citat:Ursprungligen skickat av skorpio
...Jaha då ska man få bannor av rektorn själv..huga
Säger som jag sa i det förra....du och jag är inte riktigt överens i mång o mycket.....Just blandningen päron/äpplen är ju det som gör forumet levande...hur kul är det att käka päron ständigt Herr Mayer?
Att jag upplevs som en gränsryttare..ja av dig allefall...tråkigt att höra.....men å andra sida så tycker nog jag det stora flertalet här kan rida med mig i så fall...risken med att bli missförståd att saker läses fel..blir till spydigheter.ja den går ju aldrig att få bort...speciellt inte om folk som ex vis du? har den föruppfattade meningen att det just är det man är ute efter....tycker det luktar lite:jag är bättre än du...sitta på pedistalsyndromet......Det här ju ett forum för diskussion...för erfarenhetsutbyta...för att få hjälp o råd.....och framför allt så får man tycka vad man vill om vad man vill eller????...I denna fråga tycker jag en sak du en annan...vi får helt enkelt acceptera det Herr Mayer...thats life
[8D]............Moss
...Jaha då ska man få bannor av rektorn själv..huga
Säger som jag sa i det förra....du och jag är inte riktigt överens i mång o mycket.....Just blandningen päron/äpplen är ju det som gör forumet levande...hur kul är det att käka päron ständigt Herr Mayer?
Att jag upplevs som en gränsryttare..ja av dig allefall...tråkigt att höra.....men å andra sida så tycker nog jag det stora flertalet här kan rida med mig i så fall...risken med att bli missförståd att saker läses fel..blir till spydigheter.ja den går ju aldrig att få bort...speciellt inte om folk som ex vis du? har den föruppfattade meningen att det just är det man är ute efter....tycker det luktar lite:jag är bättre än du...sitta på pedistalsyndromet......Det här ju ett forum för diskussion...för erfarenhetsutbyta...för att få hjälp o råd.....och framför allt så får man tycka vad man vill om vad man vill eller????...I denna fråga tycker jag en sak du en annan...vi får helt enkelt acceptera det Herr Mayer...thats life
[8D]............Moss
Om du skorpio läser igenom ditt svar till mig och tänker efter en gång till så kanske det ljusnar för dig. Hoppet är ju det sista som överger människan så visst tror jag att även du förstår till sist. Å andra sidan är det nog så att du förstår redan från början men du vill ha den typ av polemik som jag nu ger dig. Anledningen till detta svar är inte att tillfredställa ditt ”trollbehov” utan att ta till vara det exempel som du bidrog med.
- Ditt inlägg är en enda lång radda svammel där du ibland snuddar vid kärnfrågan men det verkar dessvärre vara av misstag. Inlägg med den utformning och innehåll som ditt inlägg har är irriterande och uppfattas ibland som provocerande men är fullt tillåtna här på ciklid.se
- Du använder uttryck när du tilltalar mig som person som inte kan uppfattas på annat sätt än att de är avsedda att mästra och framställa mig i en dålig dager. Det är också tillåtet i detta fall (eftersom jag som styrelsemedlem anser mig ha en skyldighet att tåla lite mer än normalanvändaren), om det ska accepteras även i andra fall får avgöras i det enskilda fallet. Men det är fullt möjligt att ett sådant inlägg tas bort av moderatorerna.
- Visst får man tycka vad man vill om vad man vill. Det är dock inte tillåtet att uttrycka sig om det man tycker på ett sätt som inte är i enlighet med forumreglerna. Det är inte heller tillåtet att agera på ett sätt som riskerar att skada NCS som förening eller att i övrigt påverka medlemmarnas intressen menligt. Bedömer styrelsen att det är nödvändigt kan en forummedlem uteslutas helt.
Med andra ord. Skorpios inlägg som framgår i citattext här ovan är alltså ett exempel på vad som ibland resulterar i att moderatorerna ingriper. Sett till det totala antalet inlägg här på NCS olika forum är det dock väldigt sällan som någon form av moderering sker. Visserligen bidrar jag genom detta inlägg själv till att denna fråga får för mycket plats, men tyvärr har dessa ”oskyldiga trollmanövrar” som tilltagit på sistone redan påverkat NCS menligt i ett konkret fall så styrelsen kan inte bortse från problematiken. Förslag som kommer fram här och i andra trådar är bra hjälp i vårat fortsatta arbete med att göra ciklid.se ännu bättre. Fortsätt diskutera!
/Mikael Mayer
Kommentar