Tyska online butiker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper2
    Användare
    • October 2003
    • 49

    Tyska online butiker

    Vi hade en debatt tidigare om tomrummet efter Hjortgatanszoo. De hade bra sortiment och bra priser.

    Jag har testat en tysk online-butik www.bero-aquatec.de. Min erfarenhet av dem är mycket god. Man måste betala i förskott vilket kändes lite kymigt. Nu litar jag på dem. Grejorna kom fram och de hanterade den reklamation jag hade väldigt bra. Sidan är på tyska men man kan få hjälp på engelska via mail.

    Dessvärre skickar de inte växter till Sverige eftersom de bedömer det som ganska stor risk att de dör p g a långa transporttider.

    Skrev om butiken under en annan rubrik men det uppfattades som reklam. Jag vill betona att jag inte har något som helst egenintresse av att andra skall handla där.

    Är tyska online-butiker ett känsligt ämne? Anser någon att det är till skada för akvariehobbyn att en del väljer detta lågprisalternativ?
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

    #2
    Nej men som jag skrev till dig så låg den först och främst i fel katogeri och med alla referenser till priser etc. tyckte jag att den lätt kunde missuppfattas, hade det varit ett svar på ett inlägg hade jag nog bedömt det anorlunda.

    Nu efter omskrivningen så har jag inte heller någonting emot inlägget.

    Bedömningen var inte NCS's utan min.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #3
      kollade in den butiken och den var ju dyrare på eheim pumpar än svenska butiker

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

        #4
        På tunze pumpar med..

        Kommentar

        • Jesper2
          Användare
          • October 2003
          • 49

          #5
          Intressant ang priser på pumpar. Jag har inte kollat priserna på annat än Dennerles sortiment och där är det stor skillnad.

          Tips på fler sidor?
          Mvh
          Jesper

          Kommentar

          Arbetssätt...