Har en liten fundering på att skaffa snäcklekare till ett 60 liters kar, som blivit över. Har tidigare haft det som yngelkar till mina malawi. Vill testa något nytt. Fick tipset om att just snäcklekare kanske kan passa. De kräver inte så stor plats. Någon som vet vad denna sort kan tänkas kosta??
Snäcklekare
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Snäckskalslekare brukar man kunna hitta billigt privat. Prova med en annons under "köp & sälj".Kommentar
-
Det finns snäckskalslekare från gratis privat till flera 1000lappar för sällsynta viltfångade arter.
Bästa sättet är att kolla privatmarknaden och ringa affärer för prisuppgifter.
MVH
MagnusKommentar
-
-
vilka arter är det som är sällsynta av snäcklekarna? jag funderar nämligen också på snäcklekare, och sist jag hadde dem var många många år sen.fish r friendKommentar
-
Jag vet inte så mkt om dem, fick som sagt ett tips av Anli Chiefen... att jag kanske kunde ha sådan i mitt överblivna yngelkar.
De verkar rätt underhållande, genom att de gillar att trixa o leka med skal osv.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
vilka arter är det som är sällsynta av snäcklekarna? jag funderar nämligen också på snäcklekare, och sist jag hadde dem var många många år sen.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av zekke
Jag vet inte så mkt om dem, fick som sagt ett tips av Anli Chiefen... att jag kanske kunde ha sådan i mitt överblivna yngelkar.
De verkar rätt underhållande, genom att de gillar att trixa o leka med skal osv.
Hemliga laster...Anders LKommentar
-
Jag vill ju slå ett litet slag för Lamprologus similis, min favorit för tillfället. artikel skriven av mig själv (finns även i ciklidbladet 3 2004): http://www.cichlids.dk/apps/artikler...play.cfm?id=72
Dock verkar det som om det blir ett par stycken VF Lamprologus stappersi imorgon när jag ska till fiskbutiken./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
citat:
Någon som vet vad denna sort kan tänkas kosta??
Slut citat
Jag betalade 75 kr/st (minus de tio procenten som man får som medlem i NCS) när jag var o köpte ett par, ganska stora, Lamprologus ocellatus igår i butik.//Stefan LindstedtKommentar
Kommentar