Ouppfostrade forumdeltagare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

citat:Ursprungligen skickat av skorpio
    ...Jaha då ska man få bannor av rektorn själv..huga
    Säger som jag sa i det förra....du och jag är inte riktigt överens i mång o mycket.....Just blandningen päron/äpplen är ju det som gör forumet levande...hur kul är det att käka päron ständigt Herr Mayer?
    Att jag upplevs som en gränsryttare..ja av dig allefall...tråkigt att höra.....men å andra sida så tycker nog jag det stora flertalet här kan rida med mig i så fall...risken med att bli missförståd att saker läses fel..blir till spydigheter.ja den går ju aldrig att få bort...speciellt inte om folk som ex vis du? har den föruppfattade meningen att det just är det man är ute efter....tycker det luktar lite:jag är bättre än du...sitta på pedistalsyndromet......Det här ju ett forum för diskussion...för erfarenhetsutbyta...för att få hjälp o råd.....och framför allt så får man tycka vad man vill om vad man vill eller????...I denna fråga tycker jag en sak du en annan...vi får helt enkelt acceptera det Herr Mayer...thats life
    [8D]............Moss
    Jaha, då fick man ett skolexempel direkt, huga!

Om du skorpio läser igenom ditt svar till mig och tänker efter en gång till så kanske det ljusnar för dig. Hoppet är ju det sista som överger människan så visst tror jag att även du förstår till sist. Å andra sidan är det nog så att du förstår redan från början men du vill ha den typ av polemik som jag nu ger dig. Anledningen till detta svar är inte att tillfredställa ditt ”trollbehov” utan att ta till vara det exempel som du bidrog med.
    • Ditt inlägg är en enda lång radda svammel där du ibland snuddar vid kärnfrågan men det verkar dessvärre vara av misstag. Inlägg med den utformning och innehåll som ditt inlägg har är irriterande och uppfattas ibland som provocerande men är fullt tillåtna här på ciklid.se
    • Du använder uttryck när du tilltalar mig som person som inte kan uppfattas på annat sätt än att de är avsedda att mästra och framställa mig i en dålig dager. Det är också tillåtet i detta fall (eftersom jag som styrelsemedlem anser mig ha en skyldighet att tåla lite mer än normalanvändaren), om det ska accepteras även i andra fall får avgöras i det enskilda fallet. Men det är fullt möjligt att ett sådant inlägg tas bort av moderatorerna.
    • Visst får man tycka vad man vill om vad man vill. Det är dock inte tillåtet att uttrycka sig om det man tycker på ett sätt som inte är i enlighet med forumreglerna. Det är inte heller tillåtet att agera på ett sätt som riskerar att skada NCS som förening eller att i övrigt påverka medlemmarnas intressen menligt. Bedömer styrelsen att det är nödvändigt kan en forummedlem uteslutas helt.

Med andra ord. Skorpios inlägg som framgår i citattext här ovan är alltså ett exempel på vad som ibland resulterar i att moderatorerna ingriper. Sett till det totala antalet inlägg här på NCS olika forum är det dock väldigt sällan som någon form av moderering sker. Visserligen bidrar jag genom detta inlägg själv till att denna fråga får för mycket plats, men tyvärr har dessa ”oskyldiga trollmanövrar” som tilltagit på sistone redan påverkat NCS menligt i ett konkret fall så styrelsen kan inte bortse från problematiken. Förslag som kommer fram här och i andra trådar är bra hjälp i vårat fortsatta arbete med att göra ciklid.se ännu bättre. Fortsätt diskutera!

/Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • December 2003
      • 54

Ge ett exempel på ett "trollinlägg" (obs ej detta Jag har då inte sett något sånt.

..Annars kan man ju göra ett vett&etikett-test och ett grammatik-test... den som klarar det får bli registrerad *skämt*

Kommentar

• Mikael
        Användare
        • April 2002
        • 347

citat:Ursprungligen skickat av Moi

Ge ett exempel på ett "trollinlägg" (obs ej detta Jag har då inte sett något sånt.

..Annars kan man ju göra ett vett&etikett-test och ett grammatik-test... den som klarar det får bli registrerad *skämt*
        Jag kan väl avslöja att nya regler är på väg där det bland annat krävs att den som vill bli medlem ska kunna alla Ribbings böcker om etikettregler utantill samt ha avlagt åtminstone 120 högskolepoäng inom de språkvetenskapliga områdena [)]

/Sune Stringent Särdrag
        Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• jinnarparen
          • April 2002
          • 2670

citat:...Jaha då ska man få bannor av rektorn själv..huga
          citat: Herr Mayer
          Det är väl just sådana här nedvärderande saker som Mikael vänder sig mot, och som jag faktiskt håller med honom om.
          Det går att skriva på ett annat sätt och ändå få fram vad man menar utan att vara nedvärderande.

Men helt klart är att det på sista tiden tyvärr har blivit en mer aggressiv attityd på forumet.
          Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Tommy K
            Användare
            • May 2002
            • 309

Mikael M, jag vill först tillägga att jag har haft stor glädje av de artiklar du o din fru har skrivit i C-bladet. Det är med stor förvåning jag läser ditt inlägg ovan, ett inlägg som är tvärt emot den uppfattning jag fått av dig. Jag har inte läst Scorpios inlägg på andra ställen på forumet tidigare, men i den här tråden är det inte Scorpio som bär sig mest illa åt. Vad säger du om dina egna kommentarer???

• "Hoppet är ju det sista som överger människan så visst tror jag att även du förstår till sist" - Enligt mig är detta verkligen nedlåtande, fruktansvärt oförskämt.
            • "tillfredställa ditt ”trollbehov”" - Även detta oförskämt.
            • "Ditt inlägg är en enda lång radda svammel" - Mästrande och nedlåtande.
            • "Skorpios inlägg som framgår i citattext här ovan är alltså ett exempel på vad som ibland resulterar i att moderatorerna ingriper"
            - Jag ser inte vad det skulle vara?

Alltså... vem är det som skriver de värsta elakheterna egentligen, Mikael?

Dessutom skriver du:
            • "Du använder uttryck när du tilltalar mig som person som inte kan uppfattas på annat sätt än att de är avsedda att mästra och framställa mig i en dålig dager"

Det är ju precis det du själv gör just nu! Eller hur?

Kommentar

• skorpio
              Användare
              • October 2004
              • 244

citat:Ursprungligen skickat av Mikael

citat:Ursprungligen skickat av skorpio
              ...Jaha då ska man få bannor av rektorn själv..huga
              Säger som jag sa i det förra....du och jag är inte riktigt överens i mång o mycket.....Just blandningen päron/äpplen är ju det som gör forumet levande...hur kul är det att käka päron ständigt Herr Mayer?
              Att jag upplevs som en gränsryttare..ja av dig allefall...tråkigt att höra.....men å andra sida så tycker nog jag det stora flertalet här kan rida med mig i så fall...risken med att bli missförståd att saker läses fel..blir till spydigheter.ja den går ju aldrig att få bort...speciellt inte om folk som ex vis du? har den föruppfattade meningen att det just är det man är ute efter....tycker det luktar lite:jag är bättre än du...sitta på pedistalsyndromet......Det här ju ett forum för diskussion...för erfarenhetsutbyta...för att få hjälp o råd.....och framför allt så får man tycka vad man vill om vad man vill eller????...I denna fråga tycker jag en sak du en annan...vi får helt enkelt acceptera det Herr Mayer...thats life
              [8D]............Moss
              Jaha, då fick man ett skolexempel direkt, huga!

Om du skorpio läser igenom ditt svar till mig och tänker efter en gång till så kanske det ljusnar för dig. Hoppet är ju det sista som överger människan så visst tror jag att även du förstår till sist. Å andra sidan är det nog så att du förstår redan från början men du vill ha den typ av polemik som jag nu ger dig. Anledningen till detta svar är inte att tillfredställa ditt ”trollbehov” utan att ta till vara det exempel som du bidrog med.
              • Ditt inlägg är en enda lång radda svammel där du ibland snuddar vid kärnfrågan men det verkar dessvärre vara av misstag. Inlägg med den utformning och innehåll som ditt inlägg har är irriterande och uppfattas ibland som provocerande men är fullt tillåtna här på ciklid.se
              • Du använder uttryck när du tilltalar mig som person som inte kan uppfattas på annat sätt än att de är avsedda att mästra och framställa mig i en dålig dager. Det är också tillåtet i detta fall (eftersom jag som styrelsemedlem anser mig ha en skyldighet att tåla lite mer än normalanvändaren), om det ska accepteras även i andra fall får avgöras i det enskilda fallet. Men det är fullt möjligt att ett sådant inlägg tas bort av moderatorerna.
              • Visst får man tycka vad man vill om vad man vill. Det är dock inte tillåtet att uttrycka sig om det man tycker på ett sätt som inte är i enlighet med forumreglerna. Det är inte heller tillåtet att agera på ett sätt som riskerar att skada NCS som förening eller att i övrigt påverka medlemmarnas intressen menligt. Bedömer styrelsen att det är nödvändigt kan en forummedlem uteslutas helt.

Med andra ord. Skorpios inlägg som framgår i citattext här ovan är alltså ett exempel på vad som ibland resulterar i att moderatorerna ingriper. Sett till det totala antalet inlägg här på NCS olika forum är det dock väldigt sällan som någon form av moderering sker. Visserligen bidrar jag genom detta inlägg själv till att denna fråga får för mycket plats, men tyvärr har dessa ”oskyldiga trollmanövrar” som tilltagit på sistone redan påverkat NCS menligt i ett konkret fall så styrelsen kan inte bortse från problematiken. Förslag som kommer fram här och i andra trådar är bra hjälp i vårat fortsatta arbete med att göra ciklid.se ännu bättre. Fortsätt diskutera!

/Mikael Mayer

Vaddå skolexempel...jösses...du kan verkligen konsten att läsa så det passar dig o ditt du Herr Mayer...Polemik?...går nog inte med dig tyvärr..du har ju redan allt så solklart för dig du pöjk..kan allt vet allt...o sen är du på gränsen till otrevlig oxå...men som icke NCS medlem får jag väl lära mig tåla lite mer...man har väl inte samma privilegium som ex Herr styrelseledamot.Läser noga sörru vad jag skriver och skickar in..står för det oxå...även öga mot öga!
              Vad jag kan se så skickade jag bara vad jag tyckte...namngav ingen hackade på ingen...utan mer på hur jag upplever det och ser på saken.Jo hackade visst på "dom" som själva är med och eldar i trådarna och sen gnäller efteråt..så ok..men ingen personifierad iallefall..Hur gör du?...Nu har du kallat mig gränsryttare...troll....och att ha dålig polemik....här har jag ett val....ska jag vara lika trevlig tebax..eller ska jag bara låta översitteriet fortlöpa??? hm...Hmm...äh skiter i det...tycker nog du visar så bra själv vad du är för en filur....och vad du tycker.
              Ska bli kul och se hur du bedömmer dig själv på era uteslutningsmöten Herr Mayer......Tänker iallefall tycka o tänka vad jag vill i vilka frågor jag vill framledes oxå...nu när alla vet att jag är ett troll som rider i gränslandet så kanske man får förståelse för sina inlägg....Och till sista alla icke medlemmar och NCS medlemmar..kom med förslag och fortsätt diskutera...men tyck som Herr Mayer...annars blir det rapport på det här[]...Moss

Kommentar

• skorpio
                Användare
                • October 2004
                • 244

Och ok Herr kan vara nedlåtande och kanske onödigt...MEN..kan ju vara skrivet i väldigt artig mening oxå....så håller med onödigt av mig men sitter faktiskt och...så inget illa ment
                ....Moss...från gråtrollet

Kommentar

• Mike_Noren
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2695

citat:Ursprungligen skickat av Mikael

Styrelsen och moderatorerna är medvetna om den senaste tidens trollinvasion...
                  ...
                  Ni som ser olämpliga inlägg kan hjälpa till genom att använda funktionen "kränkande/stötande inlägg".
                  Jag tror det räcker långt. Finns ingen anledning att gå till extemare åtgärder innan det testats, i alla fall.

Kommentar

• Mikael
                    Användare
                    • April 2002
                    • 347

citat:Ursprungligen skickat av Tommy K

Mikael M, jag vill först tillägga att jag har haft stor glädje av de artiklar du o din fru har skrivit i C-bladet. Det är med stor förvåning jag läser ditt inlägg ovan, ett inlägg som är tvärt emot den uppfattning jag fått av dig. Jag har inte läst Scorpios inlägg på andra ställen på forumet tidigare, men i den här tråden är det inte Scorpio som bär sig mest illa åt. Vad säger du om dina egna kommentarer???

• "Hoppet är ju det sista som överger människan så visst tror jag att även du förstår till sist" - Enligt mig är detta verkligen nedlåtande, fruktansvärt oförskämt.
                    • "tillfredställa ditt ”trollbehov”" - Även detta oförskämt.
                    • "Ditt inlägg är en enda lång radda svammel" - Mästrande och nedlåtande.
                    • "Skorpios inlägg som framgår i citattext här ovan är alltså ett exempel på vad som ibland resulterar i att moderatorerna ingriper"
                    - Jag ser inte vad det skulle vara?

Alltså... vem är det som skriver de värsta elakheterna egentligen, Mikael?

Dessutom skriver du:
                    • "Du använder uttryck när du tilltalar mig som person som inte kan uppfattas på annat sätt än att de är avsedda att mästra och framställa mig i en dålig dager"

Det är ju precis det du själv gör just nu! Eller hur?
                    Här har vi helt olika uppfattning du och jag Tommy. Visst skulle jag kunna struntat i att svara skorpio och visst skulle jag ha kunnat anlagt en sammetslen ton. I detta fall valde jag dock att agera på ett annat sätt, jag beklagar att du fått det intryck du fått av mitt inlägg och hoppas att framledes kunna reparera intrycket på annat sätt.

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

• Ola Svensson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 14633

Exempel pa solklart troll, fast ett mycket snallt sadant, finns i foljande trad samt de tradar som det lankas till http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7846

Diskussionen "troffar som mat" ar garanterat ocksa en trolldiskussion men av det trakigare slaget (trakig = suck, vad trott jag blir). Den diskussionen borde ha tvardott efter de seriosa svaren fran Zaphi och mig! http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9057

Jag forstar inte riktigt varfor relativt vana forumslasare reagerar pa skittradarna, men for nyborjare maste de garanterat vara avskrackande. De flesta akvarieforeningsmanniskor sager sig undvika forum eftersom att det bra ar tjaffs, och det finns till och med de som (enligt mig av okunskap) till och med anser att seriosa foreningar inte ska uppmuntra skiten som ett forum ar. Som forening maste vi ta tag i det. Kanske skulle vi gora som zoopet och ha ett stalle som vi kallar "humormania" (eller "fredagstradar") dit moderatorer kan flytta tradar sam "ballar ur"? Vet inte om det ar ett bra forslag, men det ar ett forslag.
                      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Tommy K
                        Användare
                        • May 2002
                        • 309

Hej Mikael. Det kanske är så att jag inte har helheten klar för mig, men nog är det hårda ord du skriver. Det finns ett mellanläge mellan sammetslen och att inte svara alls.

Jag själv hör också till dem som använt allt för hårda ord, speciellt efter den låsta avdelningens införande, som jag INTE gillade. Så kan det bli ibland, inget ovanligt, händer många. Men de reaktioner jag mött från "de som bestämmer" har heller inte varit nådig. De bar sig minst lika illa åt. Det var inte populärt att bli kritiserad...

Jag tycker mig på sista tiden ha märkt att några i styrelsen och kretsen runtomkring, moderatorer mm, har antagit en ny, märklig attityd på forumet. Man tillåter sig själva att ena stunden skriva nedlåtande och oförskämda saker om forumsdeltagare, medan man andra stunder klagar över att just sådana skriverier ökar.

Det finns ett "parallellforum" om fiskar på nätet som ett tag modererades på ett, i mitt tycke, hårdhänt och burdust sätt, vilket i sin tur resulterade i medlems-massflykt och tråkig stämning.
                        Det vore tråkigt om ciklid.se råkar lika illa ut.

Jag gissar att forumet varit uppe till diskussion på något styrelsemöte eller liknande, ett möte som resulterat i denna attitydsförändring "uppifrån". Bara spekulationer från min sida, men jag tycker att framtoningen från NCS ledning har förändrats. Tyvärr till det sämre enligt min mening.

Kommentar

• Mr.Fish
                          Användare
                          • May 2004
                          • 1403

citat: Kanske skulle vi gora som zoopet och ha ett stalle som vi kallar "humormania" (eller "fredagstradar") dit moderatorer kan flytta tradar sam "ballar ur"?
                          Jag håller med Ola. Jag
                          har själv ,tidigare,föreslagit ett liknande alternativ.
                          Jag stödjer också Scorpio till 100 %. Jag har iaf inte sett honom skriva ,varken "troll inlägg eller stötande inlägg, utan enbart svar på tal ! Till sist håller jag också med Tommy.K fullt ut !
                          Jag tackar för mej ! -Mr. Fish -

Kommentar

• Tommy K
                            Användare
                            • May 2002
                            • 309

Ola Svensson, ditt inlägg hamnade precis innan mitt och jag vill klarlägga att det jag skriver ovan verkligen inte gäller dig.
                            Du är ett föredöme som moderator enlig min mening.

Kommentar

• roccster
                              Användare
                              • August 2004
                              • 583

Och nu har denna tråden snart urartad i en regelrätt flejm.

Som jag sade. Jag vill inte att forumet ska låsas till enbart NCS. Som Ola säger låser det ute de som kanske är intresserade (som jag själv var för inte så längesedan).

Vad jag eftersträvar är ett sätt att få sådana personer som bara är ute efter en massa skitsnack att söka sig till ett annat forum. Om man måste registrera ett flertal uppgifter samt verifiera dessa genom att svara på ett mail så kommer dessa nog att rensas bort automatiskt. Sen finns det alltid rötägg som aldrig kan ge sig men de får man räkna med.
                              MVH

/ Richard
                              http://www.ornemark.com

Kommentar

• Gäst

Personligen tycker jag nog inte trollen verkar ha ökat så mycket men folk som inte kan hålla fingrarna i styr när ett dyker upp tycks ha mångdubblats här.

Kommentar

Arbetssätt...