Efter att läst några trådar där forumdeltagare uppträttt minst sagt opassande (vilket medfört att tråden blivit allt annat än lättläst) så undrar jag om det inte är dags att göra om processen för att få bli forumdeltagare över huvud taget.
Anonymitet i all ära men varför ska/vill man vara anomym i detta forum? Jag kan tänka mig en anledning och det är att man är rädd för att ställa dumma frågor.
Hur skulle man kunna motverka detta då?
Man kan använda sig av verifiering av e-postadress. Många av oss har säkert sett denna funktion när man registrerar sig någonstans där man måste svara på ett e-mail för att få tillgång till forumet (lätt att komma runt då det finns hotmail och yahoo etc).
Man kan erbjuda forumet endast till medlemmar av NCS (vilket kanske skulle innebära en drastisk nergång i forumdeltagandet).
Göra alla fält i profilen obligatoriska (lätt att komma runt).
Fler saker man kan göra för att komma undan alla troll?
Problemet är val iofs. inte särskillt stort, i varje fall inte än.
Anonymitet i all ära men varför ska/vill man vara anomym i detta forum? Jag kan tänka mig en anledning och det är att man är rädd för att ställa dumma frågor.
Hur skulle man kunna motverka detta då?
Man kan använda sig av verifiering av e-postadress. Många av oss har säkert sett denna funktion när man registrerar sig någonstans där man måste svara på ett e-mail för att få tillgång till forumet (lätt att komma runt då det finns hotmail och yahoo etc).
Man kan erbjuda forumet endast till medlemmar av NCS (vilket kanske skulle innebära en drastisk nergång i forumdeltagandet).
Göra alla fält i profilen obligatoriska (lätt att komma runt).
Fler saker man kan göra för att komma undan alla troll?
Problemet är val iofs. inte särskillt stort, i varje fall inte än.
Kommentar