på mötena för jag jobbar kvällar som bagare. Hoppas få åka med ändå.

Kommentar

• cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

citat:nån från kalmar trakten som ska upp?
                Högst troligt men jag är inte säker på under vilka former jag åker, möjligtvis att jag tar en annan omväg och kör en dag tidigare, men återkom gärna så får vi se när jag bestämt mig.

mvh

Peter
                Mvh
                Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

Ursprungligen skickat av kaj.p

Ser att SARFs rikstämma också ligger på den 16-17 april. Var detta bra med två stora akvaristikhändelser samma helg. Så många är det inte på ett år. Nu blir det till o välja.

Kan till ciklidklubbens försvar säga att nästan alla årsmöten är sista helgen i mars typ 8 av 10 st
                  vänligen
                  Christer
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Jens Granquist
                    NCS Medlem
                    • May 2002
                    • 56

citat:Ursprungligen skickat av daniel_i_malmö

Det är mer än olyckligt, det är rent ut sagt totalt idiotiskt att de som arrangerar de två största akvaristiska arrangemangen i Sverige inte kan samordna så att arrangemangen inte hamnar på samma helg. Om jag inte minns fel har detta hänt tidigare! Låt oss verkligen hoppas att arrangörsorganisationerna (NCS och SARF) lär sig denna gång och upprättar rutiner för att undvika att detta sker igen. Observera att det måste vara huvudorganistationens ansvar att se till att dra lärdomar av förgående års misstag. Allt för stor skuld skall alltså inte falla på den arrangerande lokala föreningen.
                    Som representant för den arrangerande föreningen samt tidigare ledamot i NCS styrelse så borde jag väl ha lärt mej att kolla upp vilka evenemang som är planerade i Sverige. Ett enkelt sätt att göra det är att gå in på SARF:s hemsida, http://www.akvariet.tripnet.se/gajden/nykalender.html. Tyvärr så gjordes inte detta av någon av oss som var inblandade i planeringen utan vi var helt fokuserade på att få till en så bra Ciklidstämma som möjligt (se mitt tidigare inlägg i denna tråd).
                    citatet mest vettiga borde vara att NCS och SARF kom överens så att ett av arrangemangen låg på våren och ett på hösten.
                    Det kanske vore det bästa men SARF har ju ibland två arrangemang varje år, AKVARIETS DAG på hösten och RIKSSTÄMMAN på våren.
                    Jens Granquist
                    Karlskoga Akvarieförening

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

Nu finns en .pdf med paket, tider, logi och presentation av föreläsare tillgänglig via länken Ciklidstämma på förstasidan ( http://www.ciklid.se/cs_index.asp )

Denna information finns också postad i tråden om Ciklidstämman:

Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• mikro
                        Användare
                        • November 2002
                        • 666

Vi ett par stycken från Lund som funderar på att ta oss upp också. Dessvärre saknar vi bil och en motorcykel på mer än två personer blir nog lite bökigt : )

Det gick lite rykten om att det kanske skulle gå någon buss här nerifrån. NÅgon som vet något om det?

Hur stor bil är det som kommer gå från Malmö? Har ni plats för några fler i den? : )
                        /Mikael

Kommentar

• daniel_i_malmö
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1338

citat:Ursprungligen skickat av mikro

Hur stor bil är det som kommer gå från Malmö? Har ni plats för några fler i den? : )
                          Så vitt jag vet är det två personer från MAF som ska åka upp. Det är mycket möjligt de har plats för fler i bilen.

Kontakta Anders Hinton i MAF för mer information. Du hittar hans telefonnummer på den här sidan:

Tjugofem år med ciklider.
                          http://www.malmoakvarieforening.se
                          Centralamerika 2006
                          Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

Arbetssätt...