Ouppfostrade forumdeltagare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #61
    Varken som blivande medlem i NCS eller icke NCS-medlem behöver du vara rädd för att det stora forumet skall vara låst för icke NCS-medlemmar.

    Historiken som varit rör sig om en avdelning där vi låste för endast medlemmar. Efter stora diskussioner kring denna låsning har vi kommit fram till att även denna avdelning skall kunnas läsa av alla, men att endast NCS-medlemmar skall kunna skriva och framför allt kunna lägga in bilder.

    Vad gäller provocerande inlägg har vi haft en del på senare tid då forumsdeltagare missförstår varandra och övertolkar, vilket resulterar i verbala provocationer åt olka håll, vilket kännts helt onödigt. Jag ser ingen mening med att bygga på det vidare genom att ge exempel, hoppas att det är ok.

    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • medgix
      Användare
      • September 2004
      • 242

      #62
      behövs inga exempel ...
      Ville bara veta om det verkligen fanns iomed att jag inte sett något själv. så det är okay [] ... Är det fotografiavdelningen du talar om? har stört mig på att den är låst.. men men.. blir väl lättare när jag väl har blivit medlem

      Kommentar

      • Torsten
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 647

        #63
        citat:Historiken som varit rör sig om en avdelning där vi låste för endast medlemmar. Efter stora diskussioner kring denna låsning har vi kommit fram till att även denna avdelning skall kunnas läsa av alla, men att endast NCS-medlemmar skall kunna skriva och framför allt kunna lägga in bilder.
        Fast det krävs fortfarande lösenord för att kunna läsa oxå...?
        Så helt "öppen" kan den inte vara.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #64
          citat:Fast det krävs fortfarande lösenord för att kunna läsa oxå...?
          Så helt "öppen" kan den inte vara.
          Har tidigare meddelats här i forumet att det jobbas på att förändra detta - antagligen är styrelsen så upptagna med "trolltrådar" att de inte hunnit ändra än

          citat:Ville bara veta om det verkligen fanns iomed att jag inte sett något själv. så det är okay ... Är det fotografiavdelningen du talar om?
          Det är inte fotoavdelningen som avses.

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

            #65
            Vad gäller låsning av avdelning i forumet, så är det Foto jag tänker på.

            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • skorpio
              Användare
              • October 2004
              • 244

              #66
              joakim..kolla din mail är du snäll

              Kommentar

              • wenger
                Användare
                • February 2003
                • 233

                #67
                Har oxå spårat ur en gång under pratet om det låsta forumet skäms fortfarande, men misstag gör vi väl alla. Däremot dom som begår övergrepp hela tiden blir man ju knasig på. Tycker oxå man ska skapa en avdelning för knäppa alternativt roliga trådar fast har då ett önskemål, låt inte dom diskutionerna komma upp bland alla andra trådar på första sidan. Utan vill man gå in där så får man helt enkelt leta sig fram till den mappen. Jag går ju in här för att läsa om ciklider och inte om sånt andra tycker är roligt. Då får ju inte nya människor som kommer hit dåliga vibbar från trådar som ballat ur.

                Kommentar

                Arbetssätt...