Jag har ett 275l akvarium med 6 discusar 4 lugna dvärgciklder pansar malar och ansistrus. En av mina discusar har slutat äta och står för det mästa under pumpen bakom en rot. `Han är den som står lägst i rang. Disucsarna är iten fulvuxna men sättet som dom betersig på verkar det osm dom börjar bli könsmogna. Den är lite biten på fenorna men har inga sår på kroppen. Den är magrare för att den inte äter. Jag tror inte att den är sjuk. För i så fall borde dom andra inte vara så himla pigga som dom är?
Kan jag under lätta för den mobbade fisken o köpa nån form av stryk fisk eller kommer det att ge med sig. Han har möjlighet att ta mat om han ansträngde sig lite men han gör inte det. Det kan trilla ner mat mitt framför munnen på honom utan att han ens försöker.
Ska jag flytta honom till ett eget akvarium eller något?
om ni har några förslag elelr teorier motages dom järna. JAg matar emd räkmix och har en temperatur på ca 28 C. VAttenbytes gör 1gågn i veckan ca 50% . Varranan till var trejde gång har jag börjat göra rent filtret (krama ur den värsta skiten) för det slammar igen ganska så fort. Jag matar ganska så mkt för att dom ska växa iom att dom inte är vuxna ännu.
mvh Therese
Kan jag under lätta för den mobbade fisken o köpa nån form av stryk fisk eller kommer det att ge med sig. Han har möjlighet att ta mat om han ansträngde sig lite men han gör inte det. Det kan trilla ner mat mitt framför munnen på honom utan att han ens försöker.
Ska jag flytta honom till ett eget akvarium eller något?
om ni har några förslag elelr teorier motages dom järna. JAg matar emd räkmix och har en temperatur på ca 28 C. VAttenbytes gör 1gågn i veckan ca 50% . Varranan till var trejde gång har jag börjat göra rent filtret (krama ur den värsta skiten) för det slammar igen ganska så fort. Jag matar ganska så mkt för att dom ska växa iom att dom inte är vuxna ännu.
mvh Therese
Kommentar