Artiklar till Ciklidbladet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Artiklar till Ciklidbladet

Som ni kanske läste i ledaren i senaste Ciklidbladet är det ett 20-tal medlemmar som har bidragit med artiklar under 2004. Ett stort tack till dessa medlemmar som bidragit med artiklar under året, utan er skulle det inte bli något Ciklidblad!

Nästa år tänkte jag att vi ska ha som mål att dubbla denna siffra. Med tanke på att vi nu är omkring 1300 medlemmar så tycker jag inte att det borde vara någon omöjlighet.
    Ju fler artikelförfattre som bidrar med artiklar desto större blir bredden och variationen, både innehållsmässigt och kunskapsmässigt.

ALLA typer av artiklar är välkomna! För tillfället finns det ont artiklar om syd- och centralamerikanska ciklider och därför är dom extra välkomna. Jag skulle också gärna se fler inrednings- och teknikartiklar.

Alla NCS-medlemmars nyårslöfte borde vara att bidra med minst en artikel till Ciklidbladet under 2005! Inte minst för sin egen skull, det är fantastiskt kul att se sina alster i tryck.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Här finns en bra artikel om att skriva artiklar:

Kommentar

• malawi_voodoo
      Användare
      • July 2002
      • 790

hehe om det kommer in 1300 artiklar på ett år, borde det ge 325st i varje CB, hur många sidor kommer vi tala om då?

Jag ska iaf byta världsdel i mitt akvarium efter nästa sommar, tror att man ska bokföra dagbok och kanske ta lite kort för att sedan låta det hela sammanfattas i en artikel i CB

Så nu har JAG min artikelidé klar, bara 1299st kvar då hehe
      /Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

citat:Ursprungligen skickat av malawi_voodoo

hehe om det kommer in 1300 artiklar på ett år, borde det ge 325st i varje CB, hur många sidor kommer vi tala om då?
        Chansen att alla 1300 medlemmar skulle hålla nyårslöftet ser jag som mycket liten. Skulle det visa sig att alla håller sitt lötfe så är jag inte orolig, då får vi med säkerhet en så stor tillströmning av nya medlemmar att ekonomin medger att vi utökar sidantalet så att alla artiklar får plats.
        Vilken årgång det skulle bli, då skulle det inte vara någon överdrift att säga "den bästa någonsin"...[:p]

citat:Jag ska iaf byta världsdel i mitt akvarium efter nästa sommar, tror att man ska bokföra dagbok och kanske ta lite kort för att sedan låta det hela sammanfattas i en artikel i CB

Så nu har JAG min artikelidé klar, bara 1299st kvar då hehe
        Låter som en utmärkt artikelidé, hur man får ner en världsdel i akvariet...den ser jag fram emot

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

Vakna nu alla CA-diggare! Så vi inte får stå med skammen i 2005 års första CB!
          Jarinen borde ha nå å berätta exempelvis Tomocichla?
          Å så ni som har Friedristhallii... skriv!
          Själv kanske jag eventuellt pillar ihop en eller två artiklar, men det blir senare under året.
          Anders L

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

Jag håller på att skriva för fullt!

Det blir en artikel om digtalrepro på bilder dvs hur man på ett effektivt sätt får ut det mesta av sin bild, och förhoppningsvis så lär sig dom som är nyfikna lite mer om hur bilder är uppbyggda, hur man får rätt färger och lite om färgsystem....

kommer alla gånger göra skillnad om bilderna ska tryckas, och kanske t.o.m lite om hur bilderna blir bättre på nätet!

Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• malawi_voodoo
              Användare
              • July 2002
              • 790

citat:
              Låter som en utmärkt artikelidé, hur man får ner en världsdel i akvariet...den ser jag fram emot
              Jepp den artikeln kommer att revolutionera hela akvaristiken ;D

/Glenn Wouda

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

Kommentar

• endymion

Jag som nybliven medlem läste nånstans att ni ville ha artiklar hur man fångar levande foder till sina fiskar. Jag som har en lite udda (men väl fungerande) metod att fånga svarta mygglarver, skulle kunna tänka mig att knåpa ihop en artikel om det. Lämpligast vore väl att publicera den så den är ute under högsäsong för mygglarvsfångst (mars till maj). Skulle det vara intressant ???

Kommentar

• LadyTiera

jag ska bara bli medlem först, densa skriver jag gärna material till tidningen

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Det skulle vara mycket intressant "endymion", skicka din artikel till mig så fort som möjligt.

Kommentar

• jarinen
                      Användare
                      • April 2003
                      • 1888

citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

Jag håller på att skriva för fullt!

Det blir en artikel om digtalrepro på bilder dvs hur man på ett effektivt sätt får ut det mesta av sin bild, och förhoppningsvis så lär sig dom som är nyfikna lite mer om hur bilder är uppbyggda, hur man får rätt färger och lite om färgsystem....

kommer alla gånger göra skillnad om bilderna ska tryckas, och kanske t.o.m lite om hur bilderna blir bättre på nätet!

Deathdealer
                      Det låter kanon! Ser fram emot den.

Jodå har själv på börjat ett par artiklar i somras, bland annat om Tomocichla . Joo , ni hör " i somras " , det var länge sen men jag är så oerhört självkritisk när det gäller artiklar o skrivelser så det tar tid. I skrivande stund ruskigt upptagen med studier dessutom men jag lovar att dra mitt strå varefter. Artikeln om artiklar var bra att du länka till Micke, hade inte sett den förut, läsvärt! och en hjälp.

Mvh Jari

Kommentar

• bmwpower
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1934

Någon kan inte skriva mer om malawi eller tanga nyika det har varit lite dåligt med

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

Jarinen: Det låter lovande, efter att ha sett dina Tomocichla på foton ser jag fram emot att få läsa en artikel om dom.

bmwpower: I senaste numret var det med 2 artiklar om malawiciklider och en om tanganyikaciklider. Om du läste ledaren så såg du också att Mikael Karlsson från African Diving ltd. har utlovat en artikelserie som startar under nästa år.
                          Men givetvis är artiklar om ciklider från de afrikanska sjöarna alltid välkomna, jag fick precis in en artikel om tanganyikaciklider!

Kommentar

• anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

Någon kan inte skriva mer om malawi eller tanga nyika det har varit lite dåligt med
                            !!!! [:0]
                            Anders L

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

citat:Ursprungligen skickat av jarinen
                              jag är så oerhört självkritisk när det gäller artiklar o skrivelser så det tar tid.
                              Hähä... som tur är, har jag med åren helt lyckats bearbeta bort den egenskapen
                              Anders L

Kommentar

Arbetssätt...