Ännu en fråga kring artsammansättning. Jag håller sakta men osäkert på att bygga upp ett SA-kar. Har inrett det med mycket rötter, gömställen och växter och vill ha ett snyggt,lugnt akvarium med relativt mycket fisk. Jag har inte de allra hippaste ambitionerna men vill blanda en del enkla med lite spets. Efter inredningen, som blev lite mystiskt spoky hade jag i 20 kardinaltetror och tre Ancistrus. Det kändes helt rätt. Se´n for jag till A-lagret och ville ha några väluppfostrade snygga scalarer och någon lugn(typ kurv- eller nyckelhål fast "roligare") Aequidens, var tanken. Scalarerna var fula eller Altum så de fick vara och ingen Aequidens föll mig heller på läppen. Köpte ett par Ap hongsloi som blev helt rätt i egen nisch vid botten bland växter och rötter. Sedan blev det 10 rödryggstetror och nu börjar det gå åt fel håll, men nåja, simmar fram och tillbaka lite för nervigt för mig men det får funka. Men sedan köpte jag det som frågan handlar om: fem Geophagus sp Tapajos "orange head". Frågade om dom passade med scalarer (som är den blivande huvudpersonen) och fick ett jakande svar. Kanske en dåligt ställd fråga men gruppen far omkring som ett par stirriga troffar med nosen på frontrutan framotillbaks på det där meningslösa malawisättet (egentligen inte meningen att provocera men kunde inte låta bli). Jag är rädd att jag gjorde ett impulsköp. Trodde att dom på lite lugnare manér skulle gå och böka i dom nedre regionerna.
Tro ni att dom kommer lugna ner sig eller måste jag backa ett steg?
Tro ni att dom kommer lugna ner sig eller måste jag backa ett steg?
Kommentar