If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ser att SARFs rikstämma också ligger på den 16-17 april. Var detta bra med två stora akvaristikhändelser samma helg. Så många är det inte på ett år. Nu blir det till o välja.
Från Hamnakvaristen i Vänersborg rullar det garanterat 1 bil)))Så här finns det 3 platser..mvh Stefan
Man kanske ska sova i tält där uppe..gjorde ju lumpen i kristinehamn..var ofta på det underbara skjutfältet utanför K-skoga)) fina marker att tälta i--mycket mygg o sånt härligt..sumpmarker o så))
"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
Ser att SARFs rikstämma också ligger på den 16-17 april. Var detta bra med två stora akvaristikhändelser samma helg. Så många är det inte på ett år. Nu blir det till o välja.
Jag håller ned om att det är olyckligt att två akvariearrangemang hamnar på samma helg. När vi planerade Ciklidstämman så kollade vi när det fanns hotell, möteslokaler och föredragshållare lediga. Dessutom skulle det ju tas hänsyn till sportlov, påsklov, akvariemässor (eftersom Akvarieteknik är medarrangör) m.m. Till slut kom vi fram till att helgen 16-17 april passade allt som vi skulle ta hänsyn till.
Olyckligt som sagt med krocken med Riksstämman men det är nog inte så många som hade tänkt gå på båda i alla fall!
Nu är programmet för CIKLIDSTÄMMAN i Filipstad klart:
Lördag 16/4
11.30 Registrering
12.00 Ad Konings – ”Tanganyika cichlids – Cichlids and sand”
13.30 Fika
14.00 Laif de Mason - ”Cichlid farming and importing in south Florida”
15.30 Paus
15.45 Alf-Ole Bull Tornoe: “A mans passion” Videofilm
17.00 Visning av AKVARIETEKNIK
20.00 Middag
Söndag 17/4
08.30 NCS årsstämma
10.00 Jan E. Holmgren ”Resa till Amazonas”
11.30 Fika
12.00 Laif de Mason – ”Madagaskar cichlids”
13.00 Paus
13.15 Ad Konings – ”The cichlids of Mexico”
14.15 Avslutning
Information om priser m.m. kommer på ciklid.se inom kort!
Jag lär inte missa någonting, förutom möjligtvis själva stämman på morgonen, den är väl inte så viktig?
GCG: Jag skall med i nån biil! Glöm inte mig!
På årsmötet skall bland annat nya stadgar diskuteras och val av styrelse mm. Den medlem som sover över detta viktiga evenemang kanske får finna sig i att årsmötet beslutar att lägga ner föreningen och att föreningens tillgångar går till en Malawidykresa för alla närvarande...
Klart att även årsmötet skall bli välbesökt, eller hur!
/Mikael Mayer
Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.
Kommentar